  • 1. Data: 2009-10-17 08:15:50
    Temat: Jak podłączyć lampę?
    Od: "egon" <X...@w...pl>

    Nie znalazłem grup o elektryce, więc tutaj napiszę.
    Mam lapmę, z której wychodzą trzy przewody: żółto-niebieski (uziemienie),
    czarny, brązowy. Z sufitu wychodzą cztery kable: żółto-niebieski
    (uziemienie), szary, czarny i brązowy. Lampa jest na trzy żarówki. Włącznik
    prądu jest podwójny. Jak podłączyć kable, żeby świeciły się raz dwie, a raz
    trzy żarówki?

  • 2. Data: 2009-10-17 08:27:57
    Temat: Re: Jak podłączyć lampę?
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "egon" <X...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czarny, brązowy.

    > Jak podłączyć kable, żeby świeciły się raz dwie, a raz trzy żarówki?

    Nie da się bez przerobienia lampy. Ta którą masz ma wszystkie żarówki
    połączone równolegle więc nie da się ich włączać grupami.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-10-17 09:32:16
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    kolega dobrze ci napisal - musisz rozbroic lampe i wyprowadzic z jednej
    sekcji jeden przewod dodatkowy.
    dobra rada - nie dotykaj sie pradu nie majac o nim zielonego pojecia.
    to nie obelga czy ujma a stwierdzenie ze to bedzie dla cieie
    bezpieczniejsze.
    upewnij sie zeby zoltozielonego nie laczyc do czego innego niz uziemienie
    lampy. upewnij sie ze to faktycznie jest uziemienie. podlaczenie zarowki 60W
    pomiedzy przewod uziemiajacy a faze powinno wywalic bezpiecznik roznicowy.

  • 4. Data: 2009-10-18 22:00:15
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Oczywiście się da.

    Wystarczy zastosowac żarówki zdalnie sterowane na pilota (ostatnio widziałem w
    castoramie komplety 3 szt. żarówek energooszczędnych
    ściemnianych govena + pilot).
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-10-19 10:15:03
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Wystarczy zastosowac żarówki zdalnie sterowane na pilota (ostatnio
    > widziałem w castoramie komplety 3 szt. żarówek energooszczędnych
    > ściemnianych govena + pilot).

    aha i wlaczaj zyrandol 6 zarowkowy po jednej zarowce:)