  • 1. Data: 2012-03-22 19:08:33
    Temat: Jak posiać owies?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Siejemy z żoną owies w doniczce, żeby urósł na Wielkanoc no i zagwozdka:
    posiać na powierzchni, czy przysypać ziemią? Jak przysypać, to jak grubo?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-03-22 19:21:36
    Temat: Re: Jak posiać owies?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 19:08:33 +0100, Jacek napisał(a):

    > Siejemy z żoną owies w doniczce, żeby urósł na Wielkanoc no i zagwozdka:
    > posiać na powierzchni, czy przysypać ziemią? Jak przysypać, to jak grubo?
    > Jacek

    http://roslinyuprawne.rolnicy.com/siew-owsa/
    :-)
    --

    XL
    D.Tuskowi: "Nie możemy kupić swojego bezpieczeństwa, wolności i braku

  • 3. Data: 2012-03-22 19:37:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=oCtMYghWvFM

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2012-03-22 19:53:27
    Od: Jacek <n...@g...com>

    siew-owsa/
    No, jak szaleć, to szaleć:
    tu macie jeszcze ode mnie na ten temat:
    http://www.youtube.com/watch?v=2h03eQZ43K0&feature=f
    vst
    Jacek

  • 5. Data: 2012-03-23 00:56:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 18:37:42 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=oCtMYghWvFM

    A wystarczyło zajrzeć do linka:
    "Ziarna wysiewane są zazwyczaj w odległości do 15 cm i głębokości 3-5 cm,
    jednak głębiej umieszcza się ziarna w glebie suchej, w wilgotnej płycej."

    3333-)

  • 6. Data: 2012-03-23 01:27:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ikselka napisała:

    > A wystarczyło zajrzeć do linka:
    > "Ziarna wysiewane są zazwyczaj w odległości do 15 cm i głębokości 3-5 cm,
    > jednak głębiej umieszcza się ziarna w glebie suchej, w wilgotnej płycej."

    Co piętnaście centymetrów? W doniczce? To by jakaś duża
    doniczka być musiała! W doniczce, to trzeba od końca do końca.
    A wystarczyło słuchać tych, co praktykę mają.

    > 3333-)

    Aha.

    Jarek

    --
    Život je vřeténko nití
    ó jak lehce trhá se nit

  • 7. Data: 2012-03-23 01:35:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2012 00:27:03 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Co piętnaście centymetrów? W doniczce?

    Na polu!
    Pytano o głębokość siewu - czytaj: "3-5 cm".
    Co 15 cm to mają być RZĘDY na polu, w rzędzie ziarna blisko. W doniczce
    obowiązuje tylko głębokość, rozstaw nieważny, przecież ten wysiew nie
    dożyje plonu.
    Boszsz, jak ludzie są rozbrajający.

    > To by jakaś duża
    > doniczka być musiała! W doniczce, to trzeba od końca do końca.
    > A wystarczyło słuchać tych, co praktykę mają.

    Jak wyżej.

    > Aha.

    Jak wyżej.

  • 8. Data: 2012-03-23 02:00:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ikselka napisała:

    > Na polu!

    No ale oni tam w doniczce sieją. Z żoną.

    > Pytano o głębokość siewu - czytaj: "3-5 cm".

    Nic podobnego. Pytano, czy w ogóle przysypywać.

    > Co 15 cm to mają być RZĘDY na polu, w rzędzie ziarna blisko.
    > W doniczce obowiązuje tylko głębokość, rozstaw nieważny,
    > przecież ten wysiew nie dożyje plonu.

    On ma, ten wysiew, do Wielkanocy osiągnąć tak zwaną dojrzałość
    eksploatacyjną. Jak się teraz ziarenka zagrzebie na pięć centymetrów,
    to do Niedzieli Palmowej najwyżej kiełek z ziemi wyściubią.
    Wydajności z hektara, tak prowadzona zielenina, wielkiej mieć nie będzie.

    > Boszsz, jak ludzie są rozbrajający.

    Na ludzi rozbrajających, to "saper" mówią. Ale taki, to myli się tylko
    raz. Ja bym tego błędu nie popełniał, i nie zasypywał owsa wcale.

    Jarek

    --
    "Koniom owsa, a żołnierzom wytłumaczyć."
    -- Wiaczesław Michajłowicz Mołotow

  • 9. Data: 2012-03-23 07:23:09
    Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek <n...@g...com> napisał(a):

    > Siejemy z żoną owies w doniczce, żeby urósł na Wielkanoc no i zagwozdka:
    > posiać na powierzchni, czy przysypać ziemią? Jak przysypać, to jak grubo?
    > Jacek

    Jeśli to ma być wysiane na Wielkanoc,to należy przekonsultować z księdzem.
    mirzan

  • 10. Data: 2012-03-23 07:34:31
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-03-22 19:08, Jacek pisze:
    > Siejemy z żoną owies w doniczce, żeby urósł na Wielkanoc no i zagwozdka:
    > posiać na powierzchni, czy przysypać ziemią? Jak przysypać, to jak grubo?

    Ziemia nie jest konieczna.
    Wyłóż tackę kilkoma warstwami gazy, podlej, wysiej na to ziarna (gęsto),
    utrzymuj w stałej wilgoci, ale żeby nie pływały. Ważne dla kondycji i
    wyglądu owsa, by to stało w słonecznym miejscu, w przeciwnym wypadku
    źdźbła będą seledynowe, rachityczne i wyciągnięte.
    Po ok. 10 dniach będzie gotowe.
    Podobnie można zrobić z rzeżuchą.
    W ziemi cały proceder trwa kilka dni dłużej. Ziarna wysyp na jej
    powierzchnię.
    --
    Basia