  • Data: 2016-01-09 18:38:32
    Temat: Re: Jak przechowujecie płyty DVD?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 17:31:12 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Zdaję sobie sprawę z tego, że zarówno trzymanie
    > nagrań na płytach DVD, jak i przegranie na dysk(i)
    > ma swoje zalety i wady.

    Trzymanie na dysku ma tę zaletę, że dostęp jest szybszy, a oszczędność
    samego miejsca (fizycznie) niebagatelna. Wadą jest to, że jak dysk
    pierdyknie, to straty są znacznie większe.

    Kolejna kwestia - finansowa. 500GB zewnętrzny WD Elements to koszt 209 PLN.
    Żeby nagrać 500GB danych na płytach DVD (przy tym cudownym założeniu, że
    każdą płytę zapisujemy po brzegi i nie marnuje się żaden kawałeczek
    przestrzeni) potrzeba 107 płyt. Nie ma siły, trzeba kupić 5 cake'ów po 25
    płyt (wychodzi 587,5 GB danych). Nie doliczamy tu kosztów opakowań /
    segregatorów itp. Cake TDK DVD+R 4,7GB to 29 PLN za sztukę. Wychodzi 145PLN.
    Taniej niż dysk - owszem. Wygodniej? Śmiem polemizować.

    Ale - 1TB Toshiba kosztuje 249 PLN. 1TB w płytach DVD to 213 płyt, a to 8,5
    cake'a. 9 cake'ów - 261 PLN. Jak by to powiedzieć...

    > Przełożenie płyt z kopert papierowych do pudełek
    > plastikowych miałoby ewentualnie na celu opisanie
    > ich na grzbietach i dzięki temu łatwiejsze znalezienie.
    > W przypadku rozwiązania z segragatorem nie ma to
    > znaczenia.

    Znalezienie jest o wiele prostsze, gdy się dyski poopisuje (np. na płytach
    numerację wrzuci), a zawartość skataloguje jakimś programem. Ja akurat
    używam WhereIsIt i bardzo sobie chwalę. :D

    > Zapis na dyku/dyskach przy takiej ilości płyt wymagałoby
    > poświecenie na to wielu godzin.

    Ale robisz to raz i masz z dyńki.

    > Moje najstarsze płyty były nagrane w 2004 r. i nie ma
    > problemu z ich odczytaniem.

    Jeszcze. Swego czasu, jak zrzucałem archiwum filmowe na dysk, to sporo płyt
    poszło do kosza. A korzystałem głównie z TDK nagrywanych z prędkością x8.
    Wygoda użytkowania dysku twardego jest znacznie większa, niż zrzuty z płyt.
    Przy czym mnie się udało kupić kieszenie do stacjonarnego kompa, które 2,5"
    dysk w obudowie wpinają po interfejsie SATA, a jednocześnie taki dysk 2,5"
    może służyć jako zewnętrzny, podpinany przez USB 2.0.

    > Najważniejsze dla mnie treści mam zapisane dwukrotnie na płytach różnych
    > firm. Na płytach są głównie filmy, ale nie tylko. Co do filmów to jest
    > trochę filmów fabularnych, ale większość popularno -naukowych z dziedzin,
    > które mnie interesują. Odtwarzam je głównie na komputerze z Windows XP
    > Pro, ewentualnie na laptopie z Linuxem Mint, a czasem na odtwarzaczu DVD
    > firmy Bellwood.

    I te filmy wszystkie masz jako DVD-Video? :)

    [ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking. ]
    [ (Max Payne) ]