  • Data: 2019-03-01 17:38:09
    Temat: Re: Jak to jest
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 01 Mar 2019 08:25:29 -0800, Budyń wrote:
    > Nie określa, chodzi o okres gdy szkoła jest na bieżąco, a nie o to co
    > pamiętasz po latach.

    Ale ja tego nigdy nie wiedziałem :)
    W 3 i 4 kl. podstawówki miałem przez to pewne problemy, ale później jakoś
    wszyscy zapomnieli o temacie. Nauka takich rzeczy jak tabliczka mnożenia
    to wg. kretynizm - na co to komu? Szkoła powinna uczyć myślenia, a nie
    kucia na pamięć tabliczek, dat, wzorów, wierszy...

    > Niestety, młodzież jest coraz gorzej wykształcona, i to nie wina
    > młodziezy tylko systemu edukacyjnego.

    Tu się zgadzam w 100%. Tyle że przykład który przytoczyłeś wydał mi się
    trefny.

    > On swojemu dziecku tego nie powie bo nikt mu nie każe sie tego
    > na pamięć nauczyć.

    No i znów przywołujesz kucie na pamięć jako jakąś wyższą formę
    edukacji... Wg mnie dzieci powinno uczyć się, jak działa bateria, na
    jakiej zasadzie "lata" statek kosmiczny, dlaczego woda paruje czy też
    skąd biorą się chmury. Na takie rzeczy jak Reduta Ordona, tabliczka
    mnożenia czy data bitwy pod Grunwaldem szkoda pamięci - i nie mówię, że
    to nie są istotne sprawy - mówię tylko, że wkuwanie ich na blachę nie ma
    najmniejszego sensu.

    Mateusz