    Date: Tue, 14 Dec 2021 15:51:24 +0100
    Subject: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2021 o 14:55, LordBluzg(R) pisze:

    > Jest jeszcze inna opcja. Skoro źle Ci z tym PWM (nie wiem jak będziesz
    > ładował mały aku o którym pisałeś) jest możliwość zakupu stabilizatora
    > na 12V i użycie go bezpośrednio z panelu:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/zasilacz-przetwornica-dc-d
    c-cc-step-down-300w-8a-10180229940

    > Za nim podłączasz pompy główne.

    Dopiszę jeszcze, po co masz kupować w/w przetwornicę.

    Jest ona potrzebna do układu stabilizacji napięcia na pompach "głównych"
    oraz jest też ogranicznikiem prądu, którego jakiś zapas/nadmiar ma
    trafiać do pozostałych pomp w przypadku mocniejszego słońca. Jest tam
    regulacja więc sobie te progi/ograniczenia możesz ustawić.

    Jeśli pominiesz tą przetwornicę to cały układ będzie niestabilny i
    będzie się załączał w szybkich cyklach, co jest bez sensu.

    Może być tak, że pompy główne będą działać a dodatkowe załączą się na
    kilka sekund a jak słońce lekko zdechnie (jakaś chmura) to się
    natychmiast wyłączą. Ten zdechły akumulator będzie jakimś tam magazynem
    dla podtrzymania pracy, co upłynni pracę całego obwodu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>