  • 1. Data: 2010-08-04 20:53:05
    Temat: Jak zrobić stelaż do GK w narożniku?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Muszę zrobić niedużą ściankę osłonową z GK, w przekroju poziomym będzie ona
    miala kształt litery L, dłuższy bok około metra, krótszy - 20cm.
    I nie jestem pewien, czy dobrze sobie wyobrażam, jak powinien do tego zostać
    zrobiony stelaż, w związku z czym pytanie:

    Do ścian "nośnych" przykręcam profile UD, do podłogi i sufitu też, zgadza
    się? A co z narożnikiem litery L? Jak go zrobić? Z jednej strony wychodzi mi
    mi, że powinny to być dwa skręcone ze sobą profile U, żeby od strony każdego
    boku można było w nie wsuwać poprzeczki z profila C, z drugiej, że powinno
    to być właśnie C, bo wtedy będzie ten narożnik sztywniejszy. Tylko co wtedy
    z poprzeczkami? Która wersja jest słuszna? Dwa skręcone U czy dwa skręcone
    C?

    J.

  • 2. Data: 2010-08-04 22:01:59
    Temat: Re: Jak zrobić stelaż do GK w narożniku?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Do ścian "nośnych" przykręcam profile UD, do podłogi i sufitu też, zgadza
    > się?

    No git...

> [...]
    > co wtedy z poprzeczkami? Która wersja jest słuszna? Dwa skręcone U czy dwa

    Profile U 30 skrecasz wkretami do kupy pod katem 90 stopni. W ten sposob
    mozesz wsunac poprzeczki pionowe do podlogi i poziome do sciany. W miejscu
    laczenia tj. naroznika litery L tez dokrecasz kawalek U 30 i wsuwasz w niego
    pozioma czesc. W kazdym razie ja bym tak robil.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-08-04 22:09:57
    Od: jaceto <j...@p...fm>

    On 4 Sie, 22:53, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > z poprzeczkami? Która wersja jest słuszna? Dwa skręcone U czy dwa skręcone

    Witam

    http://www.knauf.pl/knaufengine/index.php?option=com
    _content&task=view&id=131&Itemid=613

    Ściany szkieletowe W11

  • 4. Data: 2010-08-05 17:40:57
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "jaceto" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Witam
    >
    > http://www.knauf.pl/knaufengine/index.php?option=com
    _content&task=view&id=131&Itemid=613

    > Ściany szkieletowe W11

    Dzięki, rozjaśniło wiele innych wątpliwości, ale tej konretnej akurat nie.
    Nie dość, że jedyny szczegół dotyczący narożnika nakazuje mi skręcac profile
    przez warstwę płyty GK, to jeszcze nakazuje zrobić cały narożnik z dwóch
    skręconych ze sobą profili C. I ok, mogę zrobić z C, na dłuższym boku dam
    pionowy element z C pośrodku, ale na krótszym przydałyby mi się jednak
    jakieś poprzeczki poziome, żeby to usztywnić. Co z nimi?

    J.

  • 5. Data: 2010-08-05 17:48:03
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Muszę zrobić niedużą ściankę osłonową z GK,

    I jeszcze dwa pytania natury praktycznej:

    1) krószy bok wspomnianej wczesniej ściany ma mi sie docelowo licować z
    płaszczyzną litej ściany stojącej w tym miejscu, być niejako jej
    kontynuacją. O ile muszę względem narożnika cofnąć przykręcany do ściany
    profil U, żeby po daniu tam płyty GK całość była jedną płaszczyzną? 12,5mm
    bo taka jest grubość płyty? 13mm bo pół milimetra na niedokładności
    montażowe? Czy może z 15mm, bo to, panie, łby śrub skręcających stelaż czy
    cośtam będzie wystawać i płyta nigdy dobrze nie dojdzie, a resztę się
    gładzią zarówna (najmniej mi się podoba, ale wymieniam dla porządku)?

    2) czy udało się komuś przewieźć kilka arkuszy płyt GK osobowym autem na
    dachu? Mam relingi, na nich poprzeczki i teoretycznie dałoby się, ale
    obawiam się, że płyta 2,60 długa, podparta tak naprawdę jedynie w środku
    długości dwiema poprzeczkami rozsuniętymi może o metr, a więc z każdej
    strony zwisająca swobodnie o 80cm, po prostu złamie się na pół na pierwszej
    dziurze w drodze.

    J.

  • 6. Data: 2010-08-05 21:41:35
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > profil U, żeby po daniu tam płyty GK całość była jedną płaszczyzną? 12,5mm
    > bo taka jest grubość płyty? 13mm bo pół milimetra na niedokładności

    Nieco wiecej jak grubosc plyty. Podejzewam, ze tynk na tej scianie i tak nie
    jest idealnie rowny, wiec lekkie cofniecie plyty wzgledem naroznika nie
    zaszkodzi a pozniej to sie panie gladzia zaciagnie. Na 20 - 30cm nic nie
    bedzie widac napewno. Mozesz tez zlicowac ze sciana i szczeline zabezpieczyc
    specjalna tasma do takich rzeczy by uniknac w przyszlosci rys. Tasma wyglada
    jak papier, w dotyku jak szorstki jak fizelina plastik a czym jest tego
    gorale nie wiedza. Niestety nie jest tania.

    > montażowe? Czy może z 15mm, bo to, panie, łby śrub skręcających stelaż czy
    > cośtam będzie wystawać i płyta nigdy dobrze nie dojdzie, a resztę się
    > gładzią zarówna (najmniej mi się podoba, ale wymieniam dla porządku)?

    Tam gdzie sa lby wkretow lepiej wydlubac punktowo plyte, bo przy dokrecaniu
    istnieje spore ryzyko, ze przy krawedzi plyta peknie. Odznaczanie lbow
    wkretow nie jest trudne, wystarczy przylozyc plyte i reka dociskac plyte w
    miejscach wystepowania wkretow. Z drugiej strony plyty ladnie sie odznacza.

    Podejzewam, ze zlamie sie od wiatru.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-08-06 10:27:54
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > środku długości dwiema poprzeczkami rozsuniętymi może o metr, a więc
    > z każdej strony zwisająca swobodnie o 80cm, po prostu złamie się na

    Ja tak przewoziłem po 6 arkuszy. W poprzek samochodu na relingi
    przymocowałem seski. Póżniej kładłem po 6 płyt i wszystko 2 wkrętami
    przykręcałem do tych desek. jazda 30-40km/h ok 5 km. 4 takie kursy zrobiłem.

  • 8. Data: 2010-08-06 11:44:11
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 05.08.2010 19:48, Jarek P. pisze:

> [...]
    > długości dwiema poprzeczkami rozsuniętymi może o metr, a więc z każdej
    > strony zwisająca swobodnie o 80cm, po prostu złamie się na pół na

    Ile tych płyt będziesz wiózł?
    jak więcej niż 1..2 to po prostu skręć je razem
    jak właśnie 1..2 to do usztywnienia podłożył bym na całej długości
    płyty, na poprzeczkach, deski i od góry przykręcić płyty.
    Poprzeczki rozsuń maksymalnie, chyba spokojnie można je rozsunąć na
    120..150cm a to da już nieco ponad pół metra wystającej płyty - czyli
    nie jest źle.

  • 9. Data: 2010-08-06 15:17:23
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > http://www.knauf.pl/knaufengine/index.php?option=com
    _content&task=view&id=131&Itemid=613

    Tej strony powinni kazać się nauczyć na pamięć wszystkim mianującym się
    fachowcami.