  • Data: 2019-07-09 06:23:14
    Temat: Re: Jaka jest wydajność pianki rozprężnej?
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-09 o 00:13, Adam pisze:

    > To ja może spytam o co innego, bo zawsze mnie ciekawił łuk, ale nie
    > miałem możliwości postrzelać z jakiegoś normalnego. A cisowe gałęzie się
    > nie liczą.
    >
    > Jakie opóźnienie musi być, aby nie zniszczyć strzały? Bo chyba miękka
    > nawet deska, to za duże opóźnienie. Hamowanie powinno być na kilku?
    > kilkunastu cm? Jeszcze więcej?

    Są różne strzały i różne łuki.
    Łuki o stosunkowo małym naciągu rzędu 30 funtów (kobieta sobie z takim
    poradzi) nie złamią strzały z włókna szklanego nawet przy trafieniu w
    deskę sosnową. Jednak łuk 50-60 funtowy zapewne złamie strzałę z włókna
    węglowego (najlepszą) i na pewno skrzywi strzałę aluminiową.

    Do strzelań integracyjnych (imprezowych) polecam łuki bloczkowe o
    naciągu do 30 funtów. Po wystrzeleniu 200 strzał celność łucznika
    znacznie się poprawia i już nie trzeba szukać strzał na łące za tarczą.

    --
    MN