  • 1. Data: 2010-01-26 08:35:25
    Temat: Jaka linka do oświetlenia
    Od: piechur <z...@g...pl>

    Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć czym różni się linka w sklepie z
    oświetleniem (cena ~70zł za 10m) od takiej stalowej linki w izolacji w
    najbliższym żelaznym (1zł za 1m)?
    Kupiłem tanią linkę, zawiesiłem a tu zonk. Zapaliła się tylko pierwsza
    lampa w ciągu i to ledwo :). Może jest gdzieś do kupienia linka taka jak
    ta w sklepach oświetleniowych tylko po normalnej cenie? Czego szukać
    (już wiem, że nie może to być zwykła linka stalowa)?
    A może ta cena jest ok ponieważ ta linka jest jakaś super hiper i tyle
    po prostu kosztuje.
    PB.

  • 2. Data: 2010-01-26 10:10:03
    Temat: Re: Jaka linka do oświetlenia
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    piechur pisze:
> [...]
    > szukać (już wiem, że nie może to być zwykła linka stalowa)?
    > A może ta cena jest ok ponieważ ta linka jest jakaś super hiper i
    sprawdz czy jest styk

    ja robiłem na zwykłej stalowej
    i działało 10 lat

    michal

  • 3. Data: 2010-01-26 10:35:16
    Od: piechur <z...@g...pl>

    Usrobo pisze:

    > sprawdz czy jest styk
    >
    > ja robiłem na zwykłej stalowej
    > i działało 10 lat
    >
    > michal

    Połączenia sprawdzałem kilka razy. Poza tym jeżeli byłby problem ze
    stykiem to chyba nie byłoby tak, że najbliższa lampka świeci, następna
    świeci już trochę słabiej a następna już w ogóle. A jak zostawię tą
    ostatnią to też sama słabo świeci. Myślałem, że to transformator ale mam
    dwa i oba dają taki sam efekt. Lampka podłączona na przewodzie
    miedzianym 1,5mm2 świeci jak trzeba.
    Może w takim razie trzeba na coś zwracać uwagę przy kupowaniu takiej
    zwykłej linki? :) Może ktoś coś podpowie?
    PB.

  • 4. Data: 2010-01-26 10:54:48
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "piechur" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Może w takim razie trzeba na coś zwracać uwagę przy kupowaniu takiej
    > zwykłej linki? :) Może ktoś coś podpowie?

    Może druciki w tej lince są emaliowane
    i jednak styku dobrego nie ma ?

    Ew. bardzo mało tych drucików w środku,
    a reszta to np. plastik ??

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-01-26 11:00:15
    Od: piechur <z...@g...pl>

    J_K_K pisze:
    > Użytkownik "piechur" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Plastiku nie ma na pewno bo raczej byłoby to widać na przekroju po
    przecięciu takiej linki. Z tą emalią może coś być. Spróbuję sprawdzić
    czy da się coś z niej zdrapać na końcach.
    PB.

  • 6. Data: 2010-01-26 11:52:43
    Od: łukasz <g...@o...pl>

    Użytkownik "piechur" <z...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć

    myślę ze problem jest gdzie indziej
    10 metrów to chyba trochę za dużo
    odległość od trafo i napięcie spada
    zbyt mocno przy kolejnych żarówkach
    ewentualnie za słabe trafo

    ale nie jestem specjalista wiec mogę sie mylić

  • 7. Data: 2010-01-26 13:59:24
    Od: piechur <z...@g...pl>

    łukasz pisze:

> [...]
    > zbyt mocno przy kolejnych żarówkach
    > ewentualnie za słabe trafo
    >
    > ale nie jestem specjalista wiec mogę sie mylić
    Też na początku myślałem, że to odległość ale do pierwszej lampki od
    trafa było ok 1m i świeciła ona słabo. Podłączyłem tą samą lampkę i te
    samo trafo na przewodzie miedzianym i nawet na samym końcu przewodu
    lampka świeciła prawidłowo.
    Wygląda mi na to, że kupiłem jakąś specjalną linkę która ma duże opory i
    do oświetlenia się nie nadaje.
    PB.
    P.S. Instalacja nie ma 10 metrów. Do najdalszej lampki byłoby ok. 5 m.
    Wiem, że to dużo ale na miedzi świeci bez problemów więc może
    odpowiednia linka i mocniejsze trafo da radę. Tylko co to za linka ma
    być? :)

  • 8. Data: 2010-01-26 14:53:57
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

> [...]
    > stykiem to chyba nie byłoby tak, że najbliższa lampka świeci, następna
    > świeci już trochę słabiej a następna już w ogóle.
    Niee, to byłby spadek napięcia na przewodzie

> [...]

    > Może w takim razie trzeba na coś zwracać uwagę przy kupowaniu takiej
    > zwykłej linki? :) Może ktoś coś podpowie?
    Na rezystywność przewodu.

    A jaką średnice tej linki kupiłeś ? Posprawdzaj sobie napięcia na
    transformatorze i poszczególnych lampkach.
    Odłaczaj od najdalszych i zobaczysz czy ta najbliższa zacznei CI się
    przywoicie świecić

    Moze masz kłopot ze stykiem przy podłaczniu tego przeowdu do transformatora
    ?

  • 9. Data: 2010-01-26 14:55:58
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "łukasz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "piechur" <z...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    Jak by użył jako przewodnika szyny kolejowej i podłaczył jedną zarówkę 35W
    to by nie było problemu

    Nie problem stanowi sama odległość, ani sam prąd obciążenia, ani sam
    materiał, ani sama średnica, tylko połączenie tych czynników

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 10. Data: 2010-01-26 17:58:37
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Podaj nam więcej szczegółów- parametry transformatora, ilość żarówek i o
    jakiej mocy?

    niech moc będzie z wami..