  • Data: 2009-04-09 20:48:08
    Temat: Re: Jaką ziemię lubi orzech włoski
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek pisze:
    > Dostałem 2 malutkie (40 cm) orzechy włoskie i mam pytanie, odnośnie
    > sadzenia. Ziemię mam raczej piaszczystą. Czy radzicie coś podsypać pod
    > korzenie, czy sadzić jak jest. Słyszałem też, aby na dno pod korzenie dać
    > kamienie albo coś w tym rodzaju, aby korzeń nie szedł prosto w głąb. Czy ma
    > to jakieś uzasadnienie, czy tylko legenda?
    > Jacek

    Przygotowując się do posadzenia orzecha włoskiego wykopałam duży dół
    na jakieś 80-90 cm głębokości, a ponad metr szerokości.
    Narzucałam tam gruzu ceglanego, wapiennego, gliny, ziemi kompostowej.
    I na to wszystko posadziłam sadzonkę orzecha, który tak jak Twój miał
    jakieś 40 cm, a może i mniej.
    Dziś po 6 latach ma jakieś 3 metry.
    Oto link do zdjęcia tego orzecha z lipca 2008 roku.
    Miał 4 pierwsze owoce.
    Koleżanka dostała drugą sadzonkę (większą) posadziła wprost do ziemi,
    bez tych ceregieli,
    które ja robiłam i jej orzech nie dorasta do mojego. Nie owocował jeszcze.

    Pozdrawiam Krycha.