  • 21. Data: 2013-09-19 10:30:30
    Temat: Re: Jaki kocioł dwufunkcyjny
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1d04jvpqlat5l$.12gytkqdi0uhg$.dlg@40tude.net...

    > Budyn, skad Ty nadajesz? Wez zmien tez egzotyczny serwer, bo nie widac
    > postow!;)

    A to juz wiem dlaczego nikt sie ze mną nie chce kłócić :-))))
    nadaje z news.aioe.org, bo teraz mnie wpuszcza. Był czas ze mogłem tylko z
    googla nadawać.

    b.

  • 22. Data: 2013-09-19 21:12:56
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Ryba" <t...@b...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:523a8f1d$0$1450

    > Obecne grzejniki są nieestetyczne i wielokrotnie malowane. Były
    > również problemy z zapowietrzaniem się instalacji. Ojciec chce
    > wymienić. Instalacje chciał miedzianą. Na dodatek puścić po ścianie
    > tuż nad podłogą. Przez korytarz do kuchni w wylewce.

    Miedź w wylewce to śreni pomysł, chyba, że miedź miękka z krążka i bez
    jakichkolwiek łączeń w wylewce.
    Lepszy będzie w tym przypadku AluPex.

    > Tak jak pisałem przyzwyczajenia nie zmienisz. Podejrzewam, że piec
    > będzie pracował cyklicznie bez sterownika. Więc namawiam go na zwykły
    > z zamkniętą komorą.

    Namów go na grzejniki stalowe, panelowe + kocioł kondensacyjny +
    regulacja pogodowa.
    Dzieki kotłowi kondensacyjnemu i pogodówce grzejniki będą stale ciepłe,
    a kocioł będzie przy tym mógł utrzymywać stale ciepłą wodę w obiegu CO,
    dzięki czemu grzejniki będą zawsze ciepłe. Oczywiście kocioł będzie się
    uruchamiał z przerwami, cały czas dogrzewając wodę, ale woda w obiegu
    będzie stale ciepła.

    > Mam porównanie grzejników stalowych panelowych u mnie i żeberkowych
    > aluminiowych u teścia. Odczucie cieplejszych grzejników man
    > żeberkowych.
    >
    > A tak konkretnie, jaki piec z zamkniętą komorą?

    Najlepiej takiej firmy, której jest najwięcej serwisantów w okolicy oraz
    firmowe :)
    Termet, Bosch (Junkers), Ariston, Immergas, De Dietrich, Vessmann, ACV,
    Vaillant

  • 23. Data: 2013-09-20 15:52:33
    Od: "Artur" <b...@b...spamu.com>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >o zalezy od jakości wody w CO i ciśnienia w instalacji.
    >U znajomego jakiś "domorosły insztalator" podłączył taki grzejnik
    >aluminiowy przedłużając rury stalowe odcinkami rur miedzianych. Wyżarło
    >dziurę na gwintach po ok. 8 latach i zalało mu całe mieszkanie oraz 3
    >piętra w dół sąsiadów.
    >Tyle, że to w bloku to też ciśnienia w CO znacznie wyższe niż te w domkach
    >jednorodzinnych.

    Przy takim połączeniu miedzi z alum, to korodują jedynie aluminiowe
    grzejniki, czy też miedziane rury?

  • 24. Data: 2013-09-29 21:48:41
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Artur" <b...@b...spamu.com> napisał w wiadomości

    > Przy takim połączeniu miedzi z alum, to korodują jedynie aluminiowe
    > grzejniki, czy też miedziane rury?

    Grzejniki nie są aluminiowe, ale ze stopu aluminium z różnymi dodatkami. Tak
    samo jak nie ma rur z żelaza, ale ze stopów żelaza z węglem i innymi
    pierwiastkami (zwanych stalą). :-)
    Jest stal, która koroduje i stal nierdzewna, która nie koroduje.
    Grzejniki ze stopów aluminiów są odporne na instalacje miedziane.
    Z tego co u siebie zauważyłem, to wszelkie "wstawki" ze stali ocynkowanej w
    instalacjach miedzianych szybko korodują (np. stalowe korki). Natomiast po
    10 latach nie zauważyłem żadnych ubytków w grzejnikach tzw. "aluminiowych".

  • 25. Data: 2013-09-29 21:55:05
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Ryba" <t...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Namów go na grzejniki stalowe, panelowe + kocioł kondensacyjny + regulacja
    > pogodowa.

    Przy regulacji pogodowej i niskiej temp. w grzejnikach może zapomnieć o
    obniżonej temp. na noc. :-)
    Powiedzmy, że pogodówka ustawi temp. CO na 40*C to podniesienie temp. o 1*C
    może w dużym mieszkaniu trwać wieki. :D
    Poza tym przy temp. jak obecnie u mnie kocioł włącza się może na 1h w ciągu
    doby, żeby dogrzać mieszkanie, przy kondensacie i pogodówce będzie pracował
    cały czas z temp. powiedzmy 30*C, jakie są koszty zużycia energii na pompę
    wody CO? 100W * 24h= 2,4kWh=1,2zł/dzień ok. 36zł/m-c :-)

  • 26. Data: 2013-09-29 22:23:02
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Możecie przy okazji polecić sprawdzony kocioł z zamkniętą komorą nie z
    > tych najdroższych. Montaż w okolicach Tarnowa (to a propos serwisu).

    Ja jako wieloletni uzytkownik pieca dwufunkcyjnego, poradzę Ci jedno:
    sprawdź jaki jest czas od odkręcenia wody do odpalenia płomienia. W moim
    przypadku im nowszy piec, tym dłużej się zastanawia, a woda zimna leeeeeci!
    ToMasz

  • 27. Data: 2013-09-29 22:29:38
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > będzie pracował cały czas z temp. powiedzmy 30*C, jakie są koszty
    > zużycia energii na pompę wody CO? 100W * 24h= 2,4kWh=1,2zł/dzień ok.

    "Jest sobie stara piętrówka z lat 70-tych."

    W takim budownictwie obniżanie dobowe nie przynosi prawie w ogóle
    oszczędności. Tak więc nie ma sensu go stosować.
    Na pompę CO nie licz 100W i nie licz 24 godzin.
    Po pierwsze w nowoczesnych kotłach CO nioe montuje się najtańszych
    chińskich pomp prądożernych.
    Montuje się obecnie pompy o zmniejszonym poborze energii oraz pompy
    samoadaptacyjne, które w zależności od mocy grzewczej zmieniają prędkość
    cyrkulacji, a tym samym dość mocno ograniczają zużycie energii
    elektrycznej.
    Dla przykładu pompa Grundfos Alpha 2 posiada pobór mocy elektrycznej od
    3 do 24W, zaś Wilo Pico od 3 do 20W.
    Ponadto pompy są załączane wtedy, kiedy potrzeba i nie "kręcą" wody
    non-stop, ponieważ modulacja palnika jest ograniczona, a regulacja
    temperatury CO posiada histerezę to siłą rzeczy kocioł musi pracować w
    cyklach załącz/wyłącz.
    Oczywiscie w kotle można ustawić pompę jako stałą, ale w większości
    instalacji jest ona wyłączana po cyklu grzewczym.

  • 28. Data: 2013-09-30 09:55:39
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-29 22:29, uzytkownik pisze:

> [...]
    > Oczywiscie w kotle można ustawić pompę jako stałą, ale w większości
    > instalacji jest ona wyłączana po cyklu grzewczym.

    Dzisiaj kociol mierzy temp. wody w instalacji, wiec wszystkie pompy
    chodza non stop.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2013-09-30 22:49:32
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Dzisiaj kociol mierzy temp. wody w instalacji, wiec wszystkie pompy
    > chodza non stop.

    Nie "chodzą" o ile specjalnie nie włączymy funkcji stałej pompy.

  • 30. Data: 2013-09-30 23:37:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-30 22:49, uzytkownik pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Nie "chodzą" o ile specjalnie nie włączymy funkcji stałej pompy.

    Moze gdzies cos kiedys.
    W takim razie skad kociol ma wiedziec jaka jest temp. wody w instalacji
    jezeli pompa nie bedzie wlaczona?

    Pozdro.. TK