    From: "Druid29" <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki komin do pieca gazowego?
    Date: Sun, 1 Feb 2009 11:37:00 +0100

    news:gm2hpd$eks$1@node1.news.atman.pl...
    > Dom będzie ogrzewany gazem ziemnym, w planach mam kocioł z zamkniętą
    > komorą spalania, nie interesują mnie kotły kondendacyjne.
    > W projekcie mojego domu kwestia komina jest póki co załatwiona sporym
    > zespołem kanałów tworzonych przez typowe ceramiczne pustaki kominowe, o
    > takie mniej więcej:
    > http://www.mark-bud.waw.pl/_zdj.php?iz=o07
    > Dziura wewnętrzna ma średnicę 16cm, do kotłowni schodzą mi (póki co na
    > papierze) dwa takie kanały, jeden w zamyśle projektanta miał być spalinowy
    > (oczywicie po uzupełnieniu wkładem), drugi wentylacyjny dla całego
> [...]
    Ja mam kocioł kondensacyjny o mocy 24 kW wpięty do zwykłego prefabrykowanego
    przewodu wentylacyjnego. Do pustaka wentylacyjnego Leier LK (kanał o
    przekroju 200 cm2) mam wprowadzną pojedynczą rurę na spaliny, o średnicy
    chyba 80mm. Powietrze do spalania jest prowadzone w przestrzeni pomiądzy
    rurą a pustakiem. Rozwiązanie łatwiejsze do realizacji i dużo tańsze niż
    podwójna rura. Tak mi poradzili w salonie Viessmanna jeszcze przed budową
    komina, Vaillant też to dupuszcza. Kominiarz nie miał zastzeżeń, budynek
    odebrany.

    Pozdrawiam,
    Druid29