  • 1. Data: 2012-04-22 19:07:43
    Temat: Jaki miernik do pomiarów elektrycznych 5-letnich.
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    Pomiary 5-letnie, głównie mieszkaniówka, okazyjnie lokal użytkowy.
    Jaki miernik/mierniki (prodycent, typ) polecą grupowi elektrycy?
    Podłączany bezpośrednio przez złącze (serial usb, inne) do laptopa, lub z
    pamięcią (np. SD) i późniejszym zrzuceniem danych do protokołu.
    Technika idzie do przodu, warto, żeby sprzęt posłużył najbliższe 3-5 lat.

  • 2. Data: 2012-04-23 10:23:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "_THX." <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pamięcią (np. SD) i późniejszym zrzuceniem danych do protokołu.
    > Technika idzie do przodu, warto, żeby sprzęt posłużył najbliższe 3-5 lat.

    Taaa. My ci podpowiemy a ty później będziesz nas kasował przy pomiarach.
    Do szkoły nie chodził?

    Marek

  • 3. Data: 2012-04-23 15:41:26
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    No np. człowiek się napnie na coś (jakiś Fluke lub Japończyk czy Sonel) za
    4,5 tys. zł lub lepiej, a później wyjdzie, że konkretny model nie ma jakiejś
    jednej konkretnej fukcji przydatnej akurat w Polsce itp.
    Albo miernik "tani", a software drogi itd.
    Pytanie do praktyków, co im w mierniku pasuje, a co nie pasuje.
    Zakładając, że "indywidualnemu" kombajn taniej wychodzi niż kilka sztuk do
    różnych pomiarów (w wiekszych firmach może być inaczej).

    -----

  • 4. Data: 2012-04-23 21:06:07
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > pamięcią (np. SD) i późniejszym zrzuceniem danych do protokołu.
    > Technika idzie do przodu, warto, żeby sprzęt posłużył najbliższe 3-5 lat.

    MIE 500 - pomiary RCD, pętli zwarcia, uproszczony pomiar rezystancji
    uziemienia (wyliczana z prądu zwarciowego). Osobiście używam i sobie chwalę,
    zwłaszcza od momentu kiedy mój lokalny PINB zażyczył sobie podawania czasów
    wyzwalania RCD na protokołach dopuszczających instalacje
    Do pomiaru rezystancji izolacji używam IMI-400 takiego na korbę z induktorem
    500V, ale mam też miernik cęgowy z przystawką do pomiaru rezystancji
    izolacji, niby fajnie ale baterie w tej przystawace żyją krótko
    Pomiar rezystancji uziemienia w terenie- mozna kupić na allegro za 500-700
    zł. Miałem, sprzedałem bo w mieście praktycznie nie używam.

    Jeżeli miałbyś wykonywać pomiary masowo, to może jakiś kombajn wykonujący
    wszystko z pamięcią, ale zazwyczaj taki kombajn czegoś nie będzie robił, np
    pomiaru rezystancji uziemienia w terenie

  • 5. Data: 2012-04-24 11:49:13
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Czy poza etapem dopuszczenia do użytkowania, to robisz też pomiary rezystancji
    izolacji w już użytkowanych obiektach (generalnie to mam na myśli
    mieszkaniówkę)?

    -----

  • 6. Data: 2012-04-26 23:33:37
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "_THX." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > izolacji,
    > niby fajnie ale baterie w tej przystawace żyją krótko

    Jeśli jest zlecenie na pomiary okresowe, to tak. Nie ma różnicy.

  • 7. Data: 2012-04-28 09:20:31
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    No to chciałbym zobaczyć wypinanie całego wyposażenia.

    -----