  • 21. Data: 2020-07-22 11:33:01
    Temat: Re: Jaki zestaw fotowoltaiczny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    22 Jul 2020 04:59:55 GMT, Budzik

    > Dlaczego dziwne? Nie sadzisz ze okreslenie czy sie opłaca czy nie musi
    > wynikac rowniez z takich obliczen?

    Ty tu gadu gadu z drobiem (co twierdził że putin "zaraz" gaz zakręci -- ile
    to już czasu od tej niespełnionej przepowiedni, 5 lat?), a słońce coraz
    niżej. :P Pamiętaj że teraz, jak nie masz znajomości, 6 tygodni się na
    licznik czeka i kolejne, jak się nie ma znajomości, 3-6 miesięcy na wypłatę
    z dotacji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2020-07-22 22:08:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zdaje sobie Budzik sprawę z tego że jak fakty nie pasują do tego co sobie wymyśliłeś
    to tym gorzej dla faktów. Tak było z oszczędzaniem wody czy wymyślonym biurem
    turystycznym.

  • 23. Data: 2020-07-22 22:21:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak masz kaprys to mogę cię tytułować per to. Czytaj uważnie bo drugi raz nie będę
    pisał. Musisz zrozumieć od razu. Jeśli instalacja kosztuje tego co kupił 10 tysięcy
    złotych i ma moc 5kW czyli 5000W. To jeśli podzielisz 10 tysięcy złotych na 5000 to
    znaczy że za jednego wata kupujący zapłacił 2 zlote czyli cirka jebalt równowartość
    czterech kilowatogodzin. Cztery lata będzie trwało żeby cena prądu z własnej
    instalacji zrównała się z ceną prądu z sieci. Do tego czasu prąd z własnej instalacji
    będzie droższy od tego z sieci. Po osiągnięciu ceny równowagi cena prądu z własnej
    instalacji nie spadnie do zera tylko będzie proporcjonalnie do ilości wyprodukowanego
    prądu niższa. Cena ta będzie dążyła do zera ale go nigdy nie osiągnie.

  • 24. Data: 2020-07-22 22:24:25
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2020 22:08:28 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zdaje sobie Budzik sprawę z tego że jak fakty nie pasują do tego co sobie
    wymyśliłeś to tym gorzej dla faktów. Tak było z oszczędzaniem wody czy wymyślonym
    biurem turystycznym.

    ales sie czepił budzika z tym oszczedzaniem wody - jeszcze raz ci napiszę - to ja o
    tym pisałem :-)
    Ale, ale - weź zrób rozpiskę jak ty liczysz te opłacalności, za cholerę nie mogę
    twojej koncepcji rozkminić.

    b.

  • 25. Data: 2020-07-22 23:13:48
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2020 22:21:18 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    prądu niższa. Cena ta będzie dążyła do zera ale go nigdy nie osiągnie.

    Wydałem 10000. Po czterech latach nie wydałem 10000 na prad z sieci, bo sam go
    zrobiłem. Normalnie to się nazywa czasem zwrotu inwestycji. Dlaczego w takim razie
    cena w twojej wyliczance po 4 roku nie jest zero? Przecież nic nie będę płacił?

    Wprowadziles jakis wskaźnik typu (koszt instalacji)/(ilosc wyprodukowanej energii)
    No pewnie ze on zawsze bedzie wiekszy od zera ale on niewiele mówi o opłacalności - a
    to próbujemy liczyć.

    b.

  • 26. Data: 2020-07-23 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > znajomości, 6 tygodni się na licznik czeka i kolejne, jak się nie
    > ma znajomości, 3-6 miesięcy na wypłatę z dotacji.

    :)
    Mam teraz tyle spraw na głowie ze temat na chwile odkładam.
    Do tego ogladałem instalacje u sasiada i nie jest to az takie proste
    jak myslałem.
    Wroce do sprawy we wrzesniu.
    A sasiad czekał miesiac temu na licznik 3 tygodnie, ale teraz juz
    miesiac czeka na dokument potwierdzajacy montaz licznika. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 27. Data: 2020-07-23 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zdaje sobie Budzik sprawę z tego że jak fakty nie pasują do tego
    > co sobie wymyśliłeś to tym gorzej dla faktów. Tak było z
    > oszczędzaniem wody czy wymyślonym biurem turystycznym.

    Jak juz udowodnisz ze rozumiesz róznice miedzy tym co sie wykazuje w
    deklaracji vat a suma bilansowa w firmie sprzedajacej wiekszosc na
    fakture vat marze, jak udowodnisz ze rozumiesz jak działa tarcza
    finansowa i jakie firmy promuje to ja ci udowodnie ze to biuro
    turystyczne nie jest wymyslone.

    Nie wiem zreszta dlaczego miałoby być? Co ci nie pasowało? Wielkosc
    obrotu? ilosc pracowników?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 28. Data: 2020-07-23 12:51:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 lipca 2020 21:00:02 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Sprawdzmy:
    > 25kpln - 5kpln = 20 kpln.
    > 20kpln *32% = 6kpln.
    > Zostaje 14kpln przy miesiecznych wydatkach na poziomie około 200-
    > 250zł... Jakies 5 lat.

    Nie żebym się czepiał ale zgubiłeś gdzies po drodze 20% haracz prosumenta i opłaty
    stałe które i tak się na rachunkach pojawiaja
    Od dłuższego już czasu obserwuje rynek fv i co jakiś czas sobie poproszę o aktualną
    ofertę
    W ubiegłym roku wychodziła im tak że żeby konsument płacił raty za fv równe mniej
    więcej wysokości jego rachunku za energię to było 10lat
    Ostatnio przysłali mi ofertę z ratami 0% niby i tez 10 lat wychodziło
    Znaczy moje rachunki za prąd top ok 200zł, ich oferta że 200zł musiałbym płacić przez
    10lat
    Sprytnie gdzieś tam kalkulują kredyt tak że niby 5tys już nie wliczają bo dostaniesz
    zwrot i ew zwrot z podatku tez nie wliczają
    Jak uwzględnisz kredyt na początek na cała inwestycję z możliwością ew nadpłaty 5 tys
    za poł roku(jak zwrot otrzymasz) i zwrotu nadpłaty podatku za niecały
    rok(kwiecień-maj 2021)to trudno i tak się zmieścić w 10latach przy ratach 200zł(równe
    aktualnym rachunkom za energie)
    Generalnie zauważyłem że propozycje które mi przysyłają sa takie same od półtora roku
    Nic nie staniało a bywa że i z wyższymi cenami dostaję

  • 29. Data: 2020-07-23 13:59:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie jest czas zwrotu z inwestycji. W Twoim wyliczeniu nie ma składnika/ów żeby
    podstawić do wzoru według którego liczy się czas zwrotu z inwestycji. Jeśli uważasz
    inaczej to zgodnie z wzorem jaki jest w wikipedii policz czas zwrotu Malinowskiego z
    inwestycji w panele słoneczne na własnym dachu.

  • 30. Data: 2020-07-23 14:15:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedyś Ci napisałem że Twoje manipulowanie na mnie nie działa bo wiem że
    manipulujesz. Taka masz rację z przychodem jak z oszczędzaniem wody. Tak oszczędzasz
    wodę ze nie potrafisz napisać co robisz z zaoszczędzona.