  • 101. Data: 2022-12-15 17:04:04
    Temat: Re: Jeden z tematów zboczył na grzanie wody.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > wapnia to biały proszek.
    > Jak instalacja jest szczelna i ten nalot pojawia się po jakimś czasie -
    > może to świadczyć o korozji (to było u mnie), spowodowanej parametrami
    > bieżącej wody.
    >
    > Wymieniałem zasobnik, przez pół roku był spokój, później na wielu
    > złączkach zaczynały pojawić się różne naloty - świadczyło to o
    > postępującej korozji we wnętrzu zasobnika. Korodowały na początku
    > wszelkie słabe miejsca, mikropęknięcia od naprężeń, spawy, zgrzewy itp.
    > W najsłabszym miejscu po jakimś czasie pojawiał się wyciek i zielony nalot.
    Nie był to efekt zbyt miękkiej wody albo zbyt niskiego Ph?

    --
    Janusz

  • 102. Data: 2022-12-15 21:44:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 17:04 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Nie był to efekt zbyt miękkiej wody albo zbyt niskiego Ph?

    Nie, wody nie zmieniłem a aktywna anoda w zasobniku zatrzymała korozję,
    pewnie ją tylko spowolniła - czas pokaże.

    TG

  • 103. Data: 2022-12-15 22:00:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie, wody nie zmieniłem a aktywna anoda w zasobniku zatrzymała korozję,
    > pewnie ją tylko spowolniła - czas pokaże.
    No wiem że wody nie zmieniłeś :) pytanie co było powodem korozji której
    normalnie nie powinno być, bo anoda to tylko ochrona czy raczej
    neutralizacja wpływu wody, tylko właśnie jakiego? myślałem że badałeś
    wodę czym się różni od normalnej.

    --
    Janusz

  • 104. Data: 2022-12-16 08:29:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.12.2022 09:34, ąćęłńóśźż wrote:
    > Mam taki zielonkawy nalot (plus sporo jakby kamienia beżowego w proszku)
    > na odpływie umywaleczki (syfon butelkowy i rurki chromowane) - co jest
    > przyczyną?

    Patyna.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 105. Data: 2022-12-16 08:35:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.12.2022 10:33, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Zielony nalot to tlenek miedziawy.

    Na chemii się nie znam, ale w internecie opisują dwa tlenki miedzi -
    jeden czerwony, drugi czarny.

    Zielony nalot za to znam i jest to patyna - korozja miedzi i stopów ją
    zawierających.

    > Jak jest od początku w instalacji to świadczy o jej nieszczelności.

    Teoretyzując to niekoniecznie. Instalacja może być szczelna, ale np. w
    upalne lato włączy ktoś funkcję chłodzenia w PC a ma instalacje w
    kotłowni z miedzi, to jak zejdzie zbyt nisko z temperaturą, a nie ma
    dobrej izolacji to się rurki "spocą" i też zaczną zielenieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz