    From: "Amir" <d...@S...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kable po podłodze w piwnicy
    Date: Tue, 25 May 2010 09:45:52 +0200

    > kto Cię namówił do położenia instalacji wod-kan, ogrzewania i
    > zainstalowania
    > grzejników przed najczystszą, najbardziej dbającą o to co zrobili inni,
    > troszczący się o Twoje pieniądze ekipą na budowie - TYNKARZAMI :) ?

    jeden dom juz tak wybudowalismy w rodzinie, rok temu, nie było problemu.
    tynkarze ci sami i instalator wod-kan. grzejniki się sciągnie tylko

    > Koryta kablowe które położyli Tobie na podłodze to pieniądze w błoto i
    > potencjalny problem (jak zauważyli przedpiszcy) z wodą w nich

    z korytek faktycznie sciągne pokrywe, mialem jest bardzo tanio od
    producenta,
    6szt 2m dlugie za 90zł, , ale sciągne przed zalaniem z nich pokrywy.

    > Prowadzenie kabli powinno być prostopadłe do płaszczyzn, takie zaginanie
    > przewodu jak tutaj http://www.baborow.com/instalacje/cimg0844.html sprawi
    > że będziesz bał się wiercić jakąkolwiek dziure w ścianie ;)

    srednio się znam co i jak powinno isc, dlatego duzo zdjęc porobiłem

    > Nie wiem kto będzie Ci odbierał instalacje ale jak widzę coś takiego
    > http://www.baborow.com/instalacje/cimg0740.html to mi się zaraz szkolenia
    > SEPowskie przpominają ;)
    > Te gniazda czy też wyłączniki powinny być minimum 60 cm od umywalki i to
    > jest większym zagrożeniem dla życia i zdrowia niż kable w podłodze.

    sprowadzalem specjalnie głownego energetyka z uprawnieniami, powiedział ze
    jest wporządku

    > Sam mam kable w całym domu po podłodze w niepalnych peszlach, podobnie jak
    > tutaj http://www.baborow.com/instalacje/cimg0842.html ale z zastosowaniem
    > jednej zasady, jeśli idą po podłodze to wszelkie dojącia są z podłogi do
    > puszki prostopadle, a tutaj masz trzy puszki tak jak być powinno a jedną
    > już masz w poziomie zasilaną z drugiej, będziesz o tym pamiętał wieszająć
    > lustro ?

    fakt, błąd, ale po częsci moja wina bo doszło gniazdko dodatkowe, jednak po
    to właśnie robię zdjęcia

    w każym bądz razie dziękuję za uwagi wszystkie są cenne dla mnie