  • 21. Data: 2023-04-06 18:05:48
    Temat: Re: Klima w mieszkaniu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 17:24:25 UTC+2 WS napisał(a):
> [...]
    nie interesuje obciazenie faz bo z reguły nie wie o co chodzi. Odbiorcę interesuje
    ile płaci za prąd. Przy nierównym obciążeniu faz odbiorca płaci za prąd tyle samo co
    jak fazy są idealnie równo obciążone. Odbiorca ma się zmieścić w limicie narzuconym
    umowa zabezpieczona wielkością bezpiecznika a nie zastanawiać się o rzeczach o
    których nie ma pojęcia że są.
    > Teoretycznie, praktycznie to jak chciałem zwiększyć moc przyłączeniową w
    mieszkaniu, to ~60A na fazie nie dadzą, 3x16(20) tak...
    > Im już zależy na w miarę równym obciążeniu i jak sąsiedzi mają 10A, to ktos obok
    mający 60A i chcacy z tego korzystac zabuza statystyke ;)
    Specjalnej troski jesteś ze nie rozumiesz słowa pisanego? Przez to że masz 3x16 nie
    spowodowało że zaczęło cię obchodzić obciążenie faz na klatce albo transformatorze
    albo generatorze.

  • 22. Data: 2023-04-06 18:24:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 18:05:50 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Specjalnej troski jesteś ze nie rozumiesz słowa pisanego? Przez to że masz 3x16 nie
    spowodowało że zaczęło cię obchodzić obciążenie faz na klatce albo transformatorze
    albo generatorze.

    Piles? Nie pisza ;)
    Mowa o 1f vs 3, dla uzytkownika obojetne, ale jak chce miec wszystko na 1f i takie
    przylacze, to w praktyce okazuje sie, ze sie nie da, bo moc/bezpiecznik zbyt duzy wg
    energetyki... a jak masz juz 3f, to masz podzielone w skrzynce, albo wrecz sprzet 3f,
    ktory rowno obciaza... Pomimo, ze ci to zwisa... to i tak jest w miare rowno...

  • 23. Data: 2023-04-06 20:01:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 18:24:17 UTC+2 WS napisał(a):

> [...]
    ktory rowno obciaza... Pomimo, ze ci to zwisa... to i tak jest w miare rowno...
    Czy nie możesz napisać że w zasadzie mam rację bo odbiorcę prądu interesują tylko
    dwie rzeczy. Pierwsza to czy jest prąd w gniazdku i druga jak najniższa cena. Co
    przed licznikiem z prądem się dzieje każdemu odbiorcy koło chuja lata bo nie jego
    sprawa. Oczywiście teoretycznie mógłbyś tak napisać a praktycznie głupota ci nie
    pozwoli. I będziesz brnął jak przed Kopernikiem w kolejne epicykle żeby położenie
    gwiazd określane według błędnej metody się zgadzało.

  • 24. Data: 2023-04-06 20:14:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.04.2023 21:17, Zenek Kapelinder wrote:
    > Chuj odbiorcę obchodzi jak są obciążone przewody na klatce schodowej.

    Tak samo obchodzi przy urnie wyborczej - jedynie to ile jemu kto da,
    przy uchwalaniu nowych zakazów - byle jego nie dotyczyły, itd. dlatego
    mamy co mamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2023-04-06 20:30:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 20:14:53 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Tak samo obchodzi przy urnie wyborczej - jedynie to ile jemu kto da,
    > przy uchwalaniu nowych zakazów - byle jego nie dotyczyły, itd. dlatego
> [...]
    Jak gówno nie umie plywac to mówi że woda za rzadka. Jak idiota nie ma co napisać w
    temacie to politykę angażuje. Niedawno w tv mówili że przeprowadzili jakieś badania i
    tylko 10% ma IQ wyższe niż 100. Wygląda na to że ty masz niższe.

  • 26. Data: 2023-04-06 20:43:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.04.2023 20:30, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    tylko 10% ma IQ wyższe niż 100. Wygląda na to że ty masz niższe.

    Nie wiem, co skłoniło Cię do napisania tego obraźliwego komentarza, ale
    chciałbym zwrócić uwagę na to, że dyskusja opiera się na wzajemnym
    szacunku i otwartości na różne punkty widzenia. Mam nadzieję, że
    będziemy mogli kontynuować rozmowę w sposób kulturalny i konstruktywny.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2023-04-06 21:15:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 20:43:20 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    w temacie to politykę angażuje. Niedawno tv mówili że przeprowadzili jakieś badania
> [...]
    > szacunku i otwartości na różne punkty widzenia. Mam nadzieję, że
    > będziemy mogli kontynuować rozmowę w sposób kulturalny i konstruktywny.

    Jak byś nie udawał że nie jesteś wiejskim głupkiem to by nie było problemu. Po chuj
    te trzy fazy były? Na jednej fazie mam całe mieszkanie. Pralka, zmywarka, kuchenka,
    bojler, czajnik i od listopada klimatyzatr robiący za pompe ciepła. I to wszystko
    działa, oczywiście nie jednocześnie, na dwudziesto amperowym bezpieczniku przy
    liczniku i 25 amperowym w skrzynce na klatce schodowej. Tak jak wszystkich normalnych
    ludzi nie interesuje mnie obciążenie faz na klatce schodowej. Nie moje małpy nie mój
    cyrk a co mnie to obchodzi.

  • 28. Data: 2023-04-06 21:42:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Apr 2023 20:03:41 +0200, Mateusz Bogusz

    > Gorsze nie gorsze. Z drugiej strony urządzenie 3f o mocy 3kW będzie
    > obciążało każdą na 1kW, a nie jedną na 3kW. Także na czym komu zależy
    > należałoby się zapytać najpierw.

    Dlatego napisałem w "żabach" że gorsze. Generalnie wszystko jest kwestią
    podziału w rozdzielnicy, bo co za różnica czy da się samą pompę tylko na
    jednej afzie, a inne urzadzenia na pozostałych, czy się wszystko równo
    porozdziela. To tylko i wyłącznie kwestia projektu, no i ew. przekrojów
    przewodów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2023-04-06 22:20:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 20:43 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Nie wiem, co skłoniło Cię do napisania tego obraźliwego komentarza,

    To jest człowiek, który na innych grupach pisze:
    "Nic tak nie cieczy jak cudze nieszczęście"

    TG

  • 30. Data: 2023-04-06 22:59:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 22:21:00 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > To jest człowiek, który na innych grupach pisze:
    > "Nic tak nie cieczy jak cudze nieszczęście"
    >
    > TG
    Bo to akurat jest prawda. Tak samo jak to że co kilkanaście sekund na ziemi rodzi się
    frajer. I to że 90% ludzi to zwierzątka mogące się nauczyć wykonywania prostych
    czynności. Czy jak bym teraz napisał że złamałem sobie nogę to po cichu byś się nie
    ucieszył i nie pomyślał że dobrze chujowi? Pytanie było retoryczne.