  • Data: 2010-09-04 14:11:31
    Temat: Re: Klimatyzator z LerojaMerlina
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:i5tel2$8nk$1@inews.gazeta.pl...

    > "Jan Werbiński" 4c823271$0$20988$6...@n...neostrada.pl

    > Jaki zakres? Może sobie kupię -- teraz to nie kosztuje straszliwie
    > dużo. A do samochodów by się przydał, choćby do dokręcania kół. :)

    Oj nie pamiętam, ale klucz płaski fi 32 albo 36 jest bardzo drogi.

    > Zewnętrzna nie boli zbyt mocno.

    W nocy będziesz słyszał wewnątrz.

    > Ale szybkozłączkowych nie widzę (w Leroju) z inverterem.

    No to zamów w firmie klimatyzacyjnej wraz z montażem. Teraz jest dobry
    moment.

    > Tak, wiem, że to zgrubne liczenie, ale na lepsze mnie nie stać. :)

    > Ten ma chyba najmniej spośród szybkozłączkowych (trzech) choć ostatni może
    > mieć o jeden mniej. :) Moim zdaniem 39 dB to straszny hałas jak na wnętrze
    > mieszkania, ale jeśli to coś będzie tam, gdzie mnie nie będzie (w pokoju,
    > w który mnie nie będzie) to mały problem. :) Mniej więcej orientuję się,
    > co to znaczy, że jakieś urządzenie ,,wydaje z siebie'' 39 dB. :) (ze sto
    > razy głośniej niż szept)

    Tyle jest przy największych obrotach wentylatora, a ja pisałem o poziomie
    hałasu przy najmniejszych. Zwykle po osiągnięci utemperatury pomieszczenia
    pracuje on na najniższych, niekiedy wchodząc na średnie.

    > Niby tak, ale przy +10 włączają ogrzewanie miejskie. :)
    > To dogrzewanie jest potrzebne przy +15 stopniach. :)
    > I chcę dogrzać do +21 stopni. :)

    No to każdy się nadaje.

    > Aha... :) Jakiej marki był ten klimatyzator? :)

    Einhell. Tfu!

    > Nie tak strasznie drogo. Jaka moc? I ile wzięli za montowanie?

    400+vat. Fujitsu ASYA12. Moc pobierana to około 1kW.

    > Może i tak. :) Nie twierdzę, że nie, ale że ta firma źle mi kojarzy się w
    > ogóle. :)

    Mi natomiast bardzo dobrze. Kilkuletni monitor LG jest rewelacyjny i lepszy
    od nowego Iiyama. CD padł, ale to norma. Telewizory robią świetne.

    > To kiepsko. Myślałem, że mogę to przenieść w inne miejsce. :)
    > Gazowa szybkozłączka taka jest -- po rozłączeniu jest zamknięta/szczelna.
    > Można złączać i rozłączać wielokrotnie. :) Szkoda, że tu tak nie jest.
    >
    > To kiepsko.

    > Chyba nigdy -- ostatnia zima była wyjątkowa. :)
    > Zimą zazwyczaj jest tu dodatnia temperatura. :)
    > (miasto grzeje a i klimat nie syberyjski)

    Ja to sprawdziłem na wykresach ze stacji meteo. :-)

    > Piece -- mogą być nawet w miejscu kaloryferów.
    > To nie jest problemem. Koszty grzania elektrycznością (czy pompami
    > cieplnymi, czy piecami wprost zamieniającymi elektryczność na ciepło)
    > mogą być przeszkodą. :) W domu można wykorzystać jeszcze kolektory
    > słoneczne. :) Tu jest gorzej. :)

    O ile rozumiem, to szukasz czegoś zastępczego na jesień i wiosnę, a nie na
    główne ogrzewanie. Główne już masz?

    > Koszt samych urządzeń nie wygląda makabrycznie źle -- zwłaszcza w
    > zestawieniu
    > z efektami. :) Mam teraz w kuchni (gdzie grzeję gazem) ponad 22 stopnie
    > Celsjusza
    > i ponad 50% wilgotności względnej, ale w pozostałych pokojach temperatura
    > jest
    > niska, zaś wilgotność bardzo wysoka -- z ogromnym trudem ruszam
    > kolanami...
    > A i oskrzela dają się we znaki w zbyt niskiej temperaturze... :)

    Klima może też skutecznie osuszać. Wilgotność powinna wynosić do 65-70%.

    > Koszt samych urządzeń wręcz zachęca!!! 3 lata gwarancji to trochę czasu.
    > :)
    > A nawet jeśli zepsuje się po tym czasie, to chyba nie tak, że trzeba
    > będzie
    > wyrzucić do śmietnika. :) Pytanie -- jakie są koszty eksploatacyjne? Ile
    > energii
    > elektrycznej to ciągnie naprawdę i jakie są koszty
    > doglądania/serwisowania. :)

    Tyle ciągnie, ile jest na tabliczce znamionowej.

    > Kolejnym (po kosztach eksploatowania) problemem jest umieszczenie
    > kolejnych 3 jednostek zewnętrznych. Pierwsza może być umieszczona
    > na balkonie bez trudu. Druga -- z trudem. Dwie pozostałe musiałyby
    > wisieć ze 3 metry nad ziemią...

    Przy takim zapotrzebowaniu być może powinieneś rozpatrzyć multisplita, ale
    to są już naprawdę duże wydatki. Jednostka zewn musi być na odpowiednim
    zakresie poziomów względem wewnętrznej i najlepiej w cieniu.

    > Na razie te dwa pierwsze mogłyby wystarczyć -- kucania (z gazem) jest
    > po przeciwnej stronie, zaś w sypialni nie musi być zbyt gorąco zimą, :)
    > a w nocy potrzeba schładzania zazwyczaj nie istnieje w tych rejonach
    > nawet w czasie upałów. :)
    >
    > Największym problemem jest wentylacja pracująca niepoprawnie.
    > Ale na o nie mam wpływu.

    Klima załatwi problem wilgoci. Zapotrzebowanie na tlen i odprowadzanie CO2
    to chyba nie jest taki problem?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/