  • 1. Data: 2011-04-17 11:18:52
    Temat: Klimatyzatory - jaka firma?
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Jakiej firmy kupic przenosny klimatyzator do mieszkania? Czy firma Fairline jest
    ok? W Makro sprzedaja klimatyzatory tej firmy za 860 zl, wydajnosc do
    pomieszczen 67m3.
    pawel

  • 2. Data: 2011-04-17 17:14:38
    Temat: Re: Klimatyzatory - jaka firma?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-04-17 13:18, pawel wrote:
> [...]
    > ok? W Makro sprzedaja klimatyzatory tej firmy za 860 zl, wydajnosc do

    Ale zdajesz sobie sprawę z wad klimatyzatorów przenośnych?

    1. Musisz gdzieś podłączyć rurę wywiewającą gorące powietrze. Z reguły
    nie ma innej opcji niż wystawienie jej przez otwarte okno co jest słabym
    rozwiązaniem ze względu na sprawność takiego układu.

    2. Samo urządzenie jest dość hałaśliwe i komfort jego używania -
    zwłaszcza w mniejszych pomieszczeniach - jest fatalny.

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-04-17 17:55:13
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Jak już pisał kolega klimatyzator ma wiele wad, a główna to taka, że na
    miejsce wydmuchanego na zewnątrz powietrza napływa ciepłe wszystkimi
    możliwymi drogami.
    Poczytaj archiwum grupy, bo było "milion" razy.
    Kup raczej splita, nieznacznie droższy, ale efekt zapewniony.
    Jacek

  • 4. Data: 2011-04-17 21:42:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-17 19:55, Jacek pisze:
> [...]
    > możliwymi drogami.
    > Poczytaj archiwum grupy, bo było "milion" razy.
    > Kup raczej splita, nieznacznie droższy, ale efekt zapewniony.

    Że się przy okazji podepnę: wspomniany Fairline - to typowa
    chińszczyzna, gdzie każda dostawa z innej fabryczki, czy też Niemcy
    firmują coś lepszego?

    Pytam, bo stoi sobie u mnie jeszcze zapakowany Fairline split z
    obustronną pompą ciepła, i nie wiem, czy go odsprzedać, czy powiesić i
    uruchomić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 5. Data: 2011-04-18 03:20:36
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Sprawdź, jaki ma czynnik chłodniczy w sensie takim, czy nie jest to
    czynnik wycofywany z użycia. Jeżeli jest to czynnik starszej generacji,
    to możesz mieć za kilka lat problem z jego zdobyciem (to jest podobno
    jeden z powodów niskiej ceny części urządzeń).
    Jacek

  • 6. Data: 2011-04-18 13:29:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 05:20, Jacek pisze:
> [...]
    > to możesz mieć za kilka lat problem z jego zdobyciem (to jest podobno
    > jeden z powodów niskiej ceny części urządzeń).

    Czynnik jest "nowy" - w sensie aktualnie zalecany (nie pamiętam oznaczenia).

    "Stary" czynnik był o tyle lepszy, że praktycznie nie uciekał (jeszcze
    niedawno widywałem działające lodówki powojenne), zaś "nowy" ucieka
    przez wszystkie uszczelki i przez szczeliny, nawet te, których nie ma ;)
    Ot, taka to ekologia :(

    Chodziło mi o to, czy Fairline warto powiesić na ścianie, czy może za 5
    lat zdechnie jak jakieś LG.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 7. Data: 2011-04-18 18:04:31
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Tu Ci nie doradzę, bo mam doświadczenie tylko jako użytkownik.
    Splity mam Fujitsu, a klimatyzator przenośny miałem Honeywell.
    Nie wydaje mi się, żeby miał po 5 latach zdechnąć, a jak już to kupisz
    nowy, a okablowanie i rurki wykorzystasz od starego.
    Jacek

  • 8. Data: 2011-04-19 13:16:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 20:04, Jacek pisze:
> [...]
    > Nie wydaje mi się, żeby miał po 5 latach zdechnąć, a jak już to kupisz
    > nowy, a okablowanie i rurki wykorzystasz od starego.

    To też racja :)

    Dzięki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 9. Data: 2011-04-23 12:36:58
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    > Kup raczej splita, nieznacznie droższy, ale efekt zapewniony.

    Niestety, split jest znacznie drozszy. Za Fairlina chca w Makro 860zl, natomiast
    za splita razem z montazem firma chce 4200zl.
    pawel

  • 10. Data: 2011-04-23 12:38:29
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    > Niestety, split jest znacznie drozszy. Za Fairlina chca w Makro 860zl, natomiast

    > za splita razem z montazem firma chce 4200zl.

    Tzn. mam na mysli Fairline przenosniego.
    pawel