  • 1. Data: 2011-04-16 20:01:14
    Temat: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

    Witam,
    niebawem będę kończył budowę domu. Będzie on ogrzewany gazem i mam do Was
    pytanie: jaki będzie realny koszt za ogrzewanie domu? Krótka
    charakterystyka:

    - dom 120m2 (parter + poddasze użytkowe) budowany pustakiem MAX 220,
    - docieplenie styropianem 10cm,
    - pod podłogą na dole styropian 10cm,
    - poddasze docieplone wełną mineralną ISOVER 15cm,
    - planowana temperatura w domu 20*C
    - kaloryferów jeszcze nia mam (jakieś sugestie?)
    - pieca jeszcze nie mam (jakieś sugestie?); w planach dwufunkcyjny, bez
    kondensatu

    Wiem, że nie mogę spodziewać się dokładnej odpowiedzi, ale na pewno możecie
    udzielić odpowiedzi typu "mniej więcej". No i interesuje mnie jeszcze
    problematyka kaloryferów. Czy są jakieś różnice między nimi? Niby ciepło to
    ciepło i chyba różnice w przekazywaniu owego ciepła nie są znaczne. Z piecem
    na pewno już jest inaczej i chciałbym usyszeć głosy doświadczonych
    użytkowników.

    Pozdrawiam i dziękuję za wszelką udzieloną pomoc

  • 2. Data: 2011-04-16 20:44:53
    Temat: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "nintendo" <n...@...pl> napisał w wiadomości
    > Wiem, że nie mogę spodziewać się dokładnej odpowiedzi, ale na pewno możecie
    > udzielić odpowiedzi typu "mniej więcej". No i interesuje mnie jeszcze

    4 -5 kzł rocznie

    b.

  • 3. Data: 2011-04-16 21:20:18
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

> [...]
    > możecie
    > udzielić odpowiedzi typu "mniej więcej". No i interesuje mnie jeszcze

    Szacunek spory. Czyli okres grzewczy 6 miesięcy - daje to nam 750zł /
    miesiąc. Wydaje mi się, że to sporo. Kilka osób stwierdziło, że płacą w
    niemal identycznych warunkach mieszkaniowych - około 400zł / miesiąc.
    Różnica więc spora. Czekam na jakieś dalsze opinie :)

    Dodam oczywiście, że chodzi o gaz ziemny GZ-50.

    Coraz bardziej zastanawiam się nad piecem kondensacyjnym, ale tylko ze
    względu na to, że piece dwufunkcyjne nie dają rady z pogrzewaniem ciepłej
    wody do mycia. Kondensat daje nam też te kilka % oszczędności (niby).

  • 4. Data: 2011-04-16 21:26:24
    Temat: Re: Jakie bed? koszty ogrzewania gazem?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-04-2011 o 23:20:18 nintendo <n...@...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Budyn" <b...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > U?ytkownik "nintendo" <n...@...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Szacunek spory. Czyli okres grzewczy 6 miesiecy - daje to nam 750z? /
    > miesi?c. Wydaje mi sie, ?e to sporo. Kilka osób stwierdzi?o, ?e p?ac? w
    > niemal identycznych warunkach mieszkaniowych - oko?o 400z? / miesi?c.
    > Ró?nica wiec spora. Czekam na jakie? dalsze opinie :)
    Masz słabe ocieplenie, 10cm na gruncie to mało, 15cm w dachu także.
    A jeszcze do tego mostki to się nazbiera.

    > Dodam oczywi?cie, ?e chodzi o gaz ziemny GZ-50.
    >
    > Coraz bardziej zastanawiam sie nad piecem kondensacyjnym, ale tylko ze
    > wzgledu na to, ?e piece dwufunkcyjne nie daj? rady z pogrzewaniem ciep?ej
    > wody do mycia. Kondensat daje nam te? te kilka % oszczedno?ci (niby).
    U ciebie przy grzejnikach wątpliwa, to co wydasz więcej na piec, nie zwróci
    ci się w oszczędnościach gazu. Poza tym kondesat czy dwufunkcyjny tak samo
    grzeją CWU jak nie mają zbiornika.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-04-17 06:25:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik nintendo napisał:

    > - dom 120m2 (parter + poddasze użytkowe) budowany pustakiem MAX 220,
    > - docieplenie styropianem 10cm,

    Trochę mało...

    > - pod podłogą na dole styropian 10cm,

    Obleci, ale jakbyś dał więcej, to też przełoży się to na mniejsze koszty
    ogrzewania.

    > - poddasze docieplone wełną mineralną ISOVER 15cm,

    To stanowczo za mało. Min 20 cm to granica rozsądku.

    > - planowana temperatura w domu 20*C
    > - kaloryferów jeszcze nia mam (jakieś sugestie?)

    Podłogówki nie masz...??? :-)

    > - pieca jeszcze nie mam (jakieś sugestie?); w planach dwufunkcyjny, bez
    > kondensatu

    Jakbyś zrobił podłogówkę, to ten kondensat się sprawdzi bez zbytniego
    komplikowania instalacji.
    Nie wiadomo jednak, czy ten dom już masz, czy go dopiero budujesz...? na
    jakim etapie jesteś? Może jeszcze coś da się poprawić?...

> [...]
    > ciepło i chyba różnice w przekazywaniu owego ciepła nie są znaczne. Z piecem
    > na pewno już jest inaczej i chciałbym usyszeć głosy doświadczonych

    Przy tak słabym ociepleniu - szczególnie ścian i poddasza - nie
    spodziewaj się cudów.
    Możesz sobie dostawić jakiś piec/kominek stałopalny na drewno na
    przykład i sobie 'dogrzewać' :-)

    To powszechna praktyka w domach ogrzewanych gazem.

    Ogólnie to te 4 do 5 tys musisz na ogrzewanie liczyć... Budyń ma rację :-).
    Jak drewnem się dogrzejesz w zimniejsze dni, to też możesz parę stów
    zaoszczędzić.

    pozdr
    Robert G.

  • 6. Data: 2011-04-17 09:27:30
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-16 22:01, nintendo pisze:
> [...]
    > - kaloryferów jeszcze nia mam (jakieś sugestie?)
    > - pieca jeszcze nie mam (jakieś sugestie?); w planach dwufunkcyjny, bez

    Kiepskie te parametry. Normy toto w ogóle spełnia? Jak jeszcze nie
    zrobiłeś docieplenia do dołóż te 4-6cm styopianu na ściany i 10cm na
    skosy. Kosztów to wiele nie zmieni a ogrzewanie dużo tańsze.

    20C to może być mało. W łazienkach dobrze mieć te 23C, w salonie 22C.

    Po co ci piec dwufunkcyjny?

    Koszty takie jak pisali ci przedmówcy ok. 4-5kzł. Pierwszy sezon będzie
    więcej (chyba, że będziesz suszył dom na 15C).

    M.

  • 7. Data: 2011-04-17 10:24:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.04.2011 11:27, M pisze:

> [...]
    > skosy. Kosztów to wiele nie zmieni a ogrzewanie dużo tańsze.
    >
    > 20C to może być mało. W łazienkach dobrze mieć te 23C, w salonie 22C.

    Ile masz lat? 80?

    Czy też musisz z jakiegoś powodu cały czas chodzić nago po domu? ;->

    Dla zdrowego człowieka z naszych szerokości geograficznych nawet 18C "w
    salonie" spokojnie wystarcza.

    W łazience owszem, warto nieco podwyższyć temperaturę, aczkolwiek tylko
    w momencie całościowego mycia (a nie np. przy okazji mycia tylko rąk).

  • 8. Data: 2011-04-17 10:54:27
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

    Grubość ścian z pustaka MAX 220 to 29cm. Nie wiem więc dlaczego uważacie, że
    10cm styropianu to mało. Czy to już trzeba robić półmetrowe ściany? :) To
    tylko izolacja, a nie ocieplenie. Czy ktoś może mi przedstawić naukowo
    dlaczego do mojej ściany 29cm, lepiej dać 20cm styropianu, aniżeli 10cm - i
    jaka będzie różnica w stratach ciepła. Izolacja to izolacja, termos ze
    styropianem 2cm trzyma ciepłą herbatę przez pół dnia :) To oczywiście żart,
    ale myślę, że tutaj potrzebne są konkretne wyliczenia i dowody, łatwo się
    mówi: lepiej dać więcej. Tylko musi to mieć swoje naukowe uzasadnienie.
    Wszystko wydaje się "na oko", a wątpię, żeby różnica w 10 czy 20 cm
    styropianu miała odzwierciedlenie w rachunkach (jakiekolwiek).

    Jeśli ktoś chce odpisać to tylko mocnymi argumentami (wzory, wyliczenia,
    współczynniki, prawa).

    Pozdrawiam :)

  • 9. Data: 2011-04-17 10:59:19
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

    Dodam jeszcze, że izolacja była wykonana bardzo starannie. Nie robiła tego
    żadna firma "na szybko". Wszystko zostało przygotowane, tak aby izolacja
    była jak najbardziej szczelna. Nie ma ani jednej "dziury" którą mogło by
    napływać zimne powietrze pod styropian. Mostków cieplnych próżno szukać.
    Całość poza dobrym ułożeniem jest uszczelniona po całości u góry, dołu i po
    bokach pianką izolacyjną. Myślę, że ważne jest prawidłowe wykonanie - a nie
    grubość styropianu. Izolacja ma być szczelna, cóż z tego, że dam 30cm
    styropianu, jak zwykle robią to fachowcy, nie dbający o idealne uzupełnienie
    wszelkich luk, bo to nie oni będą płacić wysokie rachunki. Ściany wyglądają
    na "grube" więc jest dobrze - klient się cieszy.

  • 10. Data: 2011-04-17 12:07:15
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-17 12:24, Andrzej Lawa pisze:

    > Ile masz lat? 80?

    Zaiście żelazna logika. No po prostu rozłożyłeś całą grupę tym argumentem.

    > Czy też musisz z jakiegoś powodu cały czas chodzić nago po domu? ;->

    Zdecyduj się - chodzi o wiek, czy sposób użytkowania domu?

    > Dla zdrowego człowieka z naszych szerokości geograficznych nawet 18C "w
    > salonie" spokojnie wystarcza.

    Dla ciebie wystarcza, innym nie.

    > W łazience owszem, warto nieco podwyższyć temperaturę, aczkolwiek tylko
    > w momencie całościowego mycia (a nie np. przy okazji mycia tylko rąk).

    Pochwal się jak chwilowo podwyższasz temperaturę w łazience z 18C do 23C.

    M.