    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł Junkersa - jaki sterownik?
    Date: Mon, 03 Nov 2014 15:22:08 +0100

    W dniu 2014-11-01 o 19:36, Dupek Żołędas pisze:
    > Napisze.
    > Kocioł Cerapur Smart może współpracować z dwustanowym regulatorem, ale
    > jest to bez sensu. Należy kupić sterownik Junkers FW100 lub FW120 lub
    > FW200 pracujący na magistrali Heatronic. W komplecie ze sterownikiem
    > będzie czujnik temperatury zewnętrznej. Dokupić należy czujnik
    > temperatury zasobnika.Cena takiego sterownika to ok.600 złotych.
    > Powtórzę. Nie należy "oszczędzać" na sterowniku.

    Też już do tego doszedłem dokształcając się w internecie, że Euroster
    niestety nie bardzo spełni zadanie :(

    > Jak tanio rozwiążesz zagadnienie podłogówka /kaloryfery ?

    Nie znam się na tym za dobrze. Generalnie mam już istniejącą instalację,
    która dotychczas była ogrzewana kotłem, ale elektrycznym (+ zasobnik 120 l).
    Teraz dorzucam do tego kocioł gazowy, ale tak, żeby w razie czego móc
    przełączyć zawory i awaryjnie nadal korzystać ze starego kotła
    elektrycznego.
    Kocioł gazowy ma też używać obecnego zasobnika.
    Rozdział podłogówka/kaloryfery u mnie jest na tej samej rurze
    wychodzącej z pieca. Następnie kaloryfery mają swój rozdzielacz. Dla
    podłogówki najpierw jest głowica z kapilarą sterująca temperaturą wody
    zasilającą, a następnie rozdzielacz dla kilku pętli podłogówki.
    Brak mieszaczy, jakichś dodatkowych pomp itp.

    Nie wiem czy to jest dobrze, niedobrze, poprawnie czy nie, ale jakoś
    działało do tej pory (instalację robił jeszcze poprzedni właściciel domu).

    Pzdr
    --
    /__/_* /