  • 1. Data: 2014-10-27 17:50:38
    Temat: Kocioł Junkersa - jaki sterownik?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Czołem!

    Mam mieć niedługo zainstalowany kocioł gazowy kondensacyjny Junkers
    CERAPUR SMART ZSB 14-3C.
    Kiedyś już zakupiłem do poprzedniego, elektrycznego kotła sterownik
    Euroster 2006 (na razie leże na półce niepodłączony).

    *Pytanie nr 1*
    Czy do tego pieca ten sterownik będzie OK?
    Czy raczej lepszym rozwiązaniem jest dokupić jakiś inny sterownik, być
    może Junkersa również? Tylko ten pewnie będzie drogi... :/

    Jakieś za i przeciw? Bo zanim kupiłem Eurostera to niby dużo pochlebnych
    opinii o nim się naczytałem...

    *Pytanie nr 2*
    Czy są jakieś optymalne nastawy takiego Junkersa? Czytałem, że
    kondensacja zachodzi tylko w jakichś określonych warunkach, z drugiej
    strony instalator twierdzi, że ona jest zawsze. To jak to jest?
    Dom ok. 165 m2 użytkowej, tzw. klocek (prawie sześcian) ze stropodachem.
    Na parterze podłogówka, na piętrze kaloryfery.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2014-10-27 17:51:54
    Temat: Re: Kocioł Junkersa - jaki sterownik?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 17:50, Kżyho pisze:
> [...]
    > Dom ok. 165 m2 użytkowej, tzw. klocek (prawie sześcian) ze stropodachem.
    > Na parterze podłogówka, na piętrze kaloryfery.

    Aha, piec będzie też grzał oczywiście CWU korzystając z obecnie już
    posiadanego zasobnika 120 l, który współpracował z kotłem elektrycznym.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 3. Data: 2014-10-28 07:01:03
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 17:51, Kżyho pisze:

    > Aha, piec będzie też grzał oczywiście CWU korzystając z obecnie już
    > posiadanego zasobnika 120 l, który współpracował z kotłem elektrycznym.
    >
    > Pzdr
    Witam
    Czy akurat ten sterownik będzie pasował tego ci nie odpowiem (ale
    domyślając się to pewnie nie) ale dodam, że warto zaopatrzyć się
    dodatkowo w czujnik temperatury zewnętrznej. Aha takim regulatorem
    programujesz również temperaturę ciepłej wody użytkowej i czas w jakich
    ma być np. dostępna.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-10-28 08:14:15
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kżyho" <k...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Ja mam klasyczny kocioł Euromaxx 2F i tylko sterownik Junkersa daje
    właściwe regulacje. Przy kondensacyjnych z zasobnikiem to nie ma szans, aby
    pracował jakiś podmieniony programator.
    T.

  • 5. Data: 2014-10-30 14:17:32
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    > Dom ok. 165 m2 użytkowej, tzw. klocek (prawie sześcian) ze stropodachem.
    > Na parterze podłogówka, na piętrze kaloryfery.

    Panowie, nikt nic więcej nie napisze?

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2014-10-30 17:34:26
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > może Junkersa również? Tylko ten pewnie będzie drogi... :/
    >
    > Jakieś za i przeciw? Bo zanim kupiłem Eurostera to niby dużo pochlebnych
    Nie będzie działał. Euroster działa 0/1, ma jakiś przekaźnik który jest
    zwarty/rozwarty
    przy zadanej temperaturze. Sterownik do Junkersa działa na jakiejś
    szynie danych.

  • 7. Data: 2014-11-01 19:36:02
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Napisze.
    Kocioł Cerapur Smart może współpracować z dwustanowym regulatorem, ale
    jest to bez sensu. Należy kupić sterownik Junkers FW100 lub FW120 lub
    FW200 pracujący na magistrali Heatronic. W komplecie ze sterownikiem
    będzie czujnik temperatury zewnętrznej. Dokupić należy czujnik
    temperatury zasobnika.Cena takiego sterownika to ok.600 złotych.
    Powtórzę. Nie należy "oszczędzać" na sterowniku.

    Instalator gada głupoty. Kondensacja nie jest zawsze. Jest tylko wtedy
    kiedy temperatura powrotu nie przekracza 40 st. Powyżej tej temperatury
    kocioł pracuje bez kondensacji jak zwykły kocioł bez kondensacji. Fizyka.
    Jak tanio rozwiążesz zagadnienie podłogówka /kaloryfery ?

  • 8. Data: 2014-11-03 14:56:51
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 27.10.2014 17:50, Kżyho wrote:
> [...]
    > Dom ok. 165 m2 użytkowej, tzw. klocek (prawie sześcian) ze stropodachem.
    > Na parterze podłogówka, na piętrze kaloryfery.

    Kup dedykowany Junkersa.
    Inne nie maja sensu przy takim kotle.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 9. Data: 2014-11-03 15:22:08
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-11-01 o 19:36, Dupek Żołędas pisze:
> [...]
    > temperatury zasobnika.Cena takiego sterownika to ok.600 złotych.
    > Powtórzę. Nie należy "oszczędzać" na sterowniku.

    Też już do tego doszedłem dokształcając się w internecie, że Euroster
    niestety nie bardzo spełni zadanie :(

    > Jak tanio rozwiążesz zagadnienie podłogówka /kaloryfery ?

    Nie znam się na tym za dobrze. Generalnie mam już istniejącą instalację,
    która dotychczas była ogrzewana kotłem, ale elektrycznym (+ zasobnik 120 l).
    Teraz dorzucam do tego kocioł gazowy, ale tak, żeby w razie czego móc
    przełączyć zawory i awaryjnie nadal korzystać ze starego kotła
    elektrycznego.
    Kocioł gazowy ma też używać obecnego zasobnika.
    Rozdział podłogówka/kaloryfery u mnie jest na tej samej rurze
    wychodzącej z pieca. Następnie kaloryfery mają swój rozdzielacz. Dla
    podłogówki najpierw jest głowica z kapilarą sterująca temperaturą wody
    zasilającą, a następnie rozdzielacz dla kilku pętli podłogówki.
    Brak mieszaczy, jakichś dodatkowych pomp itp.

    Nie wiem czy to jest dobrze, niedobrze, poprawnie czy nie, ale jakoś
    działało do tej pory (instalację robił jeszcze poprzedni właściciel domu).

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 10. Data: 2014-11-04 00:15:10
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    No tak ten-tego raczej.
    Piece Junkersa są wg mnie bardzo dobre (nb. Junkers to grupa
    Bosch).Poleciłbym kupienie używanego zasobnika do ciepłej wody f-my
    Viessmann. Z nierdzewki. Warto. Zasobnik taki na allegro (160l) to ok.
    1300zł (Verticell lub Horicell raczej z podwójnym płaszczem niż z
    wężownicą, nie kupować Rudocell ani emaliowanych).Taki nierdzewny
    zasobnik to już na wieki wieków...:-).
    Skoro już rzuciłeś się na Cerapur Smart to resztę też wypadałoby zrobić
    z głową.

    pzdr.