  • 1. Data: 2014-10-27 13:22:34
    Temat: Ogrzewanie domu - jak optymalizować
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    Mam dylemat.
    W domu mam ogrzewanie, które kontroluje system 2 czujników (na jednej i
    drugiej kondygnacji).
    Ustawiam np. temp. 19 stopni i system czuwa aby temperatura była ok. 19
    stopni.
    Co zrobić aby optymalizować ogrzewanie i koszty:
    - na I piętrze wyłączyć a może zmniejszyć temperaturę na noc (korzystamy z
    salonu tylko w godz. 17-23)
    - na II piętrze ustawić taką samą temperaturę (bo ciepło idzie do góry) czy
    też ustawić niższą albo wyższą
    - jaka jest optymalna temperatura do pracy, życia w ogrzewanym domu (spanie
    18 stopni, a poza tym 20?)

  • 2. Data: 2014-10-27 13:26:59
    Temat: Re: Ogrzewanie domu - jak optymalizować
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 13:22:40 UTC+1 użytkownik Vikku napisał:
> [...]
    > też ustawić niższą albo wyższą
    > - jaka jest optymalna temperatura do pracy, życia w ogrzewanym domu (spanie

    Optymalna to taka w której domownicy czują się najbardziej komfortowo.
    Dla jednej osoby będzie to 18 a dla innej 26 stopni.
    Ustawianie temperatury bo statystycznemu Kowalskiemu tyle odpowiada jest delikatnie
    mówiąc nieporozumieniem, nie statystyczny tylko żywy człowiek mieszka.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2014-10-27 14:53:45
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]
    > stopni.
    > Co zrobić aby optymalizować ogrzewanie i koszty:

    Podstawowe dwa pytania:

    1. Jaki system ogrzewania (grzejniki czy podlogowka)?
    2. Jaki dom - kanadyjczyk z nikla akumulacja, czy solidny betonowy kloc? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-10-27 17:40:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 13:26, ZbyszekZ pisze:

> [...]
    mówiąc nieporozumieniem, nie statystyczny tylko żywy człowiek mieszka.

    Dokładnie. Dla mnie absolutnym minimum jest np. 21 stopni. Jak jest
    mniej, to mi po prostu jest zimno i nieprzyjemnie. A optymalnie to
    fajnie, jak tak te 22 chociaż.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2014-10-27 19:18:27
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Vikku" <B...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z salonu tylko w godz. 17-23)
    > - na II piętrze ustawić taką samą temperaturę (bo ciepło idzie do góry)

    Tym samym prawem zimno idzie w dół.
    Jeśłi na dole są odpowiednio duża moc grzejników to można
    na górzy przykręcić grzejniki. Inaczej na dole będzie zimno.
    T.

  • 6. Data: 2014-10-27 20:35:41
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 19:18:48 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:
> [...]
    > Jeśłi na dole są odpowiednio duża moc grzejników to można
    > na górzy przykręcić grzejniki. Inaczej na dole będzie zimno.

    Wychodzi ze robić zimno na dole. Zimne z góry cieplejsze od "ciepłego" z dołu i się
    nie wymiesza.

  • 7. Data: 2014-10-27 21:44:46
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    > Wychodzi ze robić zimno na dole. Zimne z góry cieplejsze od "ciepłego" z
    > dołu i się nie wymiesza.

    No cóż ogrzewanie jest zrobione tak sobie:
    przedpokój - podłogowe i 2 kaloryfery
    kuchnia - tylko podłogowe
    salon - 2 małe kaloryfery
    na 2 piętrze podobne cuda np. jedna łazienka podłogowe i kaloryfer, w
    drugiej łazience tylko kaloryfer
    Dodatkowo jeden pokój jest chłodny (i tu jest czujnik temperatury) a drugi
    zbyt ciepły.

    Rozważam zamianę tych dwóch stacji dla całego domu na instalacje termostatów
    na każdym grzejniku.

  • 8. Data: 2014-10-28 08:11:48
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > Rozważam zamianę tych dwóch stacji dla całego domu na instalacje
    > termostatów na każdym grzejniku.

    Jak grzejniki są przewymiarowane (za duże) to zawsze można je przykrecić i
    doregulować. Gdy są za małe- nic się nie da zrobić.
    Czujnik temp. w chłodniejszym pomieszczeniu to dobre rozwiazanie, jeśłi
    można przykręcić grzejniki w pomieszczeniach za chłodnych.
    T.