  • 1. Data: 2014-10-27 10:39:43
    Temat: Lakier do podłogi. Brak informacji na opakowaniu.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Po 20 latach od malowania dwuskładnikowym epoksydowym Chemolakiem podłóg
    (jeszcze żyję i reszta rodziny też) poprzecierały mi się progi i
    przyszła pora na odnowienie.
    Wiem, wiem, teraz musi by EKO, więc nawet nie liczyłem, że kupię
    cokolwiek dwuskładnikowego, ale okazuje się, że połowa lakierów nie ma
    napisane nawet na bazie jakiej żywicy jest zrobiona. Piszą tam, do czego
    jest przeznaczony, że superwytrzymały, czasem nawet napiszą czasy
    schnięcia i wydajność, ale napisać rodzaj żywicy to już za wiele.
    Przecież to jest podstawowa informacja. Po długich poszukiwaniach
    znalazłem w końcu lakier poliuretanowy, który ma jak dla mnie
    akceptowalne właściwości.
    Czy to jakaś nowa moda, żeby mieć klienta za idiotę, który nie odróżnia
    lakieru ftalowego od akrylowego?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-10-27 11:58:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 10:39:47 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > jest przeznaczony, że superwytrzymały, czasem nawet napiszą czasy
    > schnięcia i wydajność, ale napisać rodzaj żywicy to już za wiele.
    Pewnie trzeba gdzies na stronie producenta kart produktu poszukać.
    Trochę odejde od tematu ale ostatnio w Kauflandzie na stoisku mięsnym zauważyłem
    grubą teczkę w której były wydrukowane informacje o składnikach itp. wszystkich
    dostępnych tam wędlin.
    Kiedyś na stronie producenta farby do drewna bodajże Śniezka to była tez szukałem
    karty produktu i była.

  • 3. Data: 2014-10-27 12:41:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-27 o 11:58, Kris pisze:
    > Pewnie trzeba gdzies na stronie producenta kart produktu poszukać.
    Tylko jak? Odpiszę w sklepie nazwy wszystkich lakierów i ich
    producentów, pojadę do domu szukać i z powrotem do sklepu żeby kupić to,
    co wybrałem? Co by szkodziło napisać, że lakier jest ftalowy, czy też
    akrylowy? Na bełkot marketingowy miejsca na puszkach nie brakuje.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-10-27 13:33:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > Co by szkodziło napisać, że lakier jest ftalowy, czy też akrylowy? Na
    > bełkot marketingowy miejsca na puszkach nie brakuje.

    Ja to bym do sklepu pojechał z tzw. smartfonem i sprawdził od razu :-)Kilka
    lat temu to sprzedawcy czasem się dziwili jak coś sprawdzałem, ale obecnie
    to już nikogo nie dziwi.

    Dla tradycjonalistów jest też druga możliwość - zapytać sprzedawcy, ale ja
    to jednak wolę wszystko samemu sprawdzić.

    A najczęściej to _najpierw_ szukam w internecie tego co potrzebuję a do
    sklepu jadę tylko po to by to kupić, a sprzedawca jest tylko po to by mi to
    podać :-)

    Pozdrawiam
    Ergie