  • 1. Data: 2014-10-27 06:57:09
    Temat: Ile gazu zuzywacie miesiecznie ???.
    Od: michael <m...@n...eu>

    Ile gazu zuzywacie miesiecznie do ogrzewania domu ??
    I jaki metraż domu i oczywiscie jaka macie temperature

  • 2. Data: 2014-10-27 07:15:04
    Temat: Re: Ile gazu zuzywacie miesiecznie ???.
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    michael <m...@n...eu> :
    > Ile gazu zuzywacie miesiecznie do ogrzewania domu ??
    > I jaki metraż domu i oczywiscie jaka macie temperature

    Pow. ~180m2 - zuzucie ~10 m3/dobe gazu ogrzewanie razem z cwu. Ogrzewanie
    tradycjne kaloryfery.
    Temp. ustawiona na kotle ~55 stopni a w pomieszczeniu na czujniku 21 stopni.

  • 3. Data: 2014-10-27 08:56:53
    Od: michael <m...@n...eu>

    a masz sterownik pompy?
    ja mam jakiś euroster 1100 e i nie wiem na jaka pozycje ustawic, czy na
    prace automatyczna, czy na reczna/ciagla.
    I jak masz temperature na sterowniku jak masz

  • 4. Data: 2014-10-27 09:11:48
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "pepe" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tradycjne kaloryfery.
    > Temp. ustawiona na kotle ~55 stopni a w pomieszczeniu na czujniku 21

    Jeszcze trzeba dodać ile osób mieszka, jakie jest zużycie CWU, jaka bryła
    domu (pow. ścian do kubatury), czy jest garaż w bryle budynku, kiedy
    wybudowany dom (jakie normy cieplne dla ścian i okien), jaki kocioł (jaka
    jego sprawność), ile stopni na dworze, jaka akumulacyjność murów i
    fluktuacje temperatury w ciągu doby...

    Coś w rodzaju zapytania, ile pali twój samochód.
    T.

  • 5. Data: 2014-10-27 13:19:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 09:11, Tomek pisze:
> [...]
    > murów i fluktuacje temperatury w ciągu doby...
    >
    > Coś w rodzaju zapytania, ile pali twój samochód.

    Uprościłbym to zdecydowanie do bryły domu, powierzchni, typu pieca i czy
    ściany ocieplane.
    To wystarczy do tego, żeby mieć jakiekolwiek pojęcie o jakimś przedziale
    kosztów, na które trzeba się nastawić.
    I jeżeli ktoś wtedy będzie bardzo od tego odstawał, to już można drążyć
    temat dalej. Pytanie dla "początkujących" jak najbardziej sensowne. Też
    chciałbym znać mniej więcej na jaki przedział zużycia mam się szykować.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2014-10-27 15:40:49
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:m2kuon$9nk$1@portraits.wsisiz.edu.pl,
    *Tomek* <m...@o...pl> typed:
> [...]
    > fluktuacje temperatury w ciągu doby...
    >
    > Coś w rodzaju zapytania, ile pali twój samochód.

    Zuzycie srednie z ubiegly rok tyle wynioslo.
    Centralne + cwu -zuzycie ~10m3/dobe, osob 3, pow. ~180m2, kubatura ~900m3,
    scian zewnetrznych ~210 m2, jest garaz ale nie uzywany, dom budowany w
    1992/1993, sciany zewnetrzne grubosci 52 cm., kociol gazowy viessman
    kondensacyjny.
    Obecnie przy tej temperaturze (ostani tydzien, temp. w granicach 0 do 5
    stopni C) zuzywa gazu ~8 m3/dobe

  • 7. Data: 2014-10-27 20:38:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-27 06:57, michael pisze:
    > Ile gazu zuzywacie miesiecznie do ogrzewania domu ??
    > I jaki metraż domu i oczywiscie jaka macie temperature
    Miesięczne zużycie jest bez sensu, lepiej podać roczne i rejon kraju,
    ja mieszkam w IV strefie góry, południe, dom 168m2 użytkowej, 15cm
    styro, podłogówka, przeliczając samo ogrzewanie kosztuje mnie około
    2600zł na rok, przeliczając po średniej cenie gazu 2,38 wychodzi około
    1100m3, zeszły rok było trochę mniej. Ale ja jeszcze grzeję wodę i
    gotuję na gazie i to razem wychodzi mi około 4kzł to za 2012/13, za
    zeszły było 3,5kzł.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2014-10-27 20:46:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.10.2014 06:57, michael pisze:
    > Ile gazu zuzywacie miesiecznie do ogrzewania domu ??
    > I jaki metraż domu i oczywiscie jaka macie temperature
    4 osoby, kaloryfery, kuchenka prysznic, gazu za 1600zł na rok
    mieszkanie 42 m2

    ToMasz

  • 9. Data: 2014-11-04 21:07:26
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "michael" <m...@n...eu> napisał w wiadomości
    > Ile gazu zuzywacie miesiecznie do ogrzewania domu ??
    > I jaki metraż domu i oczywiscie jaka macie temperature

    Szeregówka 180m2, 12cm styropianu, 2 osoby, 3500zł za rok (CO, CWU i
    kuchenka), same opłaty stałe to 600zł/rok. :-)