  • 1. Data: 2014-10-27 13:52:34
    Temat: 250,- za prad miesiecznie to duzo?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    Uszanowanie.

    Jak co pol roku dostalem rozliczenie okresu za prad. Od kiedy mieszkam
    prognoza tylko rosnie. Niby nie ma zadnych dodatkowych urzadzen a
    doszlismy juz do ok. 250 zyli za miesiac. Gotowanie na indukcji.
    Zastanawiam sie, czy mam szukac dziury w kablu, czy nie odstaje od reszty?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2014-10-27 13:56:31
    Temat: Re: 250,- za prad miesiecznie to duzo?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-27 o 13:52, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    Dom, czy mieszkanie? Jaki metraż? Ile osób? Co grzeje wodę? Na indukcji
    gotujecie, czy tylko podgrzewacie?
    Ja na przykład tankuję miesięcznie za 500 zł. Czy to dużo? ;-)
    Jacek

  • 3. Data: 2014-10-27 14:18:36
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > gotujecie, czy tylko podgrzewacie?
    > Ja na przykład tankuję miesięcznie za 500 zł. Czy to dużo? ;-)
    > Jacek
    Moze podawac calorocznie? Bo z tymi ratami to moze byc roznie. Ja mam teraz
    300 co drugi miech. ale mialem po wprowadzeniu sie do lepianki po babce
    potega doplate, rowne 2000, czyli to jest ponad 3000 ale za dwa lata u
    mnie.... Zaniechanie bo moglem korygowac stany licznik co miesiac lub kazac
    jakos przeliczyc a tak sie zbieglo.
    rodzina 2+2, z wielkich biorcow - trzy lapki, dwa moniory lcd do tego,
    czajnik, reszte opedzam inaczej. lodowa pralka nie licze bo to u wszystkich
    standard.
    Ale kolega ma tyle samo za rok prawie, wiec podejrzewam bojler....

  • 4. Data: 2014-10-27 14:28:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-27 o 14:18, abn140 pisze:
    > Moze podawac calorocznie? Bo z tymi ratami to moze byc roznie. Ja mam teraz
    > 300 co drugi miech.
    U mnie wychodzi średnio 350 zł miesięcznie. 3 osoby, 3 komputery, 2
    lodówki (te żrą sporo), pranie co 2 dni. Gotowanie dla 4 osób i czasami
    pieczenie. Telewizor 6 godz/dobę. Oświetlenie energooszczędne z
    wyjątkiem kuchni (halogeny 300 W w sumie).
    Jacek

  • 5. Data: 2014-10-27 14:36:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > lodówki (te żrą sporo), pranie co 2 dni. Gotowanie dla 4 osób i czasami
    > pieczenie. Telewizor 6 godz/dobę. Oświetlenie energooszczędne z wyjątkiem

    Aż wstyd się przyznać. Na razie poniżej stówy miesięcznie. Rodzina 2+3.
    Gotowanie + pieczenie + wentylacja mechaniczna.

    Pralka, lodówka, zmywarka wszystko z tych najoszczędniejszych. Oświetlenie w
    całości LED, telewizora brak.

    No i często nas nie ma w domu - wracamy po 22 i nawet komputera nie
    włączamy, ale bywa i tak że chodzi cały dzień non stop.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-10-27 14:45:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 13:52:34 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > doszlismy juz do ok. 250 zyli za miesiac. Gotowanie na indukcji.
    > Zastanawiam sie, czy mam szukac dziury w kablu, czy nie odstaje od reszty?
    Mam "rozliczenia rzeczywiste" czy jak to się tam nazywa w Energii.
    Co miesiąc pierwszego poprzez www wpisuje stan licznika a oni mnie fucktura;)
    Średnio miesięcznie coś koło 200-220zł wychodzi właśnie. Od roku(odkąd kupiłem
    indukcje) rachunki za prąd są wyższe o ok 50zł jak wcześniej.
    Zerknełem do Ebok-u Energi i wychodzi mi że teraz mam zużycie niewiele ponad 300kWh
    miesięcznie.

  • 7. Data: 2014-10-27 14:52:07
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > doszlismy juz do ok. 250 zyli za miesiac. Gotowanie na indukcji.
    > Zastanawiam sie, czy mam szukac dziury w kablu, czy nie odstaje od reszty?

    Mi wychodzi 400 pln / mc ale z CO+CWU. CO+CWU to koszt ok 2000 pln wiec
    wychodzi ok. 230-240 pln normalnego pradu / mc. Czyli mniej wiecej podobnie
    (tez gotujemy na indukcji). To dane sprzed pol roku - jak odczytam licznik
    to prawdopodobnie zejdzie troche w dol do ~210 / mc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-10-27 15:16:39
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-27 13:56, Jacek pisze:
    > Dom, czy mieszkanie? Jaki metraż? Ile osób? Co grzeje wodę? Na indukcji
    > gotujecie, czy tylko podgrzewacie?
    > Ja na przykład tankuję miesięcznie za 500 zł. Czy to dużo? ;-)

    A po kiego chcesz sie doktoryzowac z tego? Srednia i tak da sie ustalic
    niezaleznie od czynnikow. Wystarczy tylko podac dane.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2014-10-27 15:19:46
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-10-27 14:52, Adam pisze:

> [...]
    > (tez gotujemy na indukcji). To dane sprzed pol roku - jak odczytam licznik
    > to prawdopodobnie zejdzie troche w dol do ~210 / mc.

    No i dzieki Panowie. Czyli jestem gdzies w okolicy sredniej.

    Kris, ale spadlo Ci zuzycie gazu po zamontowaniu indukcji.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2014-10-27 15:31:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 15:19:47 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Kris, ale spadlo Ci zuzycie gazu po zamontowaniu indukcji.
    Butla na dwa miechy wcześniej starczała a koszt butli to 60zł.