  • 1. Data: 2014-10-27 16:44:53
    Temat: Stare budownictwo, a nowe
    Od: michael <m...@n...eu>

    Jak myślicie które było lepsze ???
    Wydaje mi się że starsze, mrozy były po - 35 stopni i ludzie nie
    narzekali że im zimno :) a teraz w nowych domach na dworze - 10 i juz
    slychac narzekanie. Czy domy były lepiej ocieplone, budowane itd ??

  • 2. Data: 2014-10-27 16:51:35
    Temat: Re: Stare budownictwo, a nowe
    Od: masti <g...@t...hell>

    michael wrote:

> [...]
    > narzekali że im zimno :) a teraz w nowych domach na dworze - 10 i juz
    > slychac narzekanie. Czy domy były lepiej ocieplone, budowane itd ??

    nie, kaloryfery były bardziej rozkręcone bo nikt nie liczył się z
    kosztami ogrzewania :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-10-27 16:52:04
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 16:44:55 UTC+1 użytkownik michael napisał:
> [...]
    > narzekali że im zimno :) a teraz w nowych domach na dworze - 10 i juz
    > slychac narzekanie. Czy domy były lepiej ocieplone, budowane itd ??

    Kiedy powstawały stare kamienice w Łodzi to ludzie dobrze zarabiali a opał był tani.
    Inna sprawa że jak jest 70 cm muru z cegły to nie tak szybko przemarznie. Słyszałem
    nawet głosy że ocieplanie czegoś takiego niewielki ma sens. Ale nie wiem, nie byłem,
    nie znam się.

  • 4. Data: 2014-10-27 16:59:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    michael pisze tak:

> [...]
    > narzekali że im zimno :) a teraz w nowych domach na dworze - 10 i
    > juz slychac narzekanie. Czy domy były lepiej ocieplone, budowane

    Co za pytanie. Mieszkałem przez 31 lat, weź pan przestań ze starym
    budownictwem. Horror.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-10-27 18:45:37
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 16:59:29 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > Co za pytanie. Mieszkałem przez 31 lat, weź pan przestań ze starym
    > budownictwem. Horror.
    >
    > --
    > Piter

    Dom domowi nierówny. Od dwudziestu pięciu lat mieszkam w kamienicy i nie zamienił bym
    na nic innego. Drugie piętro prawie 80m2. To mniej niż połowa mieszkania które było
    jak zbudowali kamienicę. Całe miało prawie 200m2. Sąsiad ma dwa wejścia. Jedno dla
    państ6wa a drugie dla służby.

  • 6. Data: 2014-10-28 08:47:18
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 18:45, k...@g...com pisze:
> [...]
    > połowa mieszkania które było jak zbudowali kamienicę. Całe miało prawie
    > 200m2. Sąsiad ma dwa wejścia. Jedno dla państ6wa a drugie dla służby.
    Mam w rodzinie osobę mieszkającą na warszawskiej Pradze. Ponad stuletnia
    kamienica, węgiel w piwnicy, toaleta sklecona w części przedpokoju,
    "łazienka" wydzielona w kuchni. Dodam jeszcze niezwykle ciekawe
    sąsiedztwo :->

    Maciek

  • 7. Data: 2014-10-28 13:01:16
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 28 października 2014 08:47:24 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > kamienica, węgiel w piwnicy, toaleta sklecona w części przedpokoju,
    > "łazienka" wydzielona w kuchni. Dodam jeszcze niezwykle ciekawe

    Widocznie ta osoba lubi palić węglem, bo na 138% ma w mieszkaniu gaz i mogla by
    centralne na gaz zrobić. Tez mam łazienkę wydzieloną z kuchni. Kuchnia ma 14m2
    łazienka 12m2. Według mnie jak ktoś 70 lat po wojnie mieszka w takich warunkach jak
    opisałeś to on jest tym ciekawym sąsiedztwem.

  • 8. Data: 2014-10-28 13:04:10
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 28 października 2014 13:01:17 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    łazienka 12m2. Według mnie jak ktoś 70 lat po wojnie mieszka w takich warunkach jak
    opisałeś to on jest tym ciekawym sąsiedztwem.

    Drobna korekta. To raczej jet kuchnia wydzielona z łazienki niż łazienka z kuchni.

  • 9. Data: 2014-10-28 21:54:01
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Pytanie co to znaczy stare budownictwo?
    Fajnie jest mieszkać w lecie w domu który ma 3,3 wysokości.
    I w dodatku jest z drewna.
    Mój rodzinny dom ma więźbe dachową wykonaną bez użycia piły.
    Wszystko ciosane.
    Fundament z kamienia minimum metr.
    Fajnie było dopóki nie przyszła powódź w 97.
    Od tamtej pory przechyla się na jedną stronę.
    Dom częściowo podpiwniczony.

    Ale jak przychodzi zima. Nie zazdroszczę. W domu bywa 12-15 stopni.

  • 10. Data: 2014-10-28 21:58:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-10-28 o 13:01, k...@g...com pisze:
    > Widocznie ta osoba lubi palić węglem, bo na 138% ma w mieszkaniu gaz
    > i mogla by centralne na gaz zrobić.
    Szczerze mówiąc bym się o to nie założył, ale sprawdzę następnym razem
    gdy tam będę.

    > Tez mam łazienkę wydzieloną z kuchni. Kuchnia ma 14m2 łazienka 12m2.
    Może tu jest ta subtelna różnica, bo ja piszę o mieszkaniu, które składa
    się z kuchni, pokoju i ma w sumie ze 30m2

    > Według mnie jak ktoś 70 lat po wojnie
    > mieszka w takich warunkach jak opisałeś to on jest tym ciekawym sąsiedztwem.
    Nie sądzę, żeby prawie 90-letnia osoba demolowała klatkę schodową, bo o
    tego typu sąsiedztwie pisałem, ale Twoja teoria jest jak zwykle ciekawa.
    Widzę, że na Pradze mogłoby Cię jeszcze wiele rzeczy zadziwić :->

    Maciek