  • 11. Data: 2014-11-04 10:44:26
    Temat: Re: Kocioł Junkersa - jaki sterownik?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-11-04 o 00:15, Dupek Żołędas pisze:
    > No tak ten-tego raczej.
    > Piece Junkersa są wg mnie bardzo dobre (nb. Junkers to grupa
    > Bosch).Poleciłbym kupienie używanego zasobnika do ciepłej wody f-my
    > Viessmann. Z nierdzewki. Warto. Zasobnik taki na allegro (160l) to ok.
    > 1300zł (Verticell lub Horicell raczej z podwójnym płaszczem niż z
    > wężownicą, nie kupować Rudocell ani emaliowanych).Taki nierdzewny
    > zasobnik to już na wieki wieków...:-).
    > Skoro już rzuciłeś się na Cerapur Smart to resztę też wypadałoby zrobić
    > z głową.

    Ale co nie jest z głową w takim razie?
    Bo np. kwestia mieszaczy wcale nie jest jednoznaczna, że muszą być, z
    tego co czytałem, również na tej grupie. Kolega Slawos bodajże też ma
    taką maksymalnie prostą instalację i był zadowolony.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2014-11-04 20:51:26
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Wiesz...mam przyjaciela, inżynier elektronik jako i ja, zainstalowałem
    mu nowy kocioł Junkersa, sterownik FW120,czujniki, zasobnik Viessmanna.
    A on i tak lata do piwnicy i wylacza na kotle żeby
    przyoszczędzić..:-)))).No i nie da rady mu wytłumaczyć ,że to bez sensu.
    Sterownik FW200 ma możliwość sterowania dwoma obiegami grzewczymi więc
    coś tam dokładając można z pewnością sterować oddzielnie podłogówką
    oddzielnie grzejnikami.Gdyby oczywiście chcieć to zrobić zgodnie z
    zasadami sztuki.

  • 13. Data: 2014-11-04 21:02:03
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Kup dedykowany Junkersa.
    > Inne nie maja sensu przy takim kotle.

    Dlaczego nie mają?
    Ustawia na kotle na "sztywno" temperaturę zasilania CO, np. 40*C a
    regulatorem pokojowym programuje sobie godziny pracy, np. w nocy może
    obnizyć temp.
    Jedyne wada, że podłoga w nocy może być zimna, ale i tak przecież w nocy
    nikt nie chodzi. :-)
    No i duża bezwładność podłogówki powoduje, że trzeba to uwzględnić w czasach
    pracy dzień/noc. :-)
    Pogodówka zmienia tylko temperaturę zasilania w zależności od temp.
    zewnętrznej według zadanej krzywej, ale można sobie samemu to robić. :-)
    Tak więc regulator pogodowy nie jest konieczny, zresztą pewnie są głowice
    termostatyczne w pokojach. :-)

  • 14. Data: 2014-11-04 21:28:25
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 04-11-14 21:02, nom pisze:

> [...]
    > zewnętrznej według zadanej krzywej, ale można sobie samemu to robić. :-)
    > Tak więc regulator pogodowy nie jest konieczny, zresztą pewnie są
    Dlatego nie mają, że działają na zasadzie włącz/wyłącz, a nie modulując
    palnik dopasowując jego moc do przewidywanego zapotrzebowania. Dlatego
    nie mają, że nie regulują temperatury c.w.u, dlatego nie mają , że nie
    sterują dezynfekcją zasobnika, dlatego nie mają, że nie można
    programować dobowych/tygodniowych zmian c.w.u., dlatego nie mają , że
    nie sterują pracą pompy obiegowej c.o., dlatego nie mają ,że nie sterują
    pracą pompy cyrkulacyjnej c.w.u. itd.
    DLATEGO NIE MAJĄ...
    Dlatego nie mają, że sterowniki FW wraz z kotłami wyposażonymi w
    kontrolery Heatronic3 i 4 stanowią pewną logiczną całość tworzącą system
    grzewczy.
    Oczywiście jeśli kto lubi można sterować kotłem za pomocą wsadzania i
    wyciągania wtyczki z gniazdka.

    Ja to tylko szampan i kawior.
    A tak naprawdę ?
    Tak naprawdę to wódka i ogórki...

  • 15. Data: 2014-11-05 20:44:42
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dlatego nie mają, że działają na zasadzie włącz/wyłącz, a nie modulując
    > palnik dopasowując jego moc do przewidywanego zapotrzebowania.

    Bzdury piszesz, podstawowy sterownik w kotle zapewnia modulację palnika, nie
    potrzeba do tego pogodówki.

> [...]
    > sterują pracą pompy obiegowej c.o., dlatego nie mają ,że nie sterują pracą

    Też bzdura, podstawowy sterownik kotła to zapewnia, zapoznaj się z
    dokumentacją kotła!

  • 16. Data: 2014-11-06 00:18:51
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    To sobie kup sterownik on/off za 100 złotych i się zachwycaj....:-))).
    Twoja wola.

    [zazwyczaj nie gadam z idiotami i teraz nie uczynię wyjątku]

  • 17. Data: 2014-11-06 08:47:08
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Też bzdura, podstawowy sterownik kotła to zapewnia, zapoznaj się z
    > dokumentacją kotła!

    Na tym kotle mozna ladnie oszczedzac. Na obecna chwile kupilbym ten sam
    kociol.
    Bez pogodowki i FW100 lub 200 nie da sie w pelni wykorzystac jego
    mozliwosci.
    Po temacie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 18. Data: 2014-11-24 19:39:22
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 17:50, Kżyho pisze:
> [...]
    > może Junkersa również? Tylko ten pewnie będzie drogi... :/
    >
    > Jakieś za i przeciw? Bo zanim kupiłem Eurostera to niby dużo pochlebnych
    > opinii o nim się naczytałem...
    >
    > *Pytanie nr 2*
    > Czy są jakieś optymalne nastawy takiego Junkersa? Czytałem, że
    > kondensacja zachodzi tylko w jakichś określonych warunkach, z drugiej
    > strony instalator twierdzi, że ona jest zawsze. To jak to jest?
    > Dom ok. 165 m2 użytkowej, tzw. klocek (prawie sześcian) ze stropodachem.
    > Na parterze podłogówka, na piętrze kaloryfery.

    A takie jedno jeszcze pytanie.
    Jak ten kocioł działa w momencie gdy nie ma żadnego sterownika typu te FW?
    Używana jest też modulacja wtedy czy nie?
    Temperatury rozumiem jakimiś pokrętłami czy czymś na piecu się ustawia?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 19. Data: 2014-11-28 13:00:45
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 24-11-14 19:39, Kżyho pisze:

> [...]
    > Używana jest też modulacja wtedy czy nie?
    > Temperatury rozumiem jakimiś pokrętłami czy czymś na piecu się ustawia?

    Działa. Ma pomiar na wejściu powrotu i na wyjściu do sieci. Dobiera moc
    w zależności od różnicy temperatury żądanej i osiągniętej.
    Użytkownik/instalator ustala też w setupie maksymalną moc kotła.
    Ale, powtórzę, sensowne korzystanie z tego kotła absolutnie wymaga
    zastosowania kontrolera serii FW.

    z.