  • 21. Data: 2017-06-23 17:21:17
    Temat: Re: Komin
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2017 14:43:09 +0200, nadir

    > To, że sprawność kotła parowego dochodzi do 90%, czy nawet jak podajesz
    > 95%, to nie znaczy, że tak jest przez 100% czasu działania takiego
    > kotła. Wysoka sprawność jest podawana dla mocy nominalnej kotła, ale
    > niestety zapotrzebowanie na prąd nie jest stałe i w niektórych
    > elektrowniach kotły pracują, szczególnie w nocy, z nawet tylko połową
    > mocy. A wtedy sprawność też leci na łeb, dokładnie jak w przypadku kotła
    > w domu, i też może to być 30-60%.

    Dlatego właśnie są próby wyrównywania zużycia dobowego. Nie bez przyczyny
    jest 2T i notorycznie sprzedawcy zachęcają lepszymi ofertami aby z tego
    prądu korzystać. Mimo tego opornie to wszystko idzie i nadal jak widać
    niektórzy wolą kopciuchy.

    Nie da się ukryć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2017-06-23 17:22:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-22 o 13:15, Myjk pisze:

    > Tak sobie oglądam pobieżnie Łukasza Budowlańca z Domza150tysiecy jak
    > pracuje i dochodzę do wniosku, że kominy to jednak zło. Jest to kosztowne i
    > pracochłonne jeszcze bardziej niż się to mnie wcześniej wydawało. Tym samym
    > utwierdzam się w przekonaniu, że zupełne pozbycie się ich w nowym domu to
    > był bardzo dobry krok.

    Dom > Rodzina > Ognisko domowe > ogień > komin

    Czym jest dom bez komina?
    Szałasem?
    Lepianką?

  • 23. Data: 2017-06-23 17:32:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2017 11:38:05 +0200, scruffty

    > To ja mam w domu kondensata co ma "107%"
    > i mam straty na przesyle jakieś 90% mniejsze.
    > Jak liczymy to liczmy wszystko, nie jestem zwolennikiem
    > wungla w domu, ale liczmy rzetelnie.

    Odnosiłem się do twierdzenia zwolenników paliw stałych, że kotły mają
    sprawności spalania rzędu 85%, co jest zwyczajnie kłamstwem marketingowym,
    bo jeśli gdzieś taki poziom zachodzi, to tylko i wyłącznie w laboratorium.
    Kocioł retortowy, dobrze dobrany do domu ma w porywach sprawności spalania
    na poziomie 60%, cała instalacja jeszcze mniej. Dobrze dobrane (czyt.
    nieprzewymiarowane) śmieciuchy palone od góry mają 40-50%. W zasadzie to
    już niedaleko do sprawności końcowej prądu z COP1. Natomaist koszt
    inwestycyjny prądu jest ZNACZNIE mniejszy niż paliwa stałego/gazu. Prąd w
    2T można dostać już za 0,3 zł brutto/kWh za komplet, były zresztą
    przedstawiane faktury specjalnie dla ignoranta adasia. To tylko 3-4 grosze
    więcej niż U MNIE kWh z gazu.

    > z COP tak, bo dodajesz drugie zielone źródło, bez COP nie.

    To nie jest reguła, tylko zależy od wielkości domu, a w zasadzie to ilości
    zużytej energii. Poniżej 120m2 zgodnego z WT2017 lub o lepszych parametrach
    (a część ma jednak lepsze) można spokojnie przyjąć, że zaczyna wychodzić na
    plus przy obliczeniach dla 15 lat zwrotu. Do tego jest brak niskiej emisji.

    W omawianym prostokącie Budowlańca Łukasza o pow. 100m2 z pewnością będzie
    na plus przy prądzie, bo nawet nie ma do takiej powierzchni kotła
    spalinowego mającego odpowiednio małą moc. WSZYTKO będzie ponad 2-krotnie
    przewymiarowane nawet na największe mrozy, a na średnią temp. to już lepiej
    nie wspominać. Ergo, sprawność końcowa takiego systemu na kotle na paliwo
    stałe spadnie na łeb na szyję. Co jakiś czas sobie zaglądam na forum do
    wątków kotłowych. Ludzie metry sadzy wyciągają z nowoczesnych (i
    teoretycznie dobrze dobranych do zapotrzebowania) kotłów z retortą, nie bez
    przyczyny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2017-06-23 17:41:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2017 07:16:27 -0700 (PDT), abomito

    > Przy nowym domu potrzeba najwyzej 5 ton dobrego węgla na rok.

    5 ton węgla to jest około 30MWh energii. Dzieląc to przez 50% sprawność
    systemu, to nadal 2x za dużo, nawet z CWU. Nowy dom WT2017 o powierzchni
    100m2 potrzebuje w porywach 6MWh (moje 200m2 ma potrzebować 9 z zakładką)
    na CO i pewnie z 2-3 na CWU.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2017-06-23 17:45:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 23 Jun 2017 17:41:14 +0200, Myjk

    > 5 ton węgla to jest około 30MWh energii.

    Aha, to se wklepałem przy 23MJ/kg (czyli relatywnie niskiej, za to mało
    problematycznej przy paleniu).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2017-06-23 19:33:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-23 o 17:21, Myjk pisze:

    > Dlatego właśnie są próby wyrównywania zużycia dobowego. Nie bez przyczyny
    > jest 2T i notorycznie sprzedawcy zachęcają lepszymi ofertami aby z tego
    > prądu korzystać.

    Tylko, że takie próby średnio się udają, bo o ile zimą ma to sens, to
    latem mało kto potrzebuje prądu w nocy, kiedy śpi. A jak przybędzie
    jeszcze więcej wiatraków, to problem pracy kotłów parowych na mało
    efektywnych mocach będzie się powiększał.

    > Mimo tego opornie to wszystko idzie i nadal jak widać
    > niektórzy wolą kopciuchy.

    Niektórzy nie mają wyjścia, inni chcą być autonomiczni jak ten gość z YT.

  • 27. Data: 2017-07-17 07:52:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dom > Rodzina > Ognisko domowe > ogień > komin

    .>kominek :)

    czym jest dom bez kominka;)

  • 28. Data: 2017-07-17 12:02:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-23 o 19:33, nadir pisze:
    > (...)
    > Tylko, że takie próby średnio się udają, bo o ile zimą ma to sens, to
    > latem mało kto potrzebuje prądu w nocy, kiedy śpi. (...)

    Pralki, zmywarki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 29. Data: 2017-07-17 13:31:22
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > jeszcze więcej wiatraków, to problem pracy kotłów parowych na mało
    > efektywnych mocach będzie się powiększał.

    Coraz więcej jest sprzetu w domach pracujących 24h/dobę (lodówki,
    routery/switche/multiswitche, sterowniki itepe).

    Na moim przykładzie (pisałem wcześniej) zmiana na G12W przyniosło prawie
    20% oszczędności (latem. zimą szacuje może być mniej).
    Kompletnie nie zmieniałem przywyczajeń (pralka chodzi również w dni
    robocze, zmywarka także).

    --
    Pete

  • 30. Data: 2017-07-17 13:32:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-17 o 13:31, Pete pisze:

> [...]
    >
    > Na moim przykładzie (pisałem wcześniej) zmiana na G12W przyniosło prawie
    > 20% oszczędności (latem. zimą szacuje może być mniej).

    Wróć. 10% oszczędności.

    --
    Pete