    From: "Pomidor" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Kosiarka do krzaczorów
    Date: Sun, 29 May 2016 16:53:32 +0200

    dyskusyjnych:nidl3r$cv7$...@d...me...

    Ja na to patrzę jak na inwestycję długoterminową... :-)
    Ponieważ tam nie mieszkam to za rok będą nowe krzaki, nowe
    samosiejki i procedurę trzeba będzie pewnie powtarzać co roku.
    Poza tym, ja nie lubię dziadostwa za 200zł.
    Podkaszarka na żyłkę Stihla za 2-3 tysiaki sobie nie radzi
    to czemu miałaby sobie tańsza poradzić? :-)

    > Takie drzewka, jak pokazane w ostatnim
    > odcinku serialu, można dziabać porządnym sekatorem nożycowym.
    > Porządny kosztuje tyle, co elektryczna kosiarka. Ale zabawa lepsza, niż
    > przy
    > pracującym motorku spalinowym. A idzie szybko -- chlast, i dwucalowy
    > badyl leży.

    I co potem? Uzbiera się kupa tych gałęzi i co z nią potem zrobić?
    Palić nie można. Właśnie taka kosiarka jak z linka załatwia problem
    bo gałęzie będą nie tylko odcięte od korzeni ale zpacyfikowane
    do równej ziemii.

    A... to taki do siedzenia na nim? Za 500zł?? Dziwnie tanio...
    Ja nawet na takie nie patrzę bo te drogie są - ja szukam
    takiego co sam jedzie ale chodzisz za nim a nie jeździsz na nim.

    > Zapotrzebowanie jest przyzerowe. Profesjonaliści od bigosowania biorą
    > te traktorki i nie narzekają na cenę. Przydomowy amator nie jest
    > skłonny zapłacić więcej niż ileś. Na te dwa weekendy w roku powinna
    > starczyć niedroga samojezdna kosiarka spalinowa, niekoniecznie markowa.
    > Z dodatkowym wsparciem piechoty z tęgim sekatorem na wyposażeniu.

    ========================

    Jeśli z grubsza zrozumiałem Twoją potrzebę i warunki "brzegowe" to
    spróbuj zainteresować się (w Polsce) tzw. DZIKiem lub DZIK-2

    To jest strasznie stara konstrukcja, z lat "gierkowskich" ale całkiem
    trwała.
    Ma kilka zalet: możesz za nią iść (tak chciałeś), może jej doczepić
    siodełko,
    możesz doczepiać różnorodne oprzyrządowania (kosiarki rotacyjne i
    "grzebieniowe",
    glebogryzarki, pług do orania i pług śnieżny a nawet przyczepkę do
    transportu).
    Jak cierpliwie poszukasz może znajdziesz w dobrym stanie (skończyli
    produkcję
    w latach osiemdziesiątych, ale to była konstrukcja "gniotsja, niełamiotsja".
    Naprawi Ci to każdy wiejski mechanik bez kosztów na poziomie Stihla
    czy Husqarny.

    Możesz też szukać czegoś współczesnej produkcji z taką samą ideą
    konstrukcyjną. Często DZIK funkcjonuje jako synonim takiej maszyny
    (podobnie jak kserowanie i kserograf przyjął się w Polsce od Xeroxa).
    Robią coś takiego również Czesi.
    Miałem kiedyś kilka linków do współczesnych takich maszyn
    (bo zastanawiałem się nad kupnem) ale temat się rozmydlił i wykasowałem.
    Wolałbym zdecydowanie taką maszynę niż współczesne traktorki/kosiarki
    za kilkadziesiąt tysięcy (kiedyś jak spytałem czy można do takiego podłączyć
    kultywator to usłyszałem, że niby można ale niewskazane jest z powodu
    trwałości - no żesz może JohnDeer'a mam se kupić)