    From: Sir_Robak <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kostka na podsypce piaskowo cementowej
    Date: Sat, 3 Aug 2019 13:14:10 +0200

    W dniu 2019-08-03 o 10:33, adam pisze:
    > Z tego co widzę, to chyba wszyscy już tak robią, mój wykonawca też.
    > Internety mówią, że to duży błąd, bo to podciąga wodę i po kilku latach zaczyna
    kruszeć i siadać. Teoretycznie to racja, taka mieszanka jest higroskopijna, a
    kruszywa nie są, ale jak to wygląda w praktyce?
    > Dwa pytania:
    > 1. Wasze opinie i doświadczenia. Czy ma ktoś tak ułożoną kostkę przed 15, 20
    latami? Co się dzieje?
    > 2. Piasek z cementem jest tańszy, kruszywa droższe. Jaka jest mniej więcej jest
    różnica w kosztach?
    > U mnie z ciężkiego sprzętu będzie jeździć tylko szambiarka i codziennie bus 3,5t,
    ale do ułożenia mam ok. 1000 m2. Koszt jest olbrzymi, chciałbym oczywiście taniej,
    ale chciałbym też żeby za 10 lat wyglądało to tak samo.

    eh....
    Za przeproszeniem co ma "podciągać"? Woda głównie pada z góry,
    podciągnie wilgoci to o ile masz b. kiepskie warunki gruntowo-wodne ale
    i tak raczej nie masz wody na 30 cm.
    Co do podsypki zwróćcie proszę uwagę, ze dawno temu podsypka to było 1:4
    teraz jeden z wykonawców mnie poucza że takie "Rm 2,5-5 MPa" to jest
    lepsze i teraz tak się robi! - oczywiście zdalnie przez telefon to nie
    mogłem mu się zaśmiać w twarz, i kij z tym myślę, powiedziałem a rób Pan
    bo silnie upierdliwy, a robi temat poza droga publiczną to ich sprawa.
    Ogólnie najważniejsza jest podbudowa! Jeśli podbudowa nośna i
    zagęszczona chociaż jak to norma mówi do max. 2,2 to będzie dobrze
    chociaż trzeba się starać i dogęszczać ile wlezie to kostka nie siądzie,
    beton nie pęknie itd...
    Odrębna kwestia podłoża czy spoiste czy niespoiste!

    Robak