  • 1. Data: 2019-08-03 10:33:51
    Temat: Kostka na podsypce piaskowo cementowej
    Od: adam <a...@w...pl>

    Z tego co widzę, to chyba wszyscy już tak robią, mój wykonawca też.
    Internety mówią, że to duży błąd, bo to podciąga wodę i po kilku latach zaczyna
    kruszeć i siadać. Teoretycznie to racja, taka mieszanka jest higroskopijna, a
    kruszywa nie są, ale jak to wygląda w praktyce?
    Dwa pytania:
    1. Wasze opinie i doświadczenia. Czy ma ktoś tak ułożoną kostkę przed 15, 20 latami?
    Co się dzieje?
    2. Piasek z cementem jest tańszy, kruszywa droższe. Jaka jest mniej więcej jest
    różnica w kosztach?
    U mnie z ciężkiego sprzętu będzie jeździć tylko szambiarka i codziennie bus 3,5t, ale
    do ułożenia mam ok. 1000 m2. Koszt jest olbrzymi, chciałbym oczywiście taniej, ale
    chciałbym też żeby za 10 lat wyglądało to tak samo.

  • 2. Data: 2019-08-03 11:05:10
    Temat: Re: Kostka na podsypce piaskowo cementowej
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2019 10:33:53 UTC+2 użytkownik adam napisał:
> [...]
    ale do ułożenia mam ok. 1000 m2. Koszt jest olbrzymi, chciałbym oczywiście taniej,
    ale chciałbym też żeby za 10 lat wyglądało to tak samo.

    u mnie jest na piasku z cementem a po 20latach na pewno nie wygląda jak nowe.
    Pofalowanie widac tylko na szambie bo tam inaczej grunt pracuje, gdzie indziej jesli
    osiadło to równo. Ale kostki są uebane i brudne, zszarzałe itp. Jak ktos ma faze na
    elegancki wygląd to bedzie mial zgryz. Ja nie mam ;-)

    b.

  • 3. Data: 2019-08-03 12:10:23
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2019 11:05:11 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    osiadło to równo. Ale kostki są uebane i brudne, zszarzałe itp. Jak ktos ma faze na
    elegancki wygląd to bedzie mial zgryz. Ja nie mam ;-)

    Uebane, brudne i zszarzałe - ale chyba nie od podsypki pod spodem?

  • 4. Data: 2019-08-03 13:05:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2019 12:10:25 UTC+2 użytkownik adam napisał:
> [...]
    elegancki wygląd to bedzie mial zgryz. Ja nie mam ;-)

    > Uebane, brudne i zszarzałe - ale chyba nie od podsypki pod spodem?

    nie - ale to nie stanowi, "chciałbym też żeby za 10 lat wyglądało to tak samo" - otóż
    słabe sa na to szanse niezależnie od podsypki. Znaczy sie zrób z tańszej.

    b.

  • 5. Data: 2019-08-03 13:14:10
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-08-03 o 10:33, adam pisze:
> [...]
    ale do ułożenia mam ok. 1000 m2. Koszt jest olbrzymi, chciałbym oczywiście taniej,
    ale chciałbym też żeby za 10 lat wyglądało to tak samo.

    eh....
    Za przeproszeniem co ma "podciągać"? Woda głównie pada z góry,
    podciągnie wilgoci to o ile masz b. kiepskie warunki gruntowo-wodne ale
    i tak raczej nie masz wody na 30 cm.
    Co do podsypki zwróćcie proszę uwagę, ze dawno temu podsypka to było 1:4
    teraz jeden z wykonawców mnie poucza że takie "Rm 2,5-5 MPa" to jest
    lepsze i teraz tak się robi! - oczywiście zdalnie przez telefon to nie
    mogłem mu się zaśmiać w twarz, i kij z tym myślę, powiedziałem a rób Pan
    bo silnie upierdliwy, a robi temat poza droga publiczną to ich sprawa.
    Ogólnie najważniejsza jest podbudowa! Jeśli podbudowa nośna i
    zagęszczona chociaż jak to norma mówi do max. 2,2 to będzie dobrze
    chociaż trzeba się starać i dogęszczać ile wlezie to kostka nie siądzie,
    beton nie pęknie itd...
    Odrębna kwestia podłoża czy spoiste czy niespoiste!

    Robak

  • 6. Data: 2019-08-04 19:35:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Aug 2019 01:33:51 -0700 (PDT), adam <a...@w...pl> wrote:
    > 1. Wasze opinie i doświadczenia. Czy ma ktoś tak ułożon

    U siebie zrobiłem eksperymentalny fragment na parkingu gdzie podsypką
    było kruszywo (taki brunatny łupek) o frakcji 25-28, które
    przesiałem przez sito do piasku (oczko około 5mm) oczywiście
    zagęszczone, poza tym fragmentem do porównania zrobiłem fragment z
    samym piaskiem oraz piaskiem z cementem. Po roku zdjalem całą kostkę
    i stan podbudowy był taki: najlepszą tj. najbardziej stabilną była ta
    podbudowa z kruszywa niemalże jak beton. Piasek z cementem dało się
    wbić butem piętą by zrobić odcisk. Wadą natomiast tego kruszywa
    było natomiast większy porost roślin (głównie skrzyp) niż na
    podbudowie z piasku.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-08-05 16:55:39
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-08-04 o 19:35, Marek pisze:

> [...]
    > zrobić odcisk. Wadą natomiast tego kruszywa było natomiast większy
    > porost roślin (głównie skrzyp) niż na podbudowie z piasku.

    Podobno ostatnią warstwą powinien być piasek z cementem, wtedy roślinki
    mają trudniej.

  • 8. Data: 2019-08-05 19:41:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 5, 2019 at 4:55:40 PM UTC+2, adam wrote:

    > Podobno ostatnią warstwą powinien być piasek z cementem, wtedy roślinki
    > mają trudniej.

    Ale jak toto sie utwardzi to przestanie wode przepuszczac... Z kolei sam piasek
    odradzal mi moj wykonawca-twierdzil, ze mrowki otrafia toto wyniesc spod kostki i sa
    problemy, u mnie robil na takich drobnych kamyczkach ( 5mm srednicy), nie pamietam z
    czego, ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia...

  • 9. Data: 2019-08-05 20:43:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Piasek z cementem dało się wbić  butem  piętą by zrobić odcisk.

    A jakbyś palcem poskrobał to byś się do Chin dokopał. Zastanawiałeś się
    może po co kilka różnych warstw? Bo jakby się dało jeździć po samej
    podbudowie, to po co następne...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2019-08-05 20:44:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Podobno ostatnią warstwą powinien być piasek z cementem, wtedy roślinki
    > mają trudniej.

    Pod podbudowę, rozłóż po całości geowłókniną. Nie będziesz miał problemu
    z roślinkami ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz