  • 11. Data: 2019-08-06 14:28:56
    Temat: Re: Kostka na podsypce piaskowo cementowej
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Aug 2019 20:43:38 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > A jakbyś palcem poskrobał to byś się do Chin dokopał. Zastanawiałeś
    > się
    > może po co kilka różnych warstw? Bo jakby się dało jeździć po samej
    > podbudowie, to po co następne...

    Właśnie nie wiem po co jak zamiast kostki w wersji lowcost ten łupek
    świetnie się sprawdza. Ubija się na twardo i pięknie chrzęści gdy
    się po nim jeździ

    --
    Marek

  • 12. Data: 2019-08-06 14:59:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 03.08.2019 10:33, adam wrote:
    > Z tego co widzę, to chyba wszyscy już tak robią, mój wykonawca też.
    > Internety mówią, że to duży błąd, bo to podciąga wodę i po kilku latach zaczyna
    kruszeć i siadać. Teoretycznie to racja, taka mieszanka jest higroskopijna, a
    kruszywa nie są, ale jak to wygląda w praktyce?

    Kruszywo jest droższe ale lepsze bo przepuści więcej wody niż mieszanka
    cementowo-piaskowa a wg. mnie to jest dosyć istotne jeśli kostki jest sporo.
    Ja u siebie nie zrobiłem tak bo jedyny wykonawca, który chciał się tego
    podjąć był tak zawalony zleceniami, że nie było szans. Reszta robiła z
    użyciem cementu. Papraki ale co poradzić.
    Odnośnie do roślin - mocno zależy to od miejsca w którym jest kostka i
    czy ma małą czy dużą fugę. W dużej fudze po czasie zaczną rosnąć, jak
    nie trawy to tzw. roślinność pierwotna, która przetrwa każdą suszę i
    odrodzi się przy pierwszym deszczu ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2019-08-06 22:52:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Kruszywo jest droższe ale lepsze bo przepuści więcej wody niż mieszanka
    > cementowo-piaskowa a wg. mnie to jest dosyć istotne jeśli kostki jest
    > sporo.

    Ale wiesz że kostkę powinno układać się ze spadkiem? Kruszywo nie służy
    do tego żeby lepiej przepuszczało wodę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2019-08-06 22:53:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Właśnie nie wiem po co jak zamiast kostki w wersji lowcost ten łupek
    > świetnie się sprawdza. Ubija się  na twardo  i pięknie chrzęści gdy się
    > po nim jeździ

    No widzisz. Ja drogę dojazdową też dałem gruzem, na to drobną szlakę, a
    kostkę zrobiłem tylko pod domem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2019-08-07 08:03:54
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.08.2019 22:52, Mateusz Bogusz wrote:
    > Ale wiesz że kostkę powinno układać się ze spadkiem?

    Szczególnie jak masz np. plac to spadek wychodzi że cho cho

    > Kruszywo nie służy
    > do tego żeby lepiej przepuszczało wodę.

    lepiej przepuszcza co jest istotne!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2019-08-07 09:08:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2019 22:52:37 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ale wiesz że kostkę powinno układać się ze spadkiem? Kruszywo nie służy
    > do tego żeby lepiej przepuszczało wodę.

    z punktu widzenia suszy która jest coraz powszechniejsza spuszczanie wody do rowów
    jest słabym pomysłem. Niech se juz wciąka w glebe poprzez te szzczeliny.

    U mnie w studni jeszcze jest woda ale duzo mniej niz było przez całe lata.

    b.

  • 17. Data: 2019-08-07 10:03:30
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > z punktu widzenia suszy która jest coraz powszechniejsza spuszczanie wody do rowów
    jest słabym pomysłem. Niech se juz wciąka w glebe poprzez te szzczeliny.

    A to od dawna reguluje ustawa - wody opadowe zagospodarować na własnej
    działce należy ;)

    > U mnie w studni jeszcze jest woda ale duzo mniej niz było przez całe lata.
    > Niestety powszechne zjawisko się robi.

    Robak

  • 18. Data: 2019-08-07 10:04:55
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-08-07 o 10:03, Sir_Robak pisze:

    > A to od dawna reguluje ustawa - wody opadowe zagospodarować na własnej
    > działce należy ;)

    Wróć - rozporządzenie o warunkach tech. odnośnie budynków... warunki
    techniczne

    Robak

  • 19. Data: 2019-08-09 11:53:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2019 20:44:25 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Pod podbudowę, rozłóż po całości geowłókniną. Nie będziesz miał problemu
    > z roślinkami ;-)

    Bzdura.. Roślinki rosną w piasku który i tak wsypiesz pomiędzy kostki,
    czegokolwiek nie dasz pod spód. Nawet jakbyś jakimiś kamyczkami uzupełnił
    to chwast i tak na tym urośnie :D

    A jak dasz beton pod spód to stojąca woda tylko będzie paliwem dla tych
    roślinek :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2019-08-12 10:46:26
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 05.08.2019 o 19:41, WS pisze:

    > Ale jak toto sie utwardzi to przestanie wode przepuszczac... Z kolei sam piasek
    odradzal mi moj wykonawca-twierdzil, ze mrowki otrafia toto wyniesc spod kostki i sa
    problemy, u mnie robil na takich drobnych kamyczkach ( 5mm srednicy), nie pamietam z
    czego, ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia...

    U mnie rzeczywiście mrówki przez fugę 2mm wynoszą piasek na powierzchnię
    i miejsce w którym to robią jest odrobinę zapadnięte, tak z milimetr.
    Obstawiam, że płyty oparły się o siebie i już głębiej nie polecą.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek