  • 11. Data: 2013-03-27 00:16:24
    Temat: Re: Koszt budowy malego sklepu - pytania laika
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Witam,
    > Mam kawalek ziemi i chce postawic niewielki sklep, pomoze mi ktos w
    > obliczeniach?
    > Wielkosc sklepu 12 m x 8 m

    Czyli jakieś 100m2 to jest podstawowa informacja druga której brakuje to
    lokalizacja. Np. za fundamenty na śląsku mi zaśpiewali 12 tysięcy (sama
    robocizna) na podkarpaciu za to samo chcą 3 tysiące. Za strop żelbetowy
    życzyli sobie 10 tysięcy, na podkarpaciu robią to za 5 tysięcy.

    > Jaki bedzie koszt wykonania fundamentów, postawienia scian z suporexu,
    > wybudowanie taniego stropu. Jaki przyjac koszt na ocieplenie styro +
    > przecietny tynk?

    Ten sklep to całodobowy? Bo jak nie to nie ma sensu przepłacać za ocieplenie
    jeśli będzie grzany tylko przez 10 godzin na dobę - lepiej zrobić ścianę
    jednowarstwową 40-45cm z betonu komórkowego.

    > Interesuje mnie koszt stanu surowego

    Dla porównania postawiłem niedawno dom około 150m2 pow. użytkowej (licząc po
    podłogach ponad 200m2) pod klucz za 350 tysięcy. W tym są meble kuchenne,
    AGD do zabudowy, biały montaż w łazienkach, kocioł kondensacyjny oraz
    rekuperator. Robiłem prawie wszystko samemu. U Ciebie będzie znacznie
    mniejsza pow. dachu (a dach jest najdroższy), brak stropu i znacznie tańsze
    instalacje (np. nie będziesz miał 800mb kabla i prawie 100 gniazdek i
    włączników).

    Powinieneś się bez problemu zmieścić w 200 tys pod klucz czyli stan surowy
    poniżej 100 tysięcy. Ale dużo zależy od Twojego zainteresowania. Jak zdasz
    się na ekipę to kupią Ci materiały ze zniżką 10-20% i każą sobie dziękować
    za świetny interes, jak kupisz samemu to dostaniesz od 30 od 60% zniżki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-03-27 23:02:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Po co Ci fundamenty do budynku co ma jedną kondygnację? W Łodzi jak
    > budowano kamienice to wiele z nich nie ma fundamentów. I stoją do
    > dzisiaj. Jest typ masztu telefonii komórkowej. Przy trzydziestu
    > metrach wysokości nie ma fundamentu. Podstawa jest przyciśnięta do
    > wyrównanej ziemi betonowymi klockami. Podstawa to 2m x 2m. Wykopać
    > rów na szpadel po obwodzie. W to zbrojony beton. Na tym z czegoś
    > lekkiego i taniego ściany.

    dajesz gwarancję i bierzesz odpowiedzialność za ten nadzór? Masz
    ubezpieczenie OC?

  • 13. Data: 2013-03-28 00:01:34
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    > dajesz gwarancję i bierzesz odpowiedzialność za ten nadzór? Masz
    > ubezpieczenie OC?

    To tam mało ważne hehe :-) Gorszy jest podatek od nieruchomości na
    działalność gospodarczą. Bywa, że i 50 zeta od metra kwadratowego na wsi.

  • 14. Data: 2013-03-28 00:35:16
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 27 marca 2013 23:02:33 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > dajesz gwarancję i bierzesz odpowiedzialność za ten nadzór? Masz
    >
    > ubezpieczenie OC?

    A dlaczego ja mam dawać jakieś gwarancje. Ty nie dajesz gwarancji na wężyki
    elastyczne bo byś na dziady poszedł. Zawsze jest wina chińczyków. Nie potrafisz
    przykręcać i pękają. Dopiero jakieś super pancerne wytrzymują Twoje dyletanctwo. To
    czy można coś zrobić zależy od wielu czynników. Jeśli lokalne warunki pozwalają na
    szczątkowy fundament to po co kopać na półtora metra pod ściany z pustaków
    styropianowych? Chyba tylko po to żeby tacy jak Ty zarobili. Jak bym kupił 3
    kontenery i zrobił z nich sklep. Nie jest to zabronione czyli dozwolone. Masz coś do
    stalowych kontenerów?

  • 15. Data: 2013-03-28 13:07:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > A dlaczego ja mam dawać jakieś gwarancje.

    bo dajesz rady w zakresie projektowania konstrukcyji.

    > Ty nie dajesz gwarancji na
    > wężyki elastyczne bo byś na dziady poszedł.

    jak sprzedaję to daje :)

> [...]
    > kupił 3 kontenery i zrobił z nich sklep. Nie jest to zabronione czyli
    > dozwolone. Masz coś do stalowych kontenerów?

    masz jakieś minimalne pojęcie o prawie budowlanym?

  • 16. Data: 2013-03-28 16:35:58
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 13:07:07 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > bo dajesz rady w zakresie projektowania konstrukcyji.

    > jak sprzedaję to daje :)

    > masz jakieś minimalne pojęcie o prawie budowlanym?

    Prawo budowlane zakazuje robienia sklepów z kontenerów?

  • 17. Data: 2013-03-29 23:38:00
    Od: "Tomaszek" <w...@b...o_n_e.t.pl>

> [...]
    > za świetny interes, jak kupisz samemu to dostaniesz od 30 od 60% zniżki.

    Dziekuje za zainteresowanie
    Takiej odpowiedzi szukalem.
    Wesołych !

  • 18. Data: 2013-03-30 07:40:41
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >Jak zdasz się na ekipę to kupią Ci materiały ze zniżką 10-20% i każą sobie
    >dziękować za świetny interes, jak kupisz samemu to dostaniesz od 30 od 60%
    >zniżki.

    Jak można wpisywać takie bzdury!? To że ty sobie wybrałeś taką pseudo ekipę
    do budowy domu, i dałeś się oszukać, to nie oznacza że to jest jakaś reguła!
    Często jest właśnie odwrotnie, wykonawca - jako że cały czas ma kontakt z
    materiałami, dostawcami itp. potrafi trafnie podpowiedzieć gdzie kupować
    najkorzystniej mat. budowlane.

  • 19. Data: 2013-03-30 08:43:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 30 marca 2013 07:40:41 UTC+1 użytkownik gzk napisał:

> [...]
    >
    > materiałami, dostawcami itp. potrafi trafnie podpowiedzieć gdzie kupować

    Ty chyba nie masz żadnego kontaktu z ta branżą tylko tak sobie teoretyzujesz.
    Wykonawca nie ma żadnego interesu w tym aby kupować taniej.
    Inwestor sam uzyska spokojnie lepsze rabaty.
    Wykonawca jest od "wykonywania" i z reguły nie ma ani czasu ani żadnego interesu w
    tym aby negocjować z hurtowniami.
    Kupi tam gdzie właściciel hurtowni lepsza działkę mu odpali.
    Mój kumpel właściciel sporej firmy budowlanej kupuje przeważnie w PSB
    Dwa razy do roku sponsorują mu wycieczkę zagraniczną. Rabaty ma tam symboliczne 5-8%
    i jak sam mówi na większych mu nie zależy bo faktury to koszty i dzięki temu mniejszy
    dochodowy, zwroty vatu itp.

  • 20. Data: 2013-03-30 23:41:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > symboliczne 5-8% i jak sam mówi na większych mu nie zależy bo faktury
    > to koszty i dzięki temu mniejszy dochodowy, zwroty vatu itp.

    ale pierdoły wypisujesz, bosz :)

    powienien kupowac drożej miałby większe koszt...