  • 121. Data: 2022-12-27 12:59:54
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Już chyba nie kosztuje więcej niż przed podwyżkami.....

    To zalezy co uznac za normalna cene przed podwyzkami.
    Od szczytu cena spadła o 45%.
    Ale nadal jest 100% wyzsza niz przed pandemia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 122. Data: 2022-12-27 12:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Jeśli w tym samym okresie rozliczeniowym, to można.
    > BTW: - zmieniłeś ten okres rozliczeniowy na roczny, jak założyłeś
    > panele? Bo sam to się mógł nie zmienić....

    Zmieniłem na roczny.
    CZyli co, moge liczyc w ten sposób ze styczen - marzec wykorzystuje
    prąd który wrzuce do magazynu dopiero w okresie maj- wrzesien?

    > Ale to byś wiedział, bo dostawałbyś rachunki z krótsze okresy.

    Dokładnie. Od prawie roku brak rachunków. Teraz czekam ale ponoc maja
    jakies duze obsuwy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 123. Data: 2022-12-27 13:14:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-12-2022 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > To zalezy co uznac za normalna cene przed podwyzkami.
    > Od szczytu cena spadła o 45%.
    > Ale nadal jest 100% wyzsza niz przed pandemia.

    Podwyżki zaczęły się w 2020 głównie......

  • 124. Data: 2022-12-27 13:15:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > CZyli co, moge liczyc w ten sposób ze styczen - marzec wykorzystuje
    > prąd który wrzuce do magazynu dopiero w okresie maj- wrzesien?

    No tak, na tym polega roczne rozliczenie.

    > Dokładnie. Od prawie roku brak rachunków. Teraz czekam ale ponoc maja
    > jakies duze obsuwy.

    Ja dostałem z 2 tygodniowym opóźnieniem.
    Tyle że to już był kolejnych rachunek, może dla nowych jest inaczej.

  • 125. Data: 2022-12-27 13:17:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dlatego załozyłem dodatkowe panele

    Ja też, ale bardziej przyszłościowo dla PC/BEV.
    Obecnie przejście na PC się nie opłaci, już lepiej mieć rezerwę dla bev.

    - mam 16kwp

    Wykorzystasz tyle?
    Bo jak nie, to cena prądu z tych paneli też może wyjść drożej niż gaz....

  • 126. Data: 2022-12-27 14:13:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 27 grudnia 2022 o 11:58:02 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > okresów zwrotu?
    > >
    > A ty sam jesteś czy masz rodzinę? bo ja mam.

    Ty żyjesz dla siebie czy dla dzieciaków?
    Patrz na siebie nie na dzieci.
    Jak je dobrze wychowałeś to jak tylko się usamodzielnią pójdą na swoje i twoje panele
    pompy ciepła itp nie będą ich interesowac.
    Tym bardziej że robisz jakieś samoróbki więc jak kiedyś ciebie zabraknie to trudno to
    będzie ogarnąć.

  • 127. Data: 2022-12-27 14:38:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 27 grudnia 2022 o 10:15:24 UTC+1 Piotrek napisał(a):
    > )?
    > Coś się tak uczepił ceny kWh dla prądu?

    Dla porownania.
    Bo zauważyłem że techniczni ludzie mają problem z połączeniem sensu inwestycji A COP
    to pies? Spojrzałem na
    > statystyki pompy i aktualnie mam COP 5.25
    >

    > Oczywiście uwzględnienie amortyzacji to oddzielny temat. Podobnie jak
    > komfort posiadania alternatywnego źródła ciepła.

    Czyli weż pod uwagę że kocioł gazowy to koszt od 4 tys a pc 10 razy więcej.
    I oczywiście inaczej liczyć trzeba na etapie budowy ale jak ktoś już ma ogrzewanie
    gazem to.pchanie się w pc jest delikatnue mówiąc bezsensowne o ochanue

  • 128. Data: 2022-12-27 15:43:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-27 o 14:13, Kris pisze:

    > Ty żyjesz dla siebie czy dla dzieciaków?
    > Patrz na siebie nie na dzieci.
    Spokojnie, wiem dla kogo żyję, porad internetowych nie potrzebuję.

    > Jak je dobrze wychowałeś to jak tylko się usamodzielnią pójdą na swoje i twoje
    panele pompy ciepła itp nie będą ich interesowac.
    Jasne, bo wiesz co ich w życiu czeka. Tak jak pisałem, porad nie potrzebuje.

    > Tym bardziej że robisz jakieś samoróbki więc jak kiedyś ciebie zabraknie to trudno
    to będzie ogarnąć.
    To trzeba mieć inteligentne dzieci wtedy takich problemów nie będziesz
    miał, ja nie mam.

    --
    Janusz

  • 129. Data: 2022-12-27 22:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    >
    > - mam 16kwp
    >
    > Wykorzystasz tyle?
    > Bo jak nie, to cena prądu z tych paneli też może wyjść drożej niż

    Przy dzisiejszych cenach to mozliwe.
    Ale tak jak pisałem - to była decyzja majaca sciagnac z mojej głowy
    watpliwości co do ceny gazu za rok, dwa...

    Wedlug OZC moj dom zje 35000kwh.
    Zakładajac ze klima bedzie dzialała z cop miedzy 3-4 to jest jakies
    9000
    Na lato planuje zakup pompy ciepła do basenu.
    Z 16 instalacja wyprodukuje jakies 15500kwh z czego 30% zabierze enea.
    No moze 27% (strzelam)

    Wychodzi ze powinno byc idealnie.

    A jak bedzie nadwyzka to jeszcze moge grzanie CWU przerobic na prąd.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 130. Data: 2022-12-28 10:12:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.12.2022 o 23:24, Janusz pisze:
    > Guzik prawda, na allegro mało co jest, ja kupę części w chinach kupiłem.
    >
    > Może dla Ciebie to bułka z masłem.
    > Przecież on nie ma o pompie pojecia.
    >
    > Ja się na tym nie znam. JAk
    > Przecież ci napisałem a nawet policzyłem.

    gdzieś sie nie rozumiemy.

    cytuję:
    Na allegro są do kupienia wszystkie
    części potrzebne do zrobienia każdej pompy
    koniec cytatu.

    ja nie wiem jakie są potrzebne części, zeby pompa ciepła grzała wodę w
    bojlerze, na potrzeby co i cuw, więc sobie nie policzę, nawet mniej
    wiecej ile to może kosztować. A najbardziej, po ilu latach mnie się to
    zwróci, zakładając całkowite zużycie gazu za 2022 rok na poziomie 2 tyś
    złotych

    jeśli te części policzyłeś, to bardzo ładnie proszę dal linka, bo nie
    potrafie znaleźć.

    ToMasz