  • 150. Data: 2023-01-01 21:59:58
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Jakieś 4 lata opłaty za prąd.

    Po jakich cenach?
    Po tych w 2023? Szczerze watpie...

    > Jakieś 3 lata opłat za ogrzewanie gazem.

    Moze u ciebie.
    Ja zuzywałem gazu od 9-18m3 dziennie.
    Tysiac złotych miesiecznie to było minimum.

    > Jakieś 30 lat opłat za podatek od nieruchomości.
    > Jakieś 30 szt OC za auto

    OC za 333zł? Najtansze jakie płace to 520zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 152. Data: 2023-01-02 07:50:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.12.2022 00:59, Budzik wrote:
    > Mam wrazenie ze posiadanie dwóch ordzajów ogrzewania to nie jest zła
    > rzecz w dzisiejszych czasach.

    Idealnie by było móc być niezależnym od dostawców.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 153. Data: 2023-01-02 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Idealnie by było móc być niezależnym od dostawców.

    Tak to chyba najłatwiej miec na drewno bo w najgorszym razie idziesz do
    lasu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 154. Data: 2023-01-04 23:39:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 22:33:57 UTC+1 Kris napisał(a):
    > Przyjmijmy do obliczeń 10 lat.

    Czemu 10 lat skoro żywotność PC i PV to bardziej 30? :-) Bo lepiej Ci wyjdzie? :D

    10 lat to u mnie już pompa chodzi i popsuć się nie chce (tfu tfu).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 155. Data: 2023-01-04 23:43:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    środa, 4 stycznia 2023 o 23:39:19 UTC+1 Adam Sz. napisał(a):
    [...]
    > 10 lat to u mnie już pompa chodzi i popsuć się nie chce (tfu tfu).

    Pardon, to już jej 12-ty sezon grzewczy. Koszt przegladów DZ i samej pompy w tym
    czasie wyniósł 0 pln ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 156. Data: 2023-01-05 08:36:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2023 o 23:43, Adam Sz. pisze:
    > środa, 4 stycznia 2023 o 23:39:19 UTC+1 Adam Sz. napisał(a):
    > [...]
    >
    > Pardon, to już jej 12-ty sezon grzewczy. Koszt przegladów DZ i samej pompy w tym
    czasie wyniósł 0 pln ;)

    Ale że robisz sam, czy wcale?
    Bo to pierwsze ciężka brać wprost do obliczeń....

  • 157. Data: 2023-01-08 23:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam Sz. a...@g...com ...

    > Czemu 10 lat skoro żywotność PC i PV to bardziej 30? :-) Bo lepiej
    > Ci wyjdzie? :D
    >
    > 10 lat to u mnie już pompa chodzi i popsuć się nie chce (tfu tfu).
    > pozdr.

    Kilku instalatorów z którymi ostatnio rozmawiałem zarowno w kontekscie
    kotłów gazowych jak i PC mowili zeby nie nastawiac sie ze beda pracowac
    bezawaryjnie dłuzej niz 10 lat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 158. Data: 2023-01-09 09:46:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 2.01.2023 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Tak to chyba najłatwiej miec na drewno bo w najgorszym razie idziesz do
    > lasu :)

    wbrew pozorom - nie. PRzeprowadziłem kiedyś taką sondę - jakby bogacz
    wysypał 100 ton węgla na rynku - z kartką można brać i nieść do domu,
    nie wolno odsprzedawać - byłbyś zadowolony? Podobna sprawa jak drewno w
    lesie! Jak by się zastanowić - to nie jest to dobra propozycja. Każdy z
    nas, od szkoły do starczej niedołężności jest w stanie przytachać do
    domu tyle węgla żeby sie ogrzać, ale nie aż tyle żeby ogrzać ....
    przerymiarowany dom. Po za tym, wymaga to fizycznej pracy. Takie "coś"
    100 lat temu było tak powszednie i pomijalne jak dzisiaj wysmarkanie
    nosa, nikt wtedy tego pracą nie nazyał, ale teraz ma to wartość w
    złotówkach. My "płaczemy" że mieliśmy lepiej, stać nas było, a teraz już
    nie, a nie o to że jest źle bezwzględnie.
    ToMasz

  • 159. Data: 2023-01-09 14:38:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    08 Jan 2023 22:59:58 GMT, Budzik

    > Kilku instalatorów z którymi ostatnio rozmawiałem zarowno w kontekscie
    > kotłów gazowych jak i PC mowili zeby nie nastawiac sie ze beda pracowac
    > bezawaryjnie dłuzej niz 10 lat.

    10 lat to sprężarka scroll może pracować bez przerwy. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 160. Data: 2023-01-09 18:43:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 9 stycznia 2023 o 14:37:54 UTC+1 Myjk napisał(a):

    > 10 lat to sprężarka scroll może pracować bez przerwy. ;P

    o ile nie zastosują "planowanego postarzania produktu' ;)

    Mój atmosferyczny, żeliwny buderus z zasobnikiem CWU juz ze 20 lat działa, wymagał
    wymiany płytki z elektronika. Elektronika, zwłaszcza jak zabroniono używania dodatku
    ołowiu do lutowania to teraz najsłabsza strona takich sprzętów chyba... O ile do
    prostego kotła mozna dokupic i banalnie zamontowac nieoryginalny sterownik, to do
    pompy ? hm, nie szukalem, ale stawiam, że trudniej...