  • 161. Data: 2023-01-10 15:42:54
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Jan 2023 09:43:50 -0800 (PST), WS

    > O ile do prostego kotła mozna dokupic i banalnie zamontowac nieoryginalny
    > sterownik, to do pompy ? hm, nie szukalem, ale stawiam, że trudniej...

    Zależy od pompy, dlatego ja wybrałem taką (polską) pompę gdzie sterownik
    jest na PLC i powszecnie dostępnych aparatach, a wysterowane to wszystko
    jest równie polskim panelem. Wszystko jest modułowe, więc nawet za 20 lat
    nie powinno być problemu aby to podmienić dwoma ruchami śrubokręta. Co
    innego jakiś Panas, LG itp. tam mają dedykowane płyty, sterowanie itp.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 162. Data: 2023-01-10 15:43:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Jan 2023 09:43:50 -0800 (PST), WS

    > o ile nie zastosują "planowanego postarzania produktu' ;)

    Ale oni tyle gwarancji właśnie dają, to mają
    sobie sami w stopę strzelać postarzaniem?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 163. Data: 2023-01-10 18:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > podmienić dwoma ruchami śrubokręta. Co innego jakiś Panas, LG itp.
    > tam mają dedykowane płyty, sterowanie itp.

    Czyli co zamontowałes?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 164. Data: 2023-01-10 19:01:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 1 stycznia 2023 o 19:54:50 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Można też inaczej - 10k to wypad do "ciepłych krajów" dla 2 osób na 7-10
    > dni.
    > Może Budzik poświęcił jeden "wypad" rocznie aby za kilka lat mieć taniej
    > ;-)
    > Raz nie pojechał, a będzie miał spokojniejszą głowę?

    Można i tak
    Rezygnujemy z jednego wypadu by kupić kocioł gazowy nowy.
    Rezygnujemy z kolejnego wypadu by zamiast gazem grzać klimatyzatorami.
    Skoro mamy klimatyzatory to rezygnujemy z kolejneych wypadow by fv kupic.
    Skoro mamy fv to warto zrezygnować z kolejnego wypadu i pc kupić.
    Skoro mamy już panele na dachu to rezygnujemy z kolejnych wypadow i samochód
    elektryczny kupujemy
    ;))

  • 165. Data: 2023-01-13 06:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > z kolejnego wypadu i pc kupić. Skoro mamy już panele na dachu to
    > rezygnujemy z kolejnych wypadow i samochód elektryczny kupujemy

    Całe zycie to kwestia wyboru.
    Mozna mieszkac w bloku i zaoszczedzone pieniadze wydac na wakacje 2 x w
    roku.
    Ja wybrałem kupno domu z ogrodem i codziennie po pracy kąpiel w
    basenie.
    A ze rzadzacy zgotowali nam hiperinflacje kosztów utrzymania domu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 166. Data: 2023-01-13 08:20:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2023 o 06:59, Budzik pisze:

    > Całe zycie to kwestia wyboru.
    > Mozna mieszkac w bloku i zaoszczedzone pieniadze wydac na wakacje 2 x w
    > roku.

    Ale jesteś pewnie że na 100% zaoszczędzone?
    Bo ceny cieplika tak skoczyły w górę, że może się okazać, że zmyślnie
    przeprowadzona inwestycja w ogrzewanie w domu, spowoduje że koszty
    eksploatacji takowego będą niższe....

  • 167. Data: 2023-01-13 11:35:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino napisał:

    > Ale jesteś pewnie że na 100% zaoszczędzone?
    > Bo ceny cieplika tak skoczyły w górę, że może się okazać, że zmyślnie
    > przeprowadzona inwestycja w ogrzewanie w domu, spowoduje że koszty
    > eksploatacji takowego będą niższe....

    To w ogóle jest bardzo zabawne, jak punkt widzenia zależny jest od punktu
    umieszczenia obserwatora w czasoprzestrzeni. W czasach gdy ja kupowałem
    dom, to za te same pieniądze z trudem mogłem kupić jakąś małą zrujnowaną
    kawalerkę, gdzieś w podejrzanych rewirach miasta. To było prawie 40 lat
    temu, mam więc perspektywę do skalkulowania kosztów bieżącej eksploatacji.
    Są mniejsze niż czynsz w budownictwie wielorodzinnym. Zaoszczędzone
    pieniądze mogę wydawać na wakacje.

    --
    Jarek

  • 168. Data: 2023-01-13 11:46:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > temu, mam więc perspektywę do skalkulowania kosztów bieżącej eksploatacji.

    No tak, tyle że jak doliczysz fundusz remontowy (albo odliczysz w
    bloku), to już tak różowo nie jest.

    Dolicz np. koszt wymiany/dużej naprawy czegokolwiek, np. pokrycia
    dachowego, po 20-30 latach (nie każdy ma klinkierową dachówkę), albo
    pieca co na pc....

  • 169. Data: 2023-01-13 12:09:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino napisał:

> [...]
    >
    > Dolicz np. koszt wymiany/dużej naprawy czegokolwiek, np. pokrycia
    > dachowego, po 20-30 latach (nie każdy ma klinkierową dachówkę), albo

    Wliczyłem nawet dwie całkowite wymiany pokrycia dachu -- jedną krótko
    po zakupie, drugą kilka lat temu. Kocioł CO też drugi, a ze kosztuje
    dużo mniej niż gaz za jedną zimę, to już w ogole nie ma o czym mówić.
    Przypone jeszcze o jednym: dom kupiony za cenę kawalerki, więc nie była
    to nówka sztuka. Mimo wszystko wyszło mi taniej, niż satysfakcjonujące
    mnie mieszkanie w tym samym mieście.

    Jarek

    --
    Miał stryjek pod Gródkiem
    Chałupę z ogródkiem

  • 170. Data: 2023-01-13 12:48:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Wliczyłem nawet dwie całkowite wymiany pokrycia dachu -- jedną krótko
    > po zakupie, drugą kilka lat temu.

    Z ciekawości - ile zapłaciłeś i na co wymieniałeś?
    Bo mój gont też już się prosi o taki zabieg...