  • 41. Data: 2022-12-24 10:22:52
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-12-23 o 22:16 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Z tego co można *doczytać* wynika, że współczesny *wkład kominkowy*
    > ma sprawność około 70%.

    W mojej części świata kominki są dofinansowywane z publicznych
    pieniędzy. Warunkiem jest tylko sprawność w nominalnych warunkach,
    która ma być co najmniej na poziomie 80%. W efekcie na tutejszym rynku
    występują już tylko kominki z atestem 80%+ (na moim stoi "82%").

    > Poza tym gdy paliwo pochodzi z zasobów lokalnych (o różnym koszcie
    > pozyskania), nic one o ekonomii nie mówią.

    To swoją drogą, oczywiście. Drewno jest niemal darmowe, a jego spalanie
    jest ekologicznie neutralne. Żadna PC tego nie zapewni.

    Mateusz

  • 42. Data: 2022-12-24 10:41:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 23 Dec 2022 23:59:46 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Włączyłem ostatnio testowo kaloryfer olejowy w łazience zeby
    > dogrzac
    > pomieszczenie.
    > Temperatura poczatkowa 20. Temp koncowa 22.
    > Grzałem 1 dzien. Piecyk zuzył kilknaascie kwh a łazienka ma moze
    > 5-6
    > metrów kwadratowych...

    To była nowoczesna łazienka w stylu kabriolet czy step in prosto z
    podwórka?

    --
    Marek

  • 43. Data: 2022-12-24 11:02:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    23 Dec 2022 23:59:46 GMT, Budzik

    WTF is nadwyższka :P i dlaczego nadal nie
    widzę bezpośrednio postów Janusza? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 44. Data: 2022-12-24 11:04:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    23 Dec 2022 23:59:46 GMT, Budzik

    > A jaka roznica czy falownik hybrydowy czy zwykły? Magazynu energii i
    > tak nie opłaca sie dokładac.

    Chyba że z jakiegoś rozbitego EV. Wtedy się opłaca.
    Niedawno była bateria z eVito 100kWh za 50k.
    To wychodzi 500 zł/kWh czyli tanio jak barszcz.

    Żeby tylko jeszcze to można było rozczłonkować np. na 4.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 45. Data: 2022-12-24 11:04:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-24 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > A jaka roznica czy falownik hybrydowy czy zwykły? Magazynu energii i
    > tak nie opłaca sie dokładac.

    Różnica jest w cenie i funkcjonalności.

    --
    Janusz

  • 46. Data: 2022-12-24 11:07:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    https://sjp.pwn.pl/sjp/nadwyzka;2485959.html

    > i dlaczego nadal nie widzę bezpośrednio postów Janusza? :P
    Nie wiem, piszę przez 'chmurkę' news.chmurka.net

    --
    Janusz

  • 47. Data: 2022-12-24 11:10:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.12.2022 11:04, Myjk wrote:
    > Chyba że z jakiegoś rozbitego EV. Wtedy się opłaca.
    > Niedawno była bateria z eVito 100kWh za 50k.
    > To wychodzi 500 zł/kWh czyli tanio jak barszcz.

    Najnowsze wersje ciężarówke Tesla Semi mają akumulatory o pojemności
    1000kWh. Wystarczy kupić 2-3 i samowystarczalność na sezon zimowy wydaje
    się osiągalna :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2022-12-24 11:13:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-24 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > a to nie liczy sie w ten sposób ze masz roczny okres rozliczeniowy?
    No to napisałem daty roczne, luty 2023, a wprowadziłem do sieci w lutym
    2022, bilansowanie jest miesięczne czyli nie ma znaczenia czy 1 czy
    ostatniego lutego.

    Ze
    > jest jakas graniczna data i od niej liczniki sie zeruja?
    Rok, nie zerują tylko 'magazyn' ci przepada za dany miesiąc.

    Czyli, oddałem do teraz ponad 5MWh to po odjęciu 20% mam 4Mwh do
    odebrania, ale nie w całości tylko ratami jak wprowadzałem, jak
    przekroczę pobór z magazynu to za różnicę zapłacę, jeśli nie wybiorę
    wszystkiego za dany miesiąc ani później to po roku to przepadnie.

    --
    Janusz

  • 49. Data: 2022-12-24 11:14:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jeśli ktoś jest w stanie ogrzać trzema farelkami 500W cały dom, to
    > kocioł gazowy był od startu chybioną inwestycją. W zasadzie to farelki
    > również są niepotrzebnym kosztem, wystarczyłoby przecież zostawić
    > włączone żelazko w korytarzu.
    :)
    Aż zaplułem monitor :)

    --
    Janusz

  • 50. Data: 2022-12-24 11:20:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Z tego co można *doczytać* wynika, że współczesny *wkład kominkowy*
    > ma sprawność około 70%. Nigdy mnie te cyferki nie kręciły, bo zdaję
    > sobie sprawę, że w przypadku tak niejednorodnego paliwa są rzeczą
    > umowną i trudną o określenia. Poza tym gdy paliwo pochodzi z zasobów
    > lokalnych (o różnym koszcie pozyskania), nic one o ekonomii nie mówią.

    Dodam tylko że ekonomia dla kominka który nie jest głównym źródłem
    ciepła jest na 2 czy 3 miejscu. Liczy się sam fakt posiadania awaryjnego
    źródłą ciepła.
    A to co podawałem to ile ciepła wytwarza komniek grzejąc wodę, producent
    podał że dla mocy 14kW, 70% to woda. Tyle i tylko tyle. Nigdzie tu nic
    nie pisze o sprawności
    tak dla przypomnienia kogutkowi i Krisowi.

    > W każdym razie nie jest to ta kilkuprocentowa sprawność, jaką miały
    > paleniska, co je nasi przodkowie po zamkach i pałacach murowali. No
    > i jest ona *zdecydowanie* wyższa, od sprawności zawodowej energetyki
    > cieplnej, wraz z przesyłem i wszystkimi stratami (księgowymi).
    Dokładnie, dla otwartych kominków się przyjmuje na około 20%.
    --
    Janusz