  • 21. Data: 2021-10-28 22:32:09
    Temat: Re: Kotłownia gaz ziemny + auto LPG
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 20:56:03 UTC+2 mant...napisał(a):

    juz ostatni raz , bo trollolwac trzeba umiec ;)

    > i Boeing naruszył te zasady i poprzedni prezes włąściwie zbankrutował firmę, bo
    kilkaset Boeingów 737 MAX stoi na placach, bo wszystkie sa wadliwe, gdyż mają gondole
    silników wysunięte przed skrzydła i wszystkie zadziewają dzioby podczas startu i lotu

    > czyli utraciły homologację, bo nie spełniają norm bezpieczeństwa IATA
    > i mogą latać ale po podwórku

    ciekawe, bo aktualnie troche ich lata

    https://www.flightradar24.com/JAF3204/29ab8162

    mozesz sobie zrobić inny filtr ( tu wpisałem na B38M, czyli Boeing 737 MAX 8), lista
    kodow ICAO https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_type_
    designators

  • 22. Data: 2021-10-28 22:48:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 28 October 2021 at 22:32:10 UTC+2, WS wrote:
> [...]

    > https://www.flightradar24.com/JAF3204/29ab8162
    >
    > mozesz sobie zrobić inny filtr ( tu wpisałem na B38M, czyli Boeing 737 MAX 8),
    jak lata, to wsiadaj i lataj

    Z tego powodu zwolnili prezesa, bo zrobił mega geschaft
    Boeing rywalizował z Airbusem
    i gdy Airbus kupił bardziej oszczędne silniki
    to Boeing podążył śladem

    Ale silniki się nie zmieściły pod skrzydłami, bo mają powiększone gondole
    i to by ograniczyło starty i lądowania na lotniskach o krótszych pasach

    No to wyciągnęli silniki przed skrzydło i zainstalopwali wadliwy MCAS,l oparty na
    wadliwych 2 czujnikach, z których 1 odpadł, a drugi uległ awarii
    i 2 Boeingi 737 MAX się rozbiły

    Została naruszona podstawowa zasada redundancji czujników w lotnictwie,
    czyli miały być 3 a nie 2, ale i tak awionika czytala dane z 1 czujnika

    Badałem te katastrofy bo dostalem zapisy z czarnych skrzynek i nagrania głosowe z
    kabiny, bo chcieli wrobić pilotów, że byli niedouczeni i to ich wina.

    No i wysłano skrzynki do konkurencji , czyli do Airbusa
    i ten potwierdził brak winy pilotów

    No i to Boeing wypłacił rodzinom ofiar odszkodowania a nie linie lotnicze.

    Katastrof samolotów na szczęście jest bardzo malo i aby byćc w temacie, trzeba badać
    wszystkie na świecie, aby nie wyjśc z wprawy.

    I nie kasuj swoich komentarzy, bo to niepotrzebne

    ==
    WS's profile photo
    WS
    22:11 (20 minutes ago)
    czwartek, 28 października 2021 o 21:20:28 UTC+2 mant..napisał(a): > Są 2 znaki
    zakazu,
    Message has been deleted

    ==

    BTW
    Gdyby był cień szansy że Boeing 737 MAX się znów nie rozbije, to LOT by nie chcial
    miliardowego odszkodowania.

    Pilot widział, że awionika działa wadliwie i dane z czujnika były wadliwe, ale
    włączył sie
    Flight Termination System,
    obowiązkowy po Nowym Jorku
    i on przejmuje kontrolę nad samolotem, a pilot nie może go wyłączyć
    i samolot ma się rozbić, najlepiej w oceanie.

  • 23. Data: 2021-10-28 23:06:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 22:48:41 UTC+2 mant... napisał(a):

    > I nie kasuj swoich komentarzy, bo to niepotrzebne
    a sorry, "samo" mi sie kliknelo :( , nie ma powodu kasowac, bo sie całkowicie zgadzam
    z moja wypowiedzia, +byla juz cytowana przez Ciebie, wiec nie zginela do konca...

    > BTW
    > Gdyby był cień szansy że Boeing 737 MAX się znów nie rozbije, to LOT by nie chcial
    miliardowego odszkodowania.
    zdaje sie, ze odszkodowanie chca za dluuugi przestój, bo zakaz lotow byl...

> [...]
    > i on przejmuje kontrolę nad samolotem, a pilot nie może go wyłączyć
    > i samolot ma się rozbić, najlepiej w oceanie.

    e.. to juz nie temat grupy, z dostepnych zrodel faktycznie zwalili te czujniki, ale
    glowny problem to nie przeszkolili pilotow naciagajac teorie, ze to to samo co
    poprzednia wesja 737, a ten blednie dzialajacy automat dalo sie od reki wylaczyc,
    tylko piloci nie wiedzieli...
    https://polskatimes.pl/samoloty-boeing-737-max-wraca
    ja-jednostki-te-zostaly-uziemione-na-calym-swiecie-w
    -marcu-2019-r-po-wypadkach-w-ktorych-zginelo/ar/c1-1
    5412251
    tu jest prosty opis problemu https://www.youtube.com/watch?v=H2tuKiiznsY

  • 24. Data: 2021-10-28 23:57:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 28 October 2021 at 23:06:36 UTC+2, WS wrote:

> [...]
    ja-jednostki-te-zostaly-uziemione-na-calym-swiecie-w
    -marcu-2019-r-po-wypadkach-w-ktorych-zginelo/ar/c1-1
    Jak czytasz z trzecich źródeł to wszystko brzmi cacy.

    Ale na tliterze siedzial były prezes Boeinga i on się tlumaczył i siedział ten co
    MCAS a opreacował i ten co napisał instrukcję i się codziennie tłumaczyli i do nich
    pisalem

    bo to bylo naruszenie podstawowej zasady
    badan operacyjnych
    Worst Case First
    All Risks Contained

    i ja rozumiem, że w Hameryce brakuje inżynierów a lotnictwie to ciężka praca
    i NASA zwolnila 80% załogi a większośc na emeryturach
    ale nie można robić siary
    bo to nie zaprzęg konny, a nieraz i jakis milioner leci w interesach
    i planuje powrócić do domu zdrowy

    Jeżeli cale szkolenie pilotów trwa 2 godziny i to wyłącznie na symulatorze
    to im napisałem jak te uziem ione Boeingi przerobićc na symulatory lotu i niech przez
    rok się piloci szkolą, że mają 30 sekund czasu, aby przejąć kontrolę nad samolotem, a
    jak się spóźnią to się rozbije

    Niestety cały projekt Boeing 737 MAX jest wadliwy bo wadliwy jest system MCAS
    a projektował i oblatywał go na szybko pilot, który żył pod presją, że musi go
    zacertyfikować, bo od tego zalezy los firmy

    Jak wadliwy jest samolot i zadziera dziób, to znaczy, że zostal wadliwie
    zaprojektowany
    i modyfikacje awioniki nic nie zmienią

    Boeing to przestarzała kontrukcja i sterowanie oparte jest na cięgłach, czyli
    silnikach i linkach

    Airbus to innowacje i ze sterowania by-wire (czyli linkami) zrezygnowano 20 lat temu
    i gdy mi przysłano cały system zarządzania ryzykiem, to jest to 22 wiek

    W Airbusie wszystko jest dokladnie przemyślane i każda potencjalna awaria obslużona
    przez redundancyjne systemu

    Czyli gdyby odpadło skrzydełko czujnika kąta natarcia skrzydeł to dane by zostały
    odczytane z żyroskopu, potem z GPS, potem transpondera satelitarnego, a wysokośc lotu
    zostałaby zweryfikowana przez 3 redundancyjne systemy, których brakło w Smoleńsku.

    Antoni zbierał ludzi do badania katastrofy z calego świata,l bo katastrofy są tak
    rzadkie, że ludzie tracą doświadczenie , praktykę

    Gdy badałem katastrofę helikoptera Sikorsky w której zginął Kobe
    to przyczyny są znane jak w akcie zgonu z Hameryki

    Mial umówione spotkanie i się spieszył
    \
    Ale kontrola lotu zatrzymała mu przelot nad autostradą i musiał krązyć 20 minut w
    powietrzu, czekając na zgodę
    a gdy zgode otrzymał, to już była za późno i pilot zdecydował, że polecą na skróty
    przez góry

    No i polecieli, mgla, widocznośc kiepska i się rozbili

    Mówili, że Kobe ma własny helikopter, a to nie wlasny, ani nowy, a stary gruchot z
    wypożyuczalni, który nie mial nawet rejestratora param,etrów lotu (czarnej skrzynki)
    no i polecieli przy braku widocznoiści i sie rozbili

    i komisja badania wypadków przez miesiąc myśłala nad [przyczyną

    a dopiero znalezłem naocznych świadków z Los Angeles i oni usłyszeli jak silnik
    helikoptera zaczął wyć

    No i jak się rozbił ?
    On spadł z wysokości na grunt, spadkiem swobodnym ciała z przyspieszeniem g,, uderzył
    z prędkoscią 120km/h w grunt, ale prędkością w pionie

    Mądra, inteligentna żona, gdy zaczął wypożyczać helikopter, powiedziała, że nigdy nie
    będzie z nim latała wspólnie

    Bo znała zasadę
    Worst Case First

    bo ktoś powinien przeżyć, gdy katastrofa nastąpi

  • 25. Data: 2021-10-29 09:25:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 23:57:43 UTC+2 mant...napisał(a):

> [...]
    przez rok się piloci szkolą, że mają 30 sekund czasu, aby przejąć kontrolę nad
    samolotem, a jak się spóźnią to się rozbije

    No właśnie z wszelkich doniesień idea zrobienia na szybko samolotu, który nie wymaga
    przeszkolenia pilotów była główną przyczyną. Udawali\ukrywali prawdę twierdząc, że
    to w sumie lekko inna wersja 737 i nie różni się w obsłudze od poprzedniej, czym
    zyskali sporo czasu i trochę kasy unikając ponownych szczegółowych badań
    homologacyjnych. Dodatkowo w ten sposób łatwiej sprzedać, bo nabywcy nie mają
    problemu ze szkoleniem załóg na nowy typ samolotu.
    Więc w sumie zataili istnienie tego systemu MCAS, podobno instrukcja o nim nie
    wspominała, więc nie było napisane jak toto zdeaktywować...

    > Jak wadliwy jest samolot i zadziera dziób, to znaczy, że zostal wadliwie
    zaprojektowany
    > i modyfikacje awioniki nic nie zmienią

    To też nie tak do końca... to zadzieranie występuje przy wznoszeniu i nie stanowi
    żadnego problemu - można skorygować sterem. Sam się kiedyś bawiłem w modele zdalnie
    sterowane i pomimo wyważenia wg instrukcji zawsze w pierwszym locie ze sterem poziomo
    leciał w dół lub w górę, dopiero później ribiło się korekty na apraturze, żeby mieć
    lot poziomy w środku ruchu drążka...
    Problemem było to, że trzeba było o tym napisać w instrukcji, czyli przyznać się, że
    jest to jednak z aerodymicznego punktu widzenia samolot. Czyli $$$ na homologację i
    szkolenia....
    Więc wymyślili automatyczną korektę, tak, żeby z punktu widzenia pilota się nic nie
    zmieniło - i tu dali powtórnie ciała, bo to skopali dokumentnie

    Sam system aktywuje się na czas startu, normalnie lata z wyłączonym, było trochę
    awarii (takich jak w tych 2 crashach), ale akurat piloci się jakoś tam dowiedzieli i
    wyłączali...

    Pełno o tym na forach, z fotkami wyłączników i opisem jak to wyłączyć, kiedy samo się
    wyłącza np. https://aviation.stackexchange.com/questions/61203/w
    hat-is-the-technique-or-procedure-to-disable-disenga
    ge-the-mcas-on-boeing-737-m/61204

> [...]
    silnikach i linkach

    > Airbus to innowacje i ze sterowania by-wire (czyli linkami) zrezygnowano 20 lat

    to też odważna teoria, np. w motoryzacji kiepsko się sprawdza i zdaje się sporo
    krajów wymaga jednak fizycznych cięgieł w układzie kierowniczym (+ oczywiście są
    wspomagające serwa...) ale przy awarii wspomagania dalej działa
    aktualnie rozwijają sie ukł. hamulcowe by-wire, ale kilka(naście?) lat temu któryś
    producent (BMW/Merc.), już nie pamietam wycofał się z tego w jakimś modelu bo mocno
    awaryjne było...
    Aktualnie wraca...

    > W Airbusie wszystko jest dokladnie przemyślane i każda potencjalna awaria obslużona
    przez redundancyjne systemu

    też kilka wypadków było, typ automat "wiedział lepiej" niż pilot

> [...]
    > Bo znała zasadę
    > Worst Case First
    > bo ktoś powinien przeżyć, gdy katastrofa nastąpi

    niby ma to sens, ale np. czy jadąc z żoną na wakacje powinniśmy brać 2 samochody? ;)

    ogólnie ryzyko jest wszędzie wkalkulowane... czy to latanie, jazdę samochodem,
    używanie gazu w domu
    BTW sam mam gaz ziemny w 10 piętrowym bloku - wg aktualnych przepisów
    niedopuszczalne, ale nie działają wstecz ... i co? mam sprzedać i się wyprowadzić?

  • 26. Data: 2021-10-29 10:02:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2021 11:56:01 -0700 (PDT), a a napisał(a):

    > (...)
    > Gaz się pali implozyjnie, czyli rozrywa butle
    > (...)

    Implozja, czyli rozrywanie?

    Resztę już chyba szkoda czytać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2021-10-29 13:53:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 29 October 2021 at 10:02:08 UTC+2, Adam wrote:

    > Implozja, czyli rozrywanie?
    >
    > Resztę już chyba szkoda czytać.
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam
    Implozja zbiornika to żadna rzadkośc w przemyśle
    Celowo użyłem, aby ktoś włączył myslenie.
    W garazu, samochód z LPG, gdy instalacja nieszczalna i parkowany przez dłuższy okres
    czasu, gaz może wyciec, odparować w całości ze zbiornika, pozostawiająć go pusty, bez
    cisnienia i wtedy zapłon gazu zgromadzonego w dowlnej częsci garażu, wywoła implozje
    pustego zbiornika
    https://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=53831

    Wprawdzie zbiornik gazu grubościenny, ale gdy wykryjemy ślady implozji, to mamy
    narzędzie diagnostyc zne, że wyciek gazu był masywny,
    co ma znaczenie w śledztwie, aby wykryć przyczynę i ustalić odpowiedzialność, kto ma
    zapłącić za wyburzenie garazu, domu i wypłacać rentę inwalidzką kierowcy, czy
    odszkodowanie wdowie.

  • 28. Data: 2021-10-29 14:32:25
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 29 October 2021 at 13:53:53 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    ma zapłącić za wyburzenie garazu, domu i wypłacać rentę inwalidzką kierowcy, czy
    Na parkingu mi kretyn p;rzewiercił plastikowy zbiornik paliwa w ciężarówce i ropa
    wyciekala
    Na szczęscie tankuję na 50% pojemności zbiornika i dziura była poziomo, okrągła,
    wywiercona wiertarką
    i co wycieklo to był może litr ropy i częśc wsiąkało w asfalt a resztę zebrałem

    Gdyby to była benzyna cczy gaz to bylby większy problem z uwagi na lotnośc i palnośc

    W okolicy grasował osobnik co w nocy się wydzierał, że poprzebija opony
    i przebił w 4 samochodach
    i teraz cco9dziennie obchodze samochód dookoła, sp[rawdzając czy koła w porządku

    Idzie nowe

    A wracając do parkowania gazowników w garażach podziemnycch marketów, czy
    apartamentowcó, to jest to ustawowo zakazane
    ale skoro słyszę o próbach obejścia tegop zakazu, to nigdy nie będę wjeżdzał
    benzyniakiem w podziemia, aby nie ryzykować, że Zenek coś kombinuje
    Wole 500 metrów dojśc na nogach

    W dużym mieście zbudowano market z parkingiem na dachu
    I raz tylko na niego wjechałem, ale nie dojeżdzałem do barierek na dachu, bo były na
    wysokości ok. 1 metra i pojedyncze

    I za miasiąc przeczytałem, że samochód wjechał na ten dachowy parking i przebił
    barierki i spadł z wysokości 15 metrów i kierowca i pasażerowie zgineli

    Dopiero wtedy dobudowali wzmoccnioone barierki do wysokości 2 metrów

  • 29. Data: 2021-10-29 14:54:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 29 października 2021 o 14:32:26 UTC+2 mant... napisał(a):

> [...]
    > ale skoro słyszę o próbach obejścia tegop zakazu, to nigdy nie będę wjeżdzał
    benzyniakiem w podziemia, aby nie ryzykować, że Zenek coś kombinuje

    ;) ale dalej twierdzę, że nie ma takiego zakazu ;) - po spełnioeniu warunków z
    odpowiedniego rozporządzenia można, decyzja należy do właściciela objektu
    np. u mnie w Krakowie galeria Bonarka w regulaminie zakazuje parkowania LPG na
    poziomie -1, ale np. galeria Bronowice już nie
    nawet żadnych znaków nie ma:
    https://www.google.pl/maps/@50.0919969,19.8951183,3a
    ,75y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sah1QYwkgCCV45oPYct7_Ww!
    2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

  • 30. Data: 2021-10-29 15:04:12
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 29 October 2021 at 14:54:03 UTC+2, WS wrote:

> [...]
    > nawet żadnych znaków nie ma:
    > https://www.google.pl/maps/@50.0919969,19.8951183,3a
    ,75y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sah1QYwkgCCV45oPYct7_Ww!
    miałeś już nic nie gadać

    dałem kontakt do generała pożarnictwa i tam kieruj swoje wątpl;iwości

    Ja nigdy nie wjadę do żadnego podziemnego parkingu, bo wiedzę że Zenki planują swoimi
    gazownikami obchodzić zakaz i ryzykować wyburzenie marketu.,