  • 1. Data: 2014-01-27 09:20:55
    Temat: Kto ma tynk zewnętrzny akrylowy i teraz żałuje?
    Od: a...@g...com

    Witam,
    stoję przed wyborem tynku zewnętrznego. Biorę pod uwagę tynki:
    - mineralny + farba silikonowa
    - akrylowy
    - ewentualnie silikonowy
    "Przekopałem" już Internet i wiem jakie są zalety i wady poszczególnych tynków.
    Ze względów finansowo technicznych skłaniam się ku tynkowi akrylowemu. Nie jest taki
    drogi i zależy mi na wytrzymałości mechanicznej. Obecnie mam ocieplony dom i
    zaciągnięty siatką z klejem. Dwa razy grad już mi "ściupał" elewację.
    Wyczytałem, że akrylowy bardziej się brudzi od innych tynków, jednak w większości
    przypadków nie były to opinie osób która same mają takie tynki.
    Dlatego moje pytanie kieruje do osób które wybrały taki rodzaj tynku lub mają jakieś
    rzeczywiste porównanie. Jak zachowują się takie tynki po latach, po 5 po 10. Czy
    rzeczywiście jakoś bardzie się brudzą, czy zielenieją od północy. Piętnastoletnich
    tynków pewnie nie znajdziemy za dużo, bo nie były wtedy popularne.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-01-27 10:51:50
    Temat: Re: Kto ma tynk zewnętrzny akrylowy i teraz żałuje?
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

    Mineralny zaczyna zieleniec. W planie mam malowanie farba.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2014-01-27 10:58:36
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 10:51:50 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Mineralny zaczyna zieleniec. W planie mam malowanie farba.
    > Marek
    >
    > echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
    Ile lat ma tynk? Czy on był barwiony w masie czy malowany farbą?
    W jakim środowisku stoi dom, dużo jest drzew, jakiś staw, blisko droga?

  • 4. Data: 2014-01-27 11:17:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-01-27 10:51, Marek wrote:

    > Mineralny zaczyna zieleniec. W planie mam malowanie farba.

    A nie lepiej zmyć to zielone myjką ciśnieniową?
    Nie da się?

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 5. Data: 2014-01-27 12:01:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

[...]

    Niezależnie co być nie wybrał i tak co 15-20 lat trzeba będzie dom
    pomalować. A skoro tak, to ja bym brał mineralny. Choć szczerze
    powiedziawszy nie spotkałem się z tym by kłaść mineralny na siatkę i klej.

    A dlaczego mineralny bo jest najłatwiejszy do naprawienia tak by nie było
    widać gdzie było naprawiane.

    Akrylowy to zło i to nie jest tak że on się ubrudzi za kilka lat. Jeśli
    mieszkasz przy drodze to on będzie brudny już za kilka miesięcy. A jak w
    okolicy ludzie palą drewnem/węglem to najpóźniej po pierwszej zimie. Jego
    jedyną zaletą jest cena stąd popularny przy termomodernizacjach sprzed 10
    lat. Wystarczy się przejść na dowolne osiedle w okolicy by zobaczyć jak to
    wygląda.

    Silikon jest bardzo dobry, ale podejrzewam, że wyjdzie drożej niż mineralny
    + dobra farba.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-01-27 12:17:07
    Od: r...@t...com.pl

    > Akrylowy to zło i to nie jest tak że on się ubrudzi za kilka lat. Jeśli
    >
    > mieszkasz przy drodze to on będzie brudny już za kilka miesięcy. A jak w

    Potwierdzam.
    Ja położyłem Ceresit silikon -silikat po roku jest OK - dają do niego coś co
    spowalnia jakieś porosty.
    Zupełnie do rozważenia jest mineralny - ojciec robił nim chałupę kilka lat temu i
    wygląda bardzo przyzwoicie, porównując okoliczne akryle.
    Ekipy nie lubią mineralnego bo jest w workach i trzeba trochę bardziej się pomęczyć.

  • 7. Data: 2014-01-27 12:28:15
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 09:20:55 UTC+1 użytkownik a...@g...com
    napisał:
> [...]
    Piętnastoletnich tynków pewnie nie znajdziemy za dużo, bo nie były wtedy popularne.

    > Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

    Ja mam i żałuję.

  • 8. Data: 2014-01-27 12:52:30
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 12:17:07 UTC+1 użytkownik r...@t...com.pl
    napisał:

> [...]
    wygląda bardzo przyzwoicie, porównując okoliczne akryle.

    > Ekipy nie lubią mineralnego bo jest w workach i trzeba trochę bardziej się

    Też poważnie rozważam tynk mineralny + farba silikonowa, bo akurat mam sprawdzona
    ekipę w okolicy która lubi kłaść tynk mineralny. Za położenie mineralnego +
    pomalowanie zapłaciłbym tylko 1 zł więcej niż za położenie akrylu.
    Odnośnie tynku silikonowego to jak rozmawiałem z ekipami to on się stał popularny
    dopiero w ostatnich latach (kładą go więcej od ok. 2 lat) i trudno jeszcze
    potwierdzić jego dużą przewagę. Pewnie jest lepszy, tylko nie wiadomo ile.

  • 9. Data: 2014-01-27 13:05:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-01-27 10:58, a...@g...com wrote:

    > Ile lat ma tynk? Czy on był barwiony w masie czy malowany farbą?
    > W jakim środowisku stoi dom, dużo jest drzew, jakiś staw, blisko droga?

    Sąsiad ma akrylowy i po ok. max 3 latach ściana od północy jest już
    nieprzyjemnie zielona w obszarze, w którym jest mokra po deszczu.
    Strefa ściany zwykle sucha, bo chroniona u niego w jakimś stopniu przez
    okap dachu albo wystające parapety, nie jest zielona.
    Dom stoi w miejscu praktycznie bez sąsiedztwa drzew.

    U mnie sytuacja jest podoba.
    Nie mam jeszcze tynku, póki co tylko grunt cerplast ale mam mały kawałek
    słupa, który nie jest chroniony okapem i po 2 latach zaczyna się
    zielenić powoli od północnej strony.
    Jednak ściana obok, pod sporym okapem, skierowana także na północ jak
    sąsiada, nie zieleni się wcale.

    Na wiosnę planuję położyć na ten cerplast tynk silikonowy lub
    silikonowo-silikatowy.

  • 10. Data: 2014-01-27 13:09:39
    Od: a...@g...com

    > Ja mam i żałuję.
    Ile lat ma tynk? W jakich warunkach środowiskowych stoi dom?