    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ku przestrodze
    Date: Tue, 27 Mar 2012 05:50:29 -0700 (PDT)
    <jkfcnm$uqj$1@node2.news.atman.pl> <4f6b9063$1@news.home.net.pl>
    <jkg95l$udt$1@node2.news.atman.pl>
    <4f6c286d$0$1277$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkhedj$2ul$1@node2.news.atman.pl>
    <4f6c3e1d$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkhi6s$6t9$1@node2.news.atman.pl>
    <4f6c4e52$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkhkf8$99t$1@node2.news.atman.pl>
    <4f6c6670$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkhpn6$f0t$1@node2.news.atman.pl>
    <4f6c768a$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkhu3c$jsf$1@node2.news.atman.pl> <jkhuho$g8l$1@usenet.news.interia.pl>
    <jkhvj2$lgc$1@node2.news.atman.pl> <jki1f6$kqj$1@usenet.news.interia.pl>
    <jki5k7$s5n$1@node2.news.atman.pl> <jkin44$oh2$1@usenet.news.interia.pl>
    <jkpjms$iso$1@node2.news.atman.pl> <jkptpv$9g3$1@usenet.news.interia.pl>
    <jks92r$i50$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 13:42:17 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Wiedzę można poznać :-)
    > Ja nie znam nikogo komu się nie udało i zrezygnował. Trzeba próbować do
    > skutku.

    Ja coś równiez dopowiem.
    Znam kilkanascie osób które w ostatnich kilku latach skorzystały z dotacji na
    uruchomienie własnej działalności/wzieły kredyt na rozpoczecie takiej
    działalności/czy po prostu rozpoczeły ja z własnych srodków.

    Ci którzy mieli dotacje działalność prowadzili 1 rok lub 2 lata w zależności do czego
    ich zobowiązywała umowa dotacji.

    Były to przerózne działalnościo- bar, bar mleczny, pizeeria, zakład zegarmistrzowski,
    dwa tzw. lumpexy, sklep z odzieżą, warsztat wymiany opon.

    Ci którzy wzieli kredyt a nie byli zwiazani zadną umową terminowa zamykali szybciej
    Podejrzewam że ich pójście na swoje zakończyło się długami które będa spłacac jeszcze
    kilka lat.
    Temu od zakładu wymiany opon firma leasingowa maszyny zabrała czas jakiś temu a teraz
    na dniach będzie licytacj komornicza- mozna spreżarke tanio kupić a bardzo mozliwe że
    i jego mieszkanie w bloku komornik lada dzień nie zlicytuje
    Kolejna znana mi osoba wzieła 20tys dotacji na otworzenie butiku(miała swój lokal)
    wiec w sumie kasa poszła na towar i wyposażenie. Jest to moja dobra znajoma więc znam
    jej sytuację całkiem dobrze. 20tys na rozpoczecie chyba ok 3lat temu, W zeszłym roku
    2*20tys dotacji na "utworzenie nowych miejsc pracy"(zatrudnienie 2 osób) Oczywiście
    dalej sprzedaje sama a za dwie osoby z rodziny musi płacić zusy itp przez 2 lata.
    Kasa poszła na biezace potrzeby "firmy" bo budzet się nie dopinał. Oprócz tego
    otworzona w banku linia kredytowa na 10tys.
    Teraz nie bardzo ma jak sie z "działalności" wycofać więc rzeżbi jak może.
    Jednemu sie udało- zakład zegarmistrzowski- działa juz ponad dwa lata i wychodzi na
    tym nie najgorzej. Gość był uczniem w jedynym lokalnym zakładzie zegarmistrzowskim,
    nauczył się co trzeba i poszedł "na swoje" Jak z nim gadam to nie narzeka. Miał
    jednak tego fuksa że dostał lokal po ojcu w atrakcyjnym miejscu i ojciec wyłozył
    kapitał na start. Gdyby nie miał swojego lokalu to wynajęcie podobnego kosztowałoby
    go ze 2-2,5tys zł na miesiac. Trudno powiedziec czy wtedy by wyszedł na swoje.

    Próbowac warto ale nie zawsze i nie kązdemu. A ty piszesz- straciłes prace-załóz
    działalnośc,zatrudniaj ludzi. Takie proste to to nie jest. Nie kązdy ma ojca z
    kapitałem i lokalem w atrakcyjnym miejscu.

    > Ok jak chcesz mogę raz poteoretyzować, bo nie znam kogoś kto to robił: Co
    > roku Herbapol poszukuje zbieraczy ziół. Podobno można na tym zarobić ponad
    > średnią krajową

    Podobno robi wielką róznice. U nas jakas ze spółek herbapolu zatrudnia latem do
    zrywania kory z drewna kasztanowca. Przywożą drewno z wycinki i trzeba je okorowac bo
    z tej kory cos tam robią. Najniższa krajowa zarobić tam mozna, sredniej nie.
    Popatrz ile banków ma w ofercvie kredyt dla osób rozpoczynającym działalność?,
    Ile banków udzieli kredyt osobie prowadzaca ta działalnośc krócej niż dwa lata
    Odpowiem tobie- bardzo niewiele a jesli już udzielą to kwoty niewielkie chyba że
    zabezpieczenie konkretne dostana.
    A wiesz czemu- bo banki nie lubią inwestować kasy tam gdzi jest mała szansa na jej
    odzyskanie.
    Takie to więc rózowe wszystko nie jest