  • 41. Data: 2010-07-06 23:11:56
    Temat: Re: Kupić używany czy budować?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i1072k$fh3$1@node2.news.atman.pl...

    > Potem został zmieniony kocioł na termet GCO 20 i układ ogrzewania na
    > zamknięty. Od momentu uruchomienia kotła do momentu gdy
    > _grzejniki_były_ciepłe_mijało_około_ 45-60_minut_.
    > Potem wywaliłem całą instalację i grzejniki. Został tylko kocioł.
    > Zmieniłem grzejniki na konwektorowe a rury na miedziane o małych
    > przekrojach. Od momentu uruchomienia kotła od momentu gdy
    > _mam_ciepło_w_mieszkaniu_mija_około_15_minut

    To prawda, tylko ze szybkosc rozgrzewania instalacji raczej malo wplywa na
    zuzycie paliwa.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2010-07-07 03:59:31
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > To prawda, tylko ze szybkosc rozgrzewania instalacji raczej malo wplywa na
    > zuzycie paliwa.

    Kurde. Jeżeli ten sam kocioł w ciągu 60 minut rozgrzewa tylko grzejniki i
    dopiero od tego momentu można mówić o oddawaniu przez nie ciepła do
    pomieszczenia a przy innej inestalacji - w ciągu 15 minut ogrzewa mieszkanie
    i jest wyłączany przez sterownik to chyba jednak jest jakaś różnica w
    zużyciu gazu. Do rozgrzania 300 litrów wody i 80 litrów wody potrzeba chyba
    innych ilości energii.
    --
    Jackare

  • 43. Data: 2010-07-07 05:33:30
    Temat: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Od: "Kazimierz Debski" <k...@o...eu>

    > Bo to remont jak piszesz i to chyba nie calej instalacji. Zrobienie
    > instalacji od podstaw trudno zamknac w 20 000 bez kibli i umywalek, mi nie
    > starczylo na sam material.

    W jesieni 2008 roku, za ~22 000 (musiałbym dokładnie sprawdzić) zrobiłem w domu
    z początku lat siedemdziesiątych:

    - cała nowa instalacja wodna (2 kuchnie, 2 łazienki i "pralnia"),
    - cała nowa instalacja CO z miedzi,
    - cała nowa kanalizacja,
    - kocioł CO z podajnikiem na groszek, 35 kW,
    - 2 grzejniki łazienkowe, 9 grzejników pokojowych,
    - robocizna wykonawców,
    - materiały.

    A materiałów, jak powiedzieli hydraulicy poszły "straszne" ilości, zwłaszcza
    rurek miedzianych do CO.
    Stelaże i sedesy montowali hydraulicy. Zlewy kuchenne, wannę, prysznic i
    umywalkę montowałem już sam, sukcesywnie w trakcie remontu poszczególnych
    pomieszczeń.

    Kazek

  • 44. Data: 2010-07-07 09:39:18
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > mieszkanie i jest wyłączany przez sterownik to chyba jednak jest jakaś
    > różnica w zużyciu gazu. Do rozgrzania 300 litrów wody i 80 litrów wody

    Ale te 80 litrow magazynuje mniejsza ilosc energii i wystygnie znacznie
    szybciej jak 300. Innymi slowy zrobi sie szybciej zimno.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2010-07-07 10:45:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 7 Lip, 01:08, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
> [...]
    >
    > Bo to remont jak piszesz i to chyba nie calej instalacji. Zrobienie
    > instalacji od podstaw trudno zamknac w 20 000 bez kibli i umywalek, mi nie

    Jak sam widzisz da sie (post Kazimierza). To ze ty masz droga
    instalacje z fikusnikami nie znaczy ze jest ona konieczna ani ze jest
    lepsza od starej juz zastanej i w dobrym stanie. Inna sprawa ze
    dzisiejsze domy czasto sa projektowane jak w alternatywach czwartych
    "ten las sie przesadzi a jezioro przepompuje". I w rezultacie lazienka
    na pietrze i ta na parterze sa daleko od siebie i od kotłowni. Do tego
    jakas pompka obiegowa i koszty rosna.
    W starym budownictwie tego nie ma a stare domy sa budowane z glowa (np
    komin w centrum domu a wiekszosc okien od poludnia.

    Dzis wystarczy sie przejechac po kraju i zobaczyc z zewnatrz ile domow
    jest budowana bez sensu.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 46. Data: 2010-07-07 11:05:32
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >komin w centrum domu a wiekszosc okien od poludnia.
    >
    >Dzis wystarczy sie przejechac po kraju i zobaczyc z zewnatrz ile domow

    Ja mam zupełnie odmienne zdanie, bo na bieżąco porównuję domy stare i nowe
    oglądając je dokłanie, a nie tylko z zewnątrz. Komin w centrum domu ma
    świadczyć o jego atrakcyjności? Większość okien od południa? A pozostałe są
    zamurowane? Zapominasz chyba o wielu komunistycznych ograniczeniach
    dotyczących budowy domów w tamtych czasach jak na przykład ograniczenie
    powierzchni domu przez co budujący stosowali różne dziwne tricki by tylko
    dostawić jeszcze jedno piętro.

    Remont starego domu można porównać do remontu trzydziestoletniego auta. Niby
    da się, niby będą elementy nowe, będzie jeździć, ale całość jest niestety
    gorsza od aut współczesnych. I to widać w budynkach na przykładzie tendencji
    do zamykania przestrzeni w starych domach zamieniając ją na małe pokoje,
    małe łazienki, do tego klatki schodowe najczęściej wąskie, ze stromymi
    stopniami, małe okna, drzwi balkonowe z wysokimi progami, bryła budynku
    pudełkowata. Czasem zdarzają się ciekawe domy z tamtego okresu, ale są one w
    zdecydowanej mniejszości.

    Współczesne domy są zupełnie inaczej projektowane, mają zapewniać
    przestrzeń, a nie wrażenie postawionego mieszkania z bloku na działce.
    Stosuje się podziały stref dziennych, nocnych, rekreacyjnych. Normalną
    sprawą są łazienki przy sypialniach, garderoby, szerokie i wygodne klatki
    schodowe, często efektownie doświetlane oknami czy w inny sposób. Człowiek
    nie musi obawiać się mijania na schodach i patrzenia równocześnie pod nogi i
    na głowę by się nie uszkodzić. Tego nie ma w starym budownictwie i raczej
    jest to bardzo trudne do zrobienia ze względu na istniejącą konstrukcję.

  • 47. Data: 2010-07-07 11:14:04
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-07-07 01:08, Maniek4 pisze:
> [...]
    >
    > Bo to remont jak piszesz i to chyba nie calej instalacji. Zrobienie
    > instalacji od podstaw trudno zamknac w 20 000 bez kibli i umywalek, mi nie

    siostra buduje dom - 140m. piwnica, parter, piętro.
    instalacja wodna ok. 5000
    prąd ok. 5000
    całe centralne z podlogówkami w dwóch łazienkach, kotłem węglowym ok. 20
    000.

    Wszystkie ceny z robocizną.
    Okolice Bielska.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 48. Data: 2010-07-07 15:04:34
    Od: M <M...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    >
    > Bo to remont jak piszesz i to chyba nie calej instalacji. Zrobienie
    > instalacji od podstaw trudno zamknac w 20 000 bez kibli i umywalek, mi nie

    Dokładnie tak. Znajomy robił nieduży remont w domu w bloku. Instalacja
    elektryczna, sufity podwieszane, kuchnia (bez podłóg i łazienek). Koszt
    ok. 100tys.

    M.

  • 49. Data: 2010-07-07 15:08:54
    Od: M <M...@o...pl>

    krzysiek pisze:

> [...]
    > instalacja wodna ok. 5000
    > prąd ok. 5000
    > całe centralne z podlogówkami w dwóch łazienkach, kotłem węglowym ok. 20

    Bez kosztorysu trudno ocenić realność tych kwot. Hydraulika może tyle
    wynieść. Jeśli chodzi o elektrykę to zapytam się o to: ile ma punktów
    (na taki dom powinno wyjść ok. 150-200, czy jest ethernet, tv, etc.),
    ile za rozdzielnię i przyłącze?

    M.

  • 50. Data: 2010-07-07 15:11:12
    Od: M <M...@o...pl>

    Jackare pisze:
> [...]
    > mieszkanie i jest wyłączany przez sterownik to chyba jednak jest jakaś
    > różnica w zużyciu gazu. Do rozgrzania 300 litrów wody i 80 litrów wody

    Nie ma to znaczenia. Ta energia i tak zostanie już w domu. Chyba, że
    masz na myśli sprawność związaną z temperaturą wody na powrocie.

    M.