    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: "Kupię mieszkanie w tym bloku"....
    Date: Sat, 23 Mar 2019 20:04:20 +0100

    W dniu 23.03.2019 o 17:47, Marek pisze:

    > Nie rozumiem, agencje mają kupującego czy nie? No bo skoro "kupię" to
    > muszą mieć klienta.

    Pi razy oko sprawa wygląda tak: Przychodzą ludzie kupić mieszkanie. Mają
    kasę, albo zdolność kredytową. Taki stan, daje im 100punktów do
    zarozumiastwa i drugie tyle do nonszalancji. Taka wyższość z nich bije.
    Nie żebym ten stan krytykował, bo mnie drażni nie tyle poziom, tylko
    różnica pomiędzy tym na ile oni siebie cenią, a tym, na ile naprawdę
    potrafią "obczaić" miekszanie. Sory za długi wstęp, ale to istotne.
    Więc chodzą tacy nowobogaccy, widza normalne mieszkanie, w ktorym ktoś
    mieszka, właśnie opuścił...i mówią - gówno. Nie widzą ścian, podłóg,
    możliwości przebudowy - widzą stare meble, wydeptane dywany i niemodne
    kolory ścian. nie chcą kupić. Mają kasę i żądają mieszkania na byłysk. W
    tym momencie wychodzi to o czym może mętnie wspomniałem we wstępie. W
    odpicowanym mieszkaniu farby są najtańsze, panele też, położone bez
    sensu za 2 miesiace przestaną być równe - oddadzą wady starej podłogi.
    kanalizacja - połatana.... i tak bez końca.
    Więc im więcej jest klientów na zakup mieszkania, którzy mają zerową
    wiedzę na temat remontów, utrzymania mieszkania, a wysokie mniemanie o
    sobie, tym więcej agencji nieruchomości, chce tanio kupić
    nieprzygotowany do sprzedaży lokal, odpicować za 10 tyś. i zarobić...20
    do 50%.
    ToMasz