  • 31. Data: 2017-01-12 21:51:19
    Temat: Re: LED z przyjemnym światłem
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Jan 2017 14:19:59 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Zalezy Ci na kosztach uzywania czy na dobrym swietle? Jak na swietle to jest kilka
    serii swietlowek, w tym sa kompktowe z typowym zarowkowym gwintem. Z piec barw i RA
    powyzej 95. W fotografi sa uzywane.

    Bardziej na oczach mi zależy. Ale jeszcze nie spotkałem świetlówki, któa by
    mnie nie drażniła.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 32. Data: 2017-01-12 22:36:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To kupuj zarowki, tanie sa. Chyba ze zarowki tez nie pasuja bo daja zle dla Ciebie
    swiatlo.

  • 33. Data: 2017-01-13 00:59:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Jan 2017 13:36:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > To kupuj zarowki, tanie sa. Chyba ze zarowki tez nie pasuja bo daja zle dla Ciebie
    swiatlo.

    Żarówki nie pasują do lamp, które mam. Lampy mają ograniczenie mocy do 50W,
    co eliminuje wolframy i halogeny.
    Ej kogutek, kogutek.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 34. Data: 2017-01-13 01:21:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To albo sie przystosujesz albo po ciemku bedziesz siedzial.

  • 35. Data: 2017-01-13 08:18:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Jan 2017 16:21:09 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > To albo sie przystosujesz albo po ciemku bedziesz siedzial.

    Aż sie dziwię, że jeszcze świeczek nie zaproponowałeś.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 36. Data: 2017-01-13 08:36:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 08:17:58 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Aż sie dziwię, że jeszcze świeczek nie zaproponowałeś.

    http://allegro.pl/zarowka-led-e14-7w-70w-630lm-swiec
    zka-aluminium-i5946976317.html
    http://allegro.pl/zarowka-led-e14-8w-80w-750lm-swiec
    zka-ciepla-smd-i6581026284.html

    Ja mam większość ledów od tego sprzedawcy, konkretne takie jak na powyższych
    aukcjach.
    Nikt w domu nie narzeka na barwę światła
    Jako zamienniki do halogenów GU10 ledy wcześniej kupowałem w Biedronce(ale to już
    chyba ze dwa lata temu) i tez przyzwoicie świecą. Dawno ich jednak w biedronkach nie
    widziałem teraz często bywają GU10 z diodą COB ale nie testowałem.

  • 37. Data: 2017-01-13 08:43:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.01.2017 o 08:36, Kris pisze:

> [...]
    widziałem teraz często bywają GU10 z diodą COB ale nie testowałem.

    jak już pisałem mam całe mieszkanie w ledach. niemam pryzmatu, sprktrum
    nie wyświetle. ale mogę ze sklepu lakierniczego wziąć wzornik kolorów,
    zrobić fotkę i wystawić Wam. czy taki test przekona jakiegoś niedowiarka
    do kombinowanych diod?

    ToMasz

    No chyba ze ktoś zaproponuje jak tanio wystrugać pryzmat!

  • 38. Data: 2017-01-13 19:18:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Jan 2017 08:43:29 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > do kombinowanych diod?
    >
    > ToMasz
    >
    > No chyba ze ktoś zaproponuje jak tanio wystrugać pryzmat!

    Mnie całkiem skutecznie przekonałeś, tylko żeby z taśmy zrobić źródło
    światła w zwykłej wiszącej lampie, trzeba trochę pokombinować...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 39. Data: 2017-01-14 00:57:20
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-01-10 22:31, Tomasz <t...@g...com> wrote:

    > Użytkownik "zhbick" <n...@p...tu> napisał
    >
    > Kilka dni temu kupiłem w Leroy Merlin kilka żarówek firmy "Lexman" LED 10 W
    > 950 Lumen
    > 3000 K, IRC=80, każda w cenie 5zł z groszami.
    > Swiecą bardzo silnie i mają przyjemny ciepły kolor.

    Oglądałem w sklepie i od tego spektrum to wypadają oczy, nie są warte nawet tyle
    ile kosztują, chyba że w jakichś korytarzach dla formalności.

    NB to chyba jest marka własna Leroya i za kilka miesięcy może być co innego z
    tym samym napisem.

    Co do rozsądnych kolorów - kupiłem polecane na grupie Lumiledy i to są
    najlepsze ledożarówki jakie widziałem jeśli chodzi o spektrum, chociaż w
    porównaniu z porządnym CFLem nadal widać różnicę.

    > Jego zakres nie obejmuje tak małych mocy a nie wiem gdzie można kupić inny
    > bardziej czuły.

    Do impulsowych zasilaczy to potrzeba mądrzejszy a nie tylko bardziej
    czuły żeby był sensowny pomiar.

  • 40. Data: 2017-01-14 12:08:57
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 08:43:30 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > do kombinowanych diod?
    >
    > ToMasz
    >
    > No chyba ze ktoś zaproponuje jak tanio wystrugać pryzmat!

    Kup na allegro siatke dyfrakcyjna. Kosztuje tyle co nic.