  • 51. Data: 2012-08-27 10:03:34
    Temat: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2012 20:04:34 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Ja nie pisze, ze sie wszedzie oplaca - jedynie sprzeciwiam sie tezie, ze
    >
    > nigdzie sie nie oplaca. Natomiast moce stale rosna i ceny spadaja, wiec za
    >
    > jakis czas nawet w pomieszczeniach sporadycznych bedzie sie oplacac.

    Ok liczmy inaczej.
    U mnie w domu zuzywamy energi elektrycznej za ok 170zł miesięcznie.
    Jakiś czas temu podawałem tu dokładne wyliczenia i wychodziło że po odliczeniu
    routerów, pompek, telewizorów itp na oswietlenie wydajemy ok 30zł.
    Zamiana wszystkiego(głównie zarówki, kilkanascie halogenów, 3 świetlówki, świoetlówki
    rurowe w garażu, dwia halogeny 500W na zewnątrz) na ledy powinna przynieść 90% czyli
    27zł miesięcznie oszczedności. Koszt zakupu ledów przyjmijmy 30*50= 1500zł. Zwrot po
    55 miesiącach-niecałych 5 latach. Czy to się opłaca to kwestia indywidualna.

  • 52. Data: 2012-08-27 12:42:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Fajnie się składa- akurat jeden halogen sie w kuchni przepalił.
    >Możesz podać jakie masz konkretne ledy odpowiedniki halogenów 50W
    >Tylko żeby cena była faktycznie około 30zł. Te 120zł jestem w stanie wydac
    >na testy;)
    >Jeśli możesz to rzuć linka kupie 4 sztuki i przetestuję w kuchni.
    >Chodzi mi o halogeny tego typu:
    >http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/50085412
    /

    Ale to sa 12V, sa halogeny 12v 50W? Ja podmienialem 230V, na gu10.

    http://allegro.pl/listing.php/search?string=led+82+g
    u10&category=0&sg=0

  • 53. Data: 2012-08-27 12:44:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Ok liczmy inaczej.

    Po co chcesz zaciemniac poprzednia, jasna kalkulacje?

  • 54. Data: 2012-08-27 13:16:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 12:42:32 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale to sa 12V, sa halogeny 12v 50W? Ja podmienialem 230V, na gu10.
    >

    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=led+82+g
    u10&category=0&sg=0

    Dzięki. Ja mam na 220v. Chodziło mi o kształt i podąłem przykładowa fotke. Zawsze
    myle gu10 z gu5,3;)
    Ja potrzebuje gu 5,3 na 220v
    http://allegro.pl/led-mr16-80x-smd-3528-230v-4w-6000
    k-gu5-3-39x49-i2579224962.html
    Coś takiego.
    Zaraz kupie 4sztuki na próbe

  • 55. Data: 2012-08-27 13:23:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 12:44:51 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Po co chcesz zaciemniac poprzednia, jasna kalkulacje?

    Bo do tamtej miałes zastrzezenia.
    Tu kalkulacja ogólna- ząłożenie że w domu przechodzimy tylko na ledy. Okres zwrotu
    poniżej 5 lat przy nakładzie ok 1500zł to i takl nienajgorzej. Kwestia tylko czy za
    1500zł kupimy ledy do całego domu z odpowiednia barwa swiatła. Tego nie wiem- z
    wczesniejszych dyskusji wynika jednak że lampki za 20-30zł nie daja swiatła o jakości
    porównywalnej z zarówkami np.
    Ale ok jak napisałem wyżej potestuje w najblizszych dniach.
    Optymalnie na dzisiaj to wymienic zarówki na ledy tylko tam gdzie najcześciej używamy
    swiatła- powiedzmy powyżej godziny dziennie.

  • 56. Data: 2012-08-27 13:42:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    napisał:

    u10&category=0&sg=0

    >Dzięki. Ja mam na 220v. Chodziło mi o kształt i podąłem przykładowa fotke.
> [...]

    Ta jest slabsza, no i zimna, a nawet jak ktores sa okreslane jako cieple,
    wcale nie musza fajnie swiecic. Wskazane jest sprawdzenie organoleptyczne
    przed zakupem.

    Ja bym takiej nie kupil na pewno.

  • 57. Data: 2012-08-27 13:43:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    napisał:

    >Bo do tamtej miałes zastrzezenia.

    Wskazalem jedynie, ze godzina swiecenia na dzien to malo. Natomiast te nowe
    obliczenia to jeszcze wieksze manipulowanie wynikiem niz poprzednie.

  • 58. Data: 2012-08-27 14:06:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 13:43:39 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Wskazalem jedynie, ze godzina swiecenia na dzien to malo. Natomiast te nowe
    >
    > obliczenia to jeszcze wieksze manipulowanie wynikiem niz poprzednie.

    Rozumiem że masz zastrzezenia do kwoty 30zł miesięcznie na oświetlenie?

  • 59. Data: 2012-08-27 14:26:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    napisał:

    >Rozumiem że masz zastrzezenia do kwoty 30zł miesięcznie na oświetlenie?

    Mam zastrzezenia co do tego, ze zadna zarowka u ciebie sie nie swieci dluzej
    niz godzine.

  • 60. Data: 2012-08-27 15:13:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 14:26:31 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Mam zastrzezenia co do tego, ze zadna zarowka u ciebie sie nie swieci dluzej
    >
    > niz godzine.

    To było w innej części tego watku. Tu zarzuciłeś mi że zacioemniam(jak
    ledy;)kalkulację.
    Kalkulacja jest prosta: koszt energii na oswietlenie tradycyjne vs koszt energi gdy
    zmienimy wszystko na led. ledy przyjełem średnio 30zł sztuka. W moim przypadku zwrot
    po 4,5 roku.

    Co do swiecenia jednej żarówki dłuzej niz godzina dziennie to u mnie tak będzie. Co
    będe zaklinał rzeczywistość. Jak siedzimy z żona w salonie to uzywamy
    lampki/kinkietu w salonie. Jak przenosimy sie do sypialni to w salonie kinkiety sie
    gasi. Są dwa żyrandole w salonie 2*5 zarówek ale to oświetlenie używa sie jak jest
    jakas impreza w domu itp. Latem żarówki krócej świecą, zima dłuzej, średnio tak jak
    napisałem. Wieczorami jak sie ogląda telewizje to ew. kinkiet zapalony, to samo jak
    korzystamy z laptopa. I tu ew moge Tobie przyznac rację ten jeden kinkiet(dwie
    żarówki, nie zawsze zapalone jednoczesnie) nad rogówką używamy najczęściej i tu byc
    może wyjdzie więcej jak godzina średniorocznie.
    Jak już napisałem mam około 50punktów swietlnych i i używane są naprzemian w miare
    potrzeby- jedne bardziej intesywnie inne mniej. Gdybym tak ja Ty korzystał z gabinetu
    przesiadując tam kilka godzin to oczywiste że tam dłuzej sie sie ze światła korzysta
    i ledy maja sens.