  • 11. Data: 2012-06-21 14:18:24
    Temat: Re: Ladny Beton - jak zrobic
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jun 21, 9:29 am, enemyunknown <r...@g...com> wrote:

    > forma może z XPS ?

    A co to XPS ?

  • 12. Data: 2012-06-21 15:18:45
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 21 Cze, 14:18, Marek <m...@g...com> wrote:

    > A co to XPS ?

    XPS to styrodur, albo inaczej polistyren ekstrudowany. Robią z tego
    też litery na szyldy do sklepów,..
    jedyny problem w tym, że na formę przydałoby się zrobić wklęsłe
    litery, czyli jakby negatyw, ale może da się to zamówić? (allegro?)

  • 13. Data: 2012-06-21 20:44:20
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jun 21, 3:18 pm, enemyunknown <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > jedyny problem w tym, że na formę przydałoby się zrobić wklęsłe
    > litery, czyli jakby negatyw, ale może da się to zamówić? (allegro?)

    Heehee...trzeba wyfrezowac w jakims materiale...

  • 14. Data: 2012-06-21 22:29:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 11:44:20 -0700 (PDT), Marek napisał(a):

    > Heehee...trzeba wyfrezowac w jakims materiale...

    Ja to maja byc litery albo cyfry, to przeciez mozna wykorzystac chocby
    plastikowe i zrobic forme z gipsu, gliny, modeliny...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 15. Data: 2012-06-22 10:10:16
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jun 21, 10:29 pm, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja to maja byc litery albo cyfry, to przeciez mozna wykorzystac chocby
    > plastikowe i zrobic forme z gipsu, gliny, modeliny...

> [...]

    Widziales gdzies takie plastikowe ?

  • 16. Data: 2012-06-22 12:11:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Jun 2012 01:10:16 -0700 (PDT), Marek napisał(a):

    > Widziales gdzies takie plastikowe ?

    Takie widzialem:

    http://allegro.pl/cyfry-na-budynki-numery-na-dom-naj
    ladniejsze-i2384541696.html
    http://allegro.pl/numer-domu-nazwa-ulicy-litery-cyfr
    y-3d-na-sciane-i2405655334.html

    ...ale kazda firma robiaca reklamy, ktora robi litery 3D (a wiekszosc robi)
    wytnie Ci praktycznie dowolny kroj na ploterze.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 17. Data: 2012-06-22 21:36:42
    Od: Marek <m...@g...com>

    ladniejsze-i23845...http://allegro.pl/numer-domu-naz
> [...]
    >
    > ...ale kazda firma robiaca reklamy, ktora robi litery 3D (a wiekszosc robi)
    > wytnie Ci praktycznie dowolny kroj na ploterze.

    Ja bym wolal wyfrezowane, negatywy w jakiejs plytce z tworzywa,
    stozkowym frezem.

  • 18. Data: 2012-06-25 10:35:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ja bym wolal wyfrezowane, negatywy w jakiejs plytce z tworzywa,
    > stozkowym frezem.

    A nie prościej po prostu zrobić formę? Robisz sobie literki (pozytyw) jakie
    tylko chcesz z czego chcesz np. z drewna. Możesz im nadawać dowolne
    kształty. Później smarujesz to pastą do podłóg i oblewasz czymkolwiek (gips,
    beton, zaprawa klejowa) lub jak ma być wielokrotnego użytku laminujesz
    żywica + mata szklana. W ten sposób dostajesz formę (negatyw) dokładnie taką
    jak chcesz.

    Mimo, że brzmi to skomplikowanie bo trzeba najpierw zrobić pozytyw a później
    negatyw to jest banalne w wykonaniu i przede wszystkim robiąc najpier
    pozytyw można zrobić go dokładnie takim jakim się chce i wynik końcowy
    będzie _identyczny_ .

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2012-06-25 10:39:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > później negatyw to jest banalne w wykonaniu i przede wszystkim robiąc
    > najpier pozytyw można zrobić go dokładnie takim jakim się chce i wynik

    Znajomy ma odlewnie, robi w wosku prototyp (Nie wiem jak się to fachowo
    nazywa) następnie zalewa gipsem, wosk wytapia i do gipsu leje to z czego ma
    być wykonane.

    Marek

  • 20. Data: 2012-06-25 11:45:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2012 10:35:30 +0200, Ergie napisał(a):

> [...]
    > beton, zaprawa klejowa) lub jak ma być wielokrotnego użytku laminujesz

    http://www.mikromodele.fora.pl/pomysly-patenty-wynal
    azki-ideas-patents-inventions,25/forma-z-silikonu-sa
    nitarnego-problem-przyczepnosci,1644.html
    --
    XL