    From: Yakhub <a...@a...aa>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Latarka
    Date: Wed, 16 Aug 2017 11:46:28 +0200

    Dnia Tue, 15 Aug 2017 06:06:31 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

    > Jaka latarkę kupić, żeby się nie wqrwiać?
    > Ma być:
    > - trwała
    > - oświetlać a nie tylko dawać sygnał "tu jestem" niczym światło pozycyjne
    > - mieć popularne źródło zasilania (LR06/AA lub LR03/AAA)
    > - świecić dłużej niż kilka minut (więc chyba jednak led)

    Mam w domu 3 awaryjne/przenośne źródła światła:
    - czołówka Petzl Tikkina - kupiona już kilka lat temu z myślą o wyjazdach w
    góry, sprawdza się, solidna, niezawodna, oszczędna. 2 tryby świecenia,
    zaletą jest dosyć rozproszone światło - niezłe przy przeszukiwaniu regału w
    piwnicy. Kupisz za jakieś 60-70pln i będą to świetnie wydane pieniądze.

    - latarka/lampka rowerowa - aluminiowy chińczyk z pojedynczą, dużą diodą
    LED, pojedynczym ogniwem 18650 i ładowarką sieciową za ~30pln (jest tego od
    groma na Allegro) - po wymianie ogniwa na markowe (dołączone w zestawie
    wystarczało na ~1h świecenia) ma strumień światła jak reflektor samochodowy
    i wytrzymuje kilka godzin. Wady - co prawda ma regulowaną szerokość
    strumienia, ale nawet przy najszerszym, generuje dosyć wąski, super-jasny
    snop światła. W domu w ciemności nie nadaje się do niczego - na małym
    dystansie tworzy na przeciwległej ścianie oślepiające kółko, a jednocześnie
    pozostawia całą resztę pomieszczenia w całkowitej ciemności. Za to sprawdza
    się przy poszukiwaniu psa w ogrodzie, i jako lampka rowerowa.

    - lampa naftowa - bo lubię :). Ale kilka razy wykorzystywałem przy awarii
    zasilania i sprawdza się. Niewątpliwą zaletą jest świecenie dookoła, przez
    co oświetla całe pomieszczenie (słabo, ale i tak znacznie lepiej, niż
    świeczka, wystarcza, aby nie wpadać na meble).