    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Magazynowanie energii
    Date: Tue, 6 Jun 2023 11:44:39 +0200

    W dniu 6.06.2023 o 08:56, ptoki (ptoki) pisze:

    > Czyli cos tam, costam, gdzies cos ktos.
    > Taka dyskusja.

    To trzeba było wcześniej grupę czytać, podawałem linka, teraz go nie znajdę.

    rocznie nie sprzedanej energii.

    > Rzuciles jakies fakty z sufitu i robiles narracje.
    Żadne z sufitu, nie podoba się to nie odpowiadaj. Ale dla Ciebie
    specjalnie poświęciłem czas i poszukałem, na elektrodzie wątek
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3484776-2100.
    html
    i wypowiedź Gaz4

    "Często mówi się o "wysokim koszcie niskich cen" i do EJ pasuje jak
    ulał. Rosnące problemy z dostępem do rynku sprawiają, że ujemne ceny
    będą coraz częściej. Z drugiej strony na czymś trzeba zarabiać więc gdy
    popyt jest duży operatorzy EJ odbijają sobie straty. Doskonale widać to
    we Francji gdzie kilka miesięcy mieli najwyższą cenę MWh w UE. Ale nawet
    o jotę nie poprawiło to sytucji finansowej EdF i w każdej chwili może
    zostać znacjonalizowany bo "jest zbyt wielki aby upaść":

    https://wgospodarce.pl/informacje/114673-fran...a-97
    -mld-euro-by-ratowac-tonacy-w-dlugach-edf

    "Według agencji ratingowej S&P zadłużenie EDF może jeszcze w tym roku
    sięgnąć 100 mld euro. Według ekspertów, na których powołuje się agencja
    Reutera, rząd będzie jeszcze musiał zasilić grupę znacznymi sumami."

    Wytłuściłem to czego maniacy atomu nie chcą dostrzec. Zadłużenie EdF nie
    jest nowe, rośnie od lat. Gdy uran był tani, a ich reaktory jeszcze się
    nie psuły mieli już dziesiątki mld. Teraz jest to tak wielki bankrut, że
    nawet francuskiemu rządowi może kiedyś zabraknąć pieniedzy aby ich
    uratować. Drożyzna jest niejako wpisana we francuski mix oparty na
    atomie. Nie tylko francuski bo Belgia ma dokładnie te same problemy, a
    np. ostatnie dane Eurostatu pokazują znaczny wzrost cen w Czechach. I my
    chcemy wdepnąć w to bagno rozważając zakup technologii od bankrutów "

    Jak sie okazalo ze sie kupy nie trzyma to sie na obierki obraziles.
    Sam się kupy nie trzymasz, nie mam obowiązku ci szukać źródeł.

    > No nic. Argumenty masz w rodzaju "cos bylo gdzies pisali, tak mi sie wydaje" i jak
    trzeba konkretne dane to odpuszczasz.

    > Nawet kogutek umi lepij...
    Więc nie pitol, pisałem z głowy, a teraz masz cytat.

    --
    Janusz