    Subject: Re: Mała studnia, fotowoltaika, wiatr
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 24 Mar 2021 21:16:33 +0100

    W dniu 24.03.2021 o 14:54, A S pisze:
    .

    > Pytałem raczej o wyciąganie rury osłonowej z odwiertu, jeśli masz jakieś
    > patenty  byłbym bardzo wdzięczny.

    Zależy jak było zaczynane, bo o tym trzeba pomyśleć w sumie przed
    kopaniem, potem są raczej problemy. Rozwiązań też jest kilka ale zależy
    czy rura była składana czy skręcana, z jakiego materiału...Jak nie ma
    trójnoga to jest drabina itd...albo w ogóle założyć na początku, że
    osłonowa zostaje (jak u mnie).

    > Niestety nie podzielam Twego zachwytu nad wiatrem. Jako mały działkowicz
    > hobbysta i wiatraka i paneli używam do pompowania wody. Małe moce,
    > zbieranie wody w objętości 1-2m^3/doba. Odkąd pojawiły się panele, czyli
    > od jakichs 3 lat jestem zaprzysięgłym wrogiem wiatraków i wielbicielem
    > paneli. Mogę rozwinąć.

    Nie musisz, problem znam dogłębnie. U mnie mam cały czas moc czerpaną z
    akumulatora, ok 1Ah (kamery, router, alarm)...i w nocy panele nie chcą
    jednak działać więc te 12h wyżera mi akumulator. W dzień mogę to
    uzupełnić panelem ale nie mogę przekroczyć prądu ładowania, więc jedynie
    czas jest tu istotny (pomijam duże zachmurzenie). Wiatrak w moim
    przypadku, praktycznie działa cały czas i ładuje akumulator non/stop
    (chyba że w ogóle nie wieje) a panel dopala go w dzień.

    > Nie bardzo sobie wyobrażam, jak ta Twoja kostrukcja z pomaranczowych rur
    > wyciąga 200W - 2.5kW (chyba że widziałem coś innego).

    Ta "moja" konstrukcja ma w założeniu 100W max ale przy sporym wietrze.
    Po prostu tak to sobie zaprojektowałem łącznie z prądnicą i elektroniką.
    Przy 2m/s mam ok 10W, przy 5m/s ok 20W i raczej od 2 miesięcy mocniej
    nie wiało, więc mogę zgadywać jedynie co wyżej. Jak zawieje to będę
    wiedział :) Więcej mi niepotrzebne w sumie a odnosząc się do 2,5kW
    podałem znacznie większe wymiary i trochę inną konstrukcję ale bazującą
    na tym samym projekcie (Canstein rotor). Te rury to nie rury, to śmigła
    i są pozłacane :D a nie pomarańczowe :D Nie pomarańczuj mi moich śmigieł!

    > Mieszkasz nad
    > morzem?

    Nie, działka jest w wlkp ale akurat u mnie wieje cały czas.

    > Gdzies tam piszesz że dostajesz max 2A jak rozumiem do
    > akumulatora czyli ok 15V. Gdzie te waty?

    2A x 14V to 24W i tyle ma ten wiatrak przy ~5m/s :) Maxa jeszcze nie
    było. Ta konstrukcja, co ją widziałeś wyliczana była na 1kW (tyle
    potrafią łopaty ale chyba przy huraganie).

    Tutaj masz jakieś demo:
    https://youtu.be/5C6HvaP3tRY

    A tutaj konstrukcja ok 2,5kW:
    https://youtu.be/a7VZOF5YzV8

    > To tak przy okazji, najpierw wykopmy studnie.

    Ale że masz kurzawkę, dlatego chcesz stosować osłonówkę?
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>