  • 1. Data: 2010-04-02 09:29:49
    Temat: Maszt na antenę tv na kominie...
    Od: " Rooobert K..." <r...@g...pl>

    Witam,

    Mam kominy z cegły klinkierowej i chcę do komina zamontować maszt na dwie
    anteny siatkowe tv.
    Macie jakieś propozycje jaki maszt wybrać, gdzie w sieci itp. :P ?

    Pozdr.
    R...

  • 2. Data: 2010-04-02 18:49:33
    Temat: Re: Maszt na antenę tv na kominie...
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-04-02 11:29, Rooobert K... pisze:
> [...]
    > anteny siatkowe tv.
    > Macie jakieś propozycje jaki maszt wybrać, gdzie w sieci itp. :P ?

    Na siewnik siatkowy ??
    Tego nie można nazywać anteną.

    Daleko masz do nadajnika ??

    Pozdrawiam !!

  • 3. Data: 2010-04-02 19:05:20
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik " Rooobert K..." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam kominy z cegły klinkierowej i chcę do komina zamontować maszt na dwie
    > anteny siatkowe tv.
    > Macie jakieś propozycje jaki maszt wybrać, gdzie w sieci itp. :P ?

    Tak, poszukaj w okolicy firm zajmujacych sie instalacją anaten. Zapewne
    zrobią lepiej - chociaż niekoniecznie taniej
    Antena siatkowa to pomysł na ogół średni.

    MaW

  • 4. Data: 2010-04-02 20:15:55
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 2 Kwi, 21:05, "MaW" <n...@a...bbb> wrote:

    > Antena siatkowa to pomysł na ogół średni.

    W takim razie jaką antenę polecasz do domu? Generalnie mam Cyfrę+,
    ale
    chciałbym podłączyć też zwykłą antenę, bo nie mogę oglądać Kubicy :)

    Na zwykłej siatkowej u mnie w okolicy Polsat śnieży.

    Najchętniej kupiłbym coś pokojowego, żeby podłączać toto tylko
    sporadycznie...

    Pozdry,
    /\/\\/\/

  • 5. Data: 2010-04-02 20:22:05
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Rooobert K... napisał(a):
    > Macie jakieś propozycje jaki maszt wybrać, gdzie w sieci itp. :P ?
    Rozumie że na jedym maszcie dwie anteny.
    Rura stalowa ocynkowana fi 15
    Jeśli ma być dłuższy niż 2m to fi 25-32

    Rure kupisz w hurtowni instalacji sanitarnych, lub na
    złomowisku.

    O zamocowaniu nic nie mówisz.
    Jak by co.
    Uchyty np. takie
    http://www.gumotest.pl/p.p/uchwyt-do-rur-12-z-uszcze
    lka-20-23-mm.bij.html
    też kupisz w hurtowni. Jesli krótki masz okolo 2m, 3 szt.
    wystarczą.
    Lub coś takiego jak masz długi 4-6m
    http://www.allegro.pl/item973291661_aw_uchwyt_masztu
    _7_do_rur_7cm_odskok_ocynk_492.html
    Są tez obejmy kominowe, takie by nie wykonywać otworów
    montażowych.
    http://www.allegro.pl/item968731897_uchwyt_antenowy_
    obejma_kominowa_oaw_01.html
    http://www.allegro.pl/item975675689_obejma_kominowa.
    html
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-04-02 20:27:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 13:15:55 -0700 (PDT), wolim napisał(a):

> [...]
    > chciałbym podłączyć też zwykłą antenę, bo nie mogę oglądać Kubicy :)
    >
    > Na zwykłej siatkowej u mnie w okolicy Polsat śnieży.

    Pożądna antenę Yagi.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 7. Data: 2010-04-02 22:13:34
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...
    On 2 Kwi, 21:05, "MaW" <n...@a...bbb> wrote:

    > Antena siatkowa to pomysł na ogół średni.

    W takim razie jaką antenę polecasz do domu? Generalnie mam Cyfrę+,
    ale
    chciałbym podłączyć też zwykłą antenę, bo nie mogę oglądać Kubicy :)

    Nie da się polecić na odległość - wszystko zależy od odległości od
    nadajnika/nadajników, ukształtowania terenu etc.. Zasadniczo dobrze dobrane
    anteny Yagi+ zwrotnica antenowa + ewentualnie wzmacniacze. Ale nie podejme
    sie doradzania co będzie dobre. Możesz wypróbować wiele kombinacji, ale
    najprawdopodobniej zlecenie tego doswiadczonemu fachowcowi wyjdzie najtaniej
    i najlepiej. Aneny, które sprawdzają sie gdzie indziej, niekoniecznie będą
    dobrze działały u ciebie.

    MaW

  • 8. Data: 2010-04-03 06:42:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-04-02 22:15, wolim pisze:

> [...]
    >
    > Na zwykłej siatkowej u mnie w okolicy Polsat śnieży.
    >
    > Najchętniej kupiłbym coś pokojowego, żeby podłączać toto tylko

    www.dipol.pl - dobierzesz tam i kupisz wysyłkowo.

    Pozdrawiam !!

  • 9. Data: 2010-04-03 06:45:28
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Z tym Dipolem, toś chłopie wymyślił ROTFL
    np. to się nada? http://www.dipol.pl/cms_54.html
    Jacek

  • 10. Data: 2010-04-03 08:10:27
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    On 2 Kwi, 21:05, "MaW" <n...@a...bbb> wrote:

> [...]

    Na zwykłej siatkowej u mnie w okolicy Polsat śnieży.

    Najchętniej kupiłbym coś pokojowego, żeby podłączać toto tylko

    Jak Ci siatkowa śnieży to daj spokój pokojowej, jeżeli tylko Ci polsat
    potrzebny to kup yage na odpowiednie pasmo wykaz nadajników i nr kanałów
    na których pracują masz tutaj
    http://www.dipol.com.pl/dane_nadajnikow_tv_naziemnej
    _w_polsce_bib07.htm w
    dziale anteny poszukaj yage która obejmie swym zakresem polsat .Jak wygląda
    yaga to chyba wiesz a jak nie to przykładowa (o ile pamiętam to kojarzysz
    mi się z Wrocławiem wiec na ślęży jest to kanał59 czyli taka
    antena)http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uh
    f_19-elementowa_dipol_19-21-60_A1910R.htm
    .Jeżeli Ci dalej będzie śnieżyc to dokupisz odpowiedni wzmacniacz.Zwrotnic
    itp dupereli nie potrzebujesz skoro zależy Ci tylko na jednym kanale.
    pozdrawiam