  • 1. Data: 2010-04-01 18:48:30
    Temat: wanna akryl
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Kolej u mnie na remont łazienki:-). Mam problem- jaką wannę byście polecali-
    chodzi mi o akrylową, tylko nie wiem, na co mam zwrócić uwagę- w
    szczególności- jaka powinna być optymalna grubość, czy powinna być z pełnego
    akrylu, jakiej firmy? Chodzi mi o coś trwałego

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    Jedyna godna rzecz na świecie twórczość. A szczyt twórczości to tworzenie
    siebie
    Leopold Staff

  • 2. Data: 2010-04-01 19:12:21
    Temat: Re: wanna akryl
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Kolej u mnie na remont łazienki:-). Mam problem- jaką wannę byście
    > polecali-

    Wygodną

    > chodzi mi o akrylową, tylko nie wiem, na co mam zwrócić uwagę- w
    > szczególności- jaka powinna być optymalna grubość, czy powinna być z
    > pełnego akrylu, jakiej firmy? Chodzi mi o coś trwałego

    Pełnego?
    Wybierałem aby była biała a nie żółta, weszła między ścianki i wygodna była
    Trwała raczej jest z natury ale jak masz zamiar młotem walić...

    Patrz czy brzegi sa równe. Bo moja kupiłem, postawiłem, zabudowałem kaflami
    a jak zacząłem obudowywać i okaflowywać z przodu to dopiero zauważyłem że
    róg jeden jest krzywy (źle odlany) i nie idzie pionowo w dół - teraz z lekka
    odstaje nad kaflami ale juz za puźno. Nie zauważyłem tego jak luzem stała
    przed montażem.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-04-01 20:10:35
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Wygodną

    OK- ale przede wszystkim- trwałą bym chciał:-)

    > Pełnego?
    > Wybierałem aby była biała a nie żółta, weszła między ścianki i wygodna
    > była
    > Trwała raczej jest z natury ale jak masz zamiar młotem walić...

    Widziałem tanią wannę- dość grubą, która (jak się okazało) miała w
    środku...dyktę pomiędzy 2 (grubości skorupki kurzego jaja) powłokami akrylu.
    Ot- spadło coś metalowego do wanny- i po wannie...Cienkie wanny mają tę
    właściwość, że po nalaniu wody deformują się (ok, nietrwale)- i wtedy np
    puszczają wodę (bo leci obok sitka, gdzie tworzy się przestrzeń)- a także
    odrywają się od kafelków, na przykład- etc.
    Czyli: chciałbym, żeby była na tyle gruba, żeby się nie deformowała pod
    wpływem nalanej wody (tak, jak żeliwna- bo blaszane też się deformowały), no
    i na tyle trwała, żeby można było na krawędzi bez obawy usiąść:-).
    Oczywiście- żeby ten akryl nie odpryskiwał (bo widziałem i takie)- co, jak
    myślę- jest kwestią firmy. Pisałeś o kolorze- Koło nie robi ładnej bieli,
    jednak ma renomę (choć samych wanien robi kilkanaście rodzajów)

> [...]
    > zauważyłem że róg jeden jest krzywy (źle odlany) i nie idzie pionowo w
    > dół - teraz z lekka odstaje nad kaflami ale juz za puźno. Nie zauważyłem
    OK- nie pomyślałem o tym. Faktycznie- podejrzewam, że takie wanny (z wadami
    fabrycznymi) wykupują za bezcen do sieci sklepów budowlanych. Tylko wtedy
    taki produkt nie jest pierwszego gatunku, więc warto to sprawdzić IMO.

  • 4. Data: 2010-04-03 22:20:43
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-04-01 22:10, Chiron pisze:
    > no i na tyle trwała, żeby można było na krawędzi bez obawy
    > usiąść:-).
    To zależy od obudowania i zamocowania wanny - powinna być przymocowana
    od strony ściany do ściany na haczykach specjalnych, a całość powinna
    opierać się krawędzią (brzegiem) na obudowie - tak byś siadając nie
    ułamał krawędzi. Pamiętaj że wanna akrylowa to tylko wanna akrylowa -
    konstrukcja coś jak przyczepka kempingowa niewiadów, z włókna szklanego,
    z zewnątrz pokryta ładnym akrylem, ale nadal to tylko elastyczne włókno
    (od dołu często wzmocnione płytą osb między wełną). Nie możesz jej
    traktować jak starej kuloodpornej żeliwnej wanny z krokodylimi łapkami.

> [...]
    > wadami fabrycznymi) wykupują za bezcen do sieci sklepów budowlanych.
    > Tylko wtedy taki produkt nie jest pierwszego gatunku, więc warto to
    Tylko że nikt do tego się nie przyznaje. 3/4 towarów w marketach jest
    "lekko gorszych" bo 90% klientów tego nie zauważy, 9% to nie będzie
    przeszkadzać, a 1% nawet jak przyjdzie się awanturować to spuści się na
    drzewo "to jest zgodne z naszymi normami" albo wymieni się na inny mniej
    wadliwy egzemplarz (choć też 2giej kategorii)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-04-06 11:01:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 00:20:43 +0200, BartekK napisał(a):

> [...]
    > drzewo "to jest zgodne z naszymi normami" albo wymieni się na inny mniej
    > wadliwy egzemplarz (choć też 2giej kategorii)

    Dlatego najlepsze wanny to porcelanowe lub żeliwne. Nadal.
    Zeliwne ROCA, niedrogie (w dolnej części oferty):
    http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=wan
    na+%C5%BCeliwna

  • 6. Data: 2010-04-06 11:13:58
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Dlatego najlepsze wanny to porcelanowe lub żeliwne. Nadal.
    > Zeliwne ROCA, niedrogie (w dolnej części oferty):
    > http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=wan
    na+%C5%BCeliwna

    Najlepsza wanna betonowa wyłożona glazurą z zamontowanymi urządzeniami do
    masaży i pomocnikami dla osób straszych, które są przydatne w każdym wieku.

  • 7. Data: 2010-04-06 11:30:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 6 Apr 2010 13:13:58 +0200, Panslavista napisał(a):

    na+%C5%BCeliwna

    > Najlepsza wanna betonowa wyłożona glazurą z zamontowanymi urządzeniami do
    > masaży i pomocnikami dla osób straszych, które są przydatne w każdym wieku.

    Jasne - i paręset litrów formaliny :-(((

    ;-PPP

  • 8. Data: 2010-04-06 12:12:47
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    > Dlatego najlepsze wanny to porcelanowe lub żeliwne. Nadal.
    > Zeliwne ROCA, niedrogie (w dolnej części oferty):
    > http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=wan
    na+%C5%BCeliwna

    W domku jednorodzinnym, na parterze:-)
    Ja mieszkam na 3 piętrze starego bloku, i 150 kilogramowa wanna może okazać
    się wyzwaniem dla stropu:-).
    Zastanawiam się nad akrylem- jedyne "przeciw" jak na razie- to łatwość
    zadrapań. Ja mam psa- i to dosyć "drapiącego"- z tego, co rozeznałem temat-
    szybko by wannę załatwił. Chyba, że istnieje taka o wzmocnionej odporności
    na zdzieranie.
    Myślę też o stalowej, w specjalnej obudowie ze styropianu (dla pewności
    można jeszcze nalać pianki). Powinna też mieć pod spodem styropian jako
    wytłumienie odgłosów lecącej wody. Te są odporne na zdzieranie, a styropian
    zapewnia izolację cieplną.

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    skarb.
    - Waldemar Łysiak

    siebie
    Leopold Staff

  • 9. Data: 2010-04-06 12:21:28
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Jasne - i paręset litrów formaliny :-(((

    I kabina prysznicowa do mycia - wtedy wystarczy filtrować i podgrzewać wodę
    w wannie.

  • 10. Data: 2010-04-06 14:44:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 6 Apr 2010 14:12:47 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
    > wytłumienie odgłosów lecącej wody. Te są odporne na zdzieranie, a styropian

    To już najlepsza ta pianka montażowa - wanna umieszczona na prowizorycznym
    stelażu, wstrzyknięta pianka, która po zastygnięciu będzie i barierą
    termiczną oraz akustyczną, i mechaniczną podporą.